Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mechanizm otwierania bocznych drzwi w busia na pilota...pomo

tarkowian 04 Kwi 2010 22:24 5436 3
  • #1 04 Kwi 2010 22:24
    tarkowian
    Poziom 9  

    Witam :)
    Mam busa renault master maxi2001 2,8