Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania 124 420 pompowtryski, duze spalanie

marcin ptys 04 Apr 2010 21:25 44717 106
  • #1
    marcin ptys
    Level 1  
    Witam, mam SCANIE 124 420 z 2003r, ma duze spalanie 39L, w ASO chcieli wymienic pompowtryski bo powiedzieli ze nie ma mozliwosci ich sprawdzenia (koszt ok 8000zł) czy ktos wie jak sie sprawdza pompowtryski i co moze być przyczyną takiego duzego spalania?? Moze ktoś wie kto jest w tym dobry w okolicach Rzeszowa. Pozdrawiam
  • #2
    Artur2910
    Level 17  
    Zrób regulację silnika (pompowtryskiwaczy i zaworów). Na pewno pomoże.
  • #3
    szczupak tga
    Level 2  
    marcin ptys wrote:
    Witam, mam SCANIE 124 420 z 2003r, ma duze spalanie 39L, w ASO chcieli wymienic pompowtryski bo powiedzieli ze nie ma mozliwosci ich sprawdzenia (koszt ok 8000zł) czy ktos wie jak sie sprawdza pompowtryski i co moze być przyczyną takiego duzego spalania?? Moze ktoś wie kto jest w tym dobry w okolicach Rzeszowa. Pozdrawiam


    kolego za samo sprawdzenie biera od 150 zl za samo sprawdzenie a pompowtryski co regeneruja w polsce to jest mało firm i na podkarpaciu to wiem ze w stalowej bosch naprawia ale nie mam nr do nich szerokosci 73.
  • #4
    multihunter
    Level 26  
    pompowtrysków nie można sprawdzić na serwisie co jedynie można zrobić balans silnika przez SDP3 co nieco zobrazuje pracę na poszczególnych cylindrach , jeśli chcesz to można pompowtr. ustawić na suwmiarkę głębokościomierzem i nie jest to wielkie halo ;) zabieram się w najbliższym czasie do ustawiania i zapodam kilka fotek z wymiarami oraz sekwencją reg
    pzdr
  • #5
    jannaszek
    Level 39  
    Pompowtryski można sprawdzić (końcówki) trzeba dorobić przyrząd, dla wersji PD.
    Jeśli auto dymi, to może być wina czujnika doładowania, no i pompowtrysków.
  • #6
    WALDAS71
    Level 10  
    witam, mam pytanko odnośnie wału korbowego. Czy wał od Scania470 pasuje do 420? Wizualnie różni się ciężarkami?
  • #7
    jannaszek
    Level 39  
    470 ma dodatkową turbinę mechanicznie połączona z kołem zamachowym, więc dla mnie, to będzie ten sam wał, nie daję pewności, natomiast też mnie to ciekawi, bo sam będe potrzebował taki wał do 470.
  • #8
    WALDAS71
    Level 10  
    WAŁ MA WSZYSTKO TO SAMO, PANEWKI PASUJĄ TYLKO ODWAŻNIKI WYWAŻENIA SĄ W 470 WIĘKSZE I PROBLEM JEST W TYM CZY BĘDZIE CHODZIŁ W BLOKU?
  • #9
    jannaszek
    Level 39  
    Odważniki, czy przeciwwagi?
    Dla mnie to jest ten sam blok, normalny wał ma jeszcze miejsca ale jeśli nikt tego nie próbował, to trzeba przymierzyć niestety.
    Jeśli go kupujesz i musisz wiedzieć już teraz, to go weź, ja w razie czego, odkupię na 99%, bo mam auto z obróconymi panewkami w świecie.
  • #10
    WALDAS71
    Level 10  
    NIE WIEM JAK ORGINALNIE TO SIĘ NAZYWA ALE WAŁ 470 JEST W PORÓWNANIU Z 420 MASYWNIEJSZY. WAŁ DO 470 MAMY "POŻYCZONY" OD KOLEGI, NASZ OD 420 WYCIĄGNELIŚMY( KUPA ROBOTY), WIĘC SZUKAM PODPOWIEDZI PO TO WŁAŚNIE ŻEBY NIEC ROBIĆ PRZYMIARKI, BO TO MASAKRA. MANUALNE MIERZENIE NA TYCH CIĘŻARKACH WYKAZAŁO 4-5 MM RÓŻNICY, NO ALE LICZY SIĘ BICIE TŁOKA- TAK MÓWIĄ FACHOWCY
  • #11
    jannaszek
    Level 39  
    Wykorbienia muszą być identyczne, inaczej tłoki uderzą w głowice, lub nie dojdą w swoje położenie, to można zmierzyć u szlifierzy, czy w jakiejś tokarce..
    optował bym jednak za oryginałem, (nie wielka to rada) możesz potem dorobić się jakichś niespodzianek.
    Jeśli wizualnie jest masywniejszy /wzmacniany/ to ja bym nie ryzykował, widzisz sam, ile to pracy przy samej przekładce.

    Używaj małej czcionki.
  • #12
    WALDAS71
    Level 10  
    Dzięki bardzo za informacje. Pozdrawiam
  • #13
    WALDAS71
    Level 10  
    Wał musi być orginalny w/g numerów. Po 2- óch przymiarkach naprawiliśmy.!!!
  • #14
    slawek2727
    Level 12  
    Regeneracja pompowtryskow itp gosc nazywa sie miejscowosc zassan kolo Krakowa okolice myslenic
  • #15
    Juras1844
    Level 14  
    Jakby pompowtryski padały to EDC by coś pokazało kody z 5 z przodu to pompowtrysk przykład 54 pompowtrysk cylindra 4 powiem tak leje paliwo po różnych stacjach i spalanie różni się do 4 litrów na 100km najmniej mi pali na paliwie z orlena może wcale to nie wina auta lecz paliwa
  • #16
    guitarboy
    Level 10  
    Powniem tak: mamy u siebie na firmie takie Scanie, ogolnie te silnieki sa calkiem oszczedne. Natomiast mowisz o splanaiu rzedu 39L/100 km , lecz nie mowisz na jakich trasach i z jakim tonazem. Jezeli patelnia, no to zelkbym bardzo oszczedny :) . Akurat wykonujemy trasy Polska- bliska Francja- Moskwa , naczepy chłodnie Schmitz 13,6 i powiem tak nikt nam nie przywiozl wiekszej normy jak 33l/ 100 KM przy ok 20 tonach oczywsicie podobne obciazenie w 2 strony jezeli chodzi o ladunek Polska-Francja-Polska. Mowie tutaj o maxymalnych normach jakie na tych trasach udało sie nam zaobserwowac na tych autach. Natomiast bywaja normy i skrajnie inne 27-28L/100 km , oczywscie wszystko zalezy od tonazu i umiejetnosci kierowcy. Dosć dobrze znamy te silniki i tak naprawde nie mozemy powiedziec o nich zlego slowa. Oczywisicie aby dojsc do tego czy silnik jest sprawny w pierwszym zedzie nalezalo by znmalezc dobrego fachowca ktory zna te silniki. W pierwszym zedzie nalezaloby przeprowadzic solidna diagnostyke silnika i obejrzec parametry, przede wszystkim cisnienie paliwa, cisnienei jakie daje turbina ( oczywiscie dynamicznie i pod obciazeniem)oraz sprawnosc czujnikow. My posiadamy tester Jaltesta i swietnie sie sprawdza w tych autach.Oczywiscie nalezaloby rowniez zrobic balans cylndrow, jezeli nie ma takiej mozliwosci trzeba sprawdzic cisnienie sprezania, zawsze cos nam to zobrazuje. Na swoich doswiadczeniach wiem ze auta z tego roku wymagaja przede wszystkim regulacji pompowtryskiwaczy oraz regulacji luzow zaworowch, nie jest to nic skomplikowanego dla doswiadczonego mechanika i powinien sobie bez problemu z tym poradzic. Niestety musze przyznac ze zdazalo nam sie wymieniac juz w tych autach pompy zasilajace oraz pompowtryski. Nie udalo mi sie nikogo znalezc w Polsce kto zaja by sie rgen. pompowtryskow do HPI jak nalezy, dlatego niestety z bolem serca trzeba sie udac do serwisu Scani i przynajmniej kupic u nich regenerowane (regeneracja tylko w Szwecji na org. podzespolach) koszt ok 1500 pln szt. Jezeli miewasz kursy w okolicach Bialegostoku, daj znac, postaram sie pomoc jabys nie rozwiazal problemu.
  • #17
    jannaszek
    Level 39  
    WALDAS71 wrote:
    Wał musi być orginalny w/g numerów. Po 2- óch przymiarkach naprawiliśmy.!!!
    Dzisiaj założyliśmy wał do 470- tki, od scani 420, kręci się ok. ręcznie, ale kompresja jak w benzyniaku.
    Servis zapewnił, że ma pasować, zobaczymy po odpaleniu.

    Auto chodzi jak Szwajcar.
  • #18
    BanTir
    Level 15  
    mam pytanko, w jaki sposób ustwia się pompowtryski? na czym to polega? Coś jak zawory? Jeżeli tak to jaka odległość pomiędzy główką wtrysku, a konikiem zaworowym?

    Gdzieś słyszałem, że też można na wysokość sprężyn. Ile w tym prawdy?
  • #19
    jannaszek
    Level 39  
    BanTir wrote:
    mam pytanko, w jaki sposób ustwia się pompowtryski? na czym to polega? Coś jak zawory? Jeżeli tak to jaka odległość pomiędzy główką wtrysku, a konikiem zaworowym?

    Gdzieś słyszałem, że też można na wysokość sprężyn. Ile w tym prawdy?
    W silnikach PDE na wysokość sprężyn, od zafrezowanej podstawy sprężyny, do górnej podkładki sprężyny.
    Wysokość 66,9 mm +-0.1 mm.
    W HPI ustawia się moment dokręcenia sprężyn dynamometrem, 7Nm +60 stopni.
    Do tego jest rozpiska w jakiej kolejności, razem z zaworami.
  • #21
    tomaszbl17
    Level 9  
    pompowtrysków HPI DO SCANII z tego co wiem to w polsce nikt nie sprawdza ani nie naprawia
  • #22
    koala5
    Level 14  
    a kto tu pisze o hpi rozmowa toczy sie odnosnie pde
  • #23
    BanTir
    Level 15  
    na pde przeszło później, ale w pierwszym poście kolega miał problem z silnikiem 420KM z 2003r, serwis powiedział, że nie może sprawdzić, czyli na 90% chodziło o silnik z HPI
  • #24
    szaman108
    Level 31  
    witam jak to nie sprawdzają ani nie naprawiają są wytyczne jak to się wykonuje i są do kupienia komplety naprawcze.Końcówki nie wymieni tylko trzeba zdać w scanii stary i jest do nabycia po regeneracji ewentualnie nowy
  • #25
    BanTir
    Level 15  
    PDE czy HPI? PDE robi prawie każdy bosch, serwis potrafi je wyciągnąć sprawdzić ciśnienie, wyczyścić, podregulować, wymienić końcówkę lub sprężynki, ewen. jeżeli sprawa jest w cewce wymienia się cały

    HPI nie robi nikt:)
  • #26
    saron22
    Trucks specialist
    ja tez nie slyszalem aby ktos robil HPI. Jak cos nie bangla to jedynie regulacja na silniku a testy rowniez tylko na silniku.
  • #27
    szaman108
    Level 31  
    co do PDE to wiem że robi każdy i jeżeli jest problem z cewką to ją się wymienia.Jeżeli jest przeciek wewnęczny wtedy wymienia się caly pompo wtrysk.Co do HPI to naprawdę nikt nie robił testów na wyciągnietych?Kontroli zaworu kontrolnego pompo wtryskiwacza czy kontroli rozpylania końcówki
  • #28
    saron22
    Trucks specialist
    szaman108 z tego co wiem to nikt nie robi
  • #29
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    saron22 wrote:
    ...z tego co wiem to nikt nie robi

    Sprzęt potrzebny: SDP3, myjka ultradzwiękowa, sprężyny, klucz do nakrętek (opis w multi), zestawy uszczelek, łeb.
    Najczęściej siadają nie wtryskiwacze a zawory dawek i kąta wtrysku, no i pompa zasilająca.
  • #30
    jannaszek
    Level 39  
    Siadają też rozpylacze, ale że są dość żywotne to nikt nie kwapi się do sprawdzania ich, no i stopień skomplikowania przy rozbieraniu, zniechęca- jakoś to jeżdzi..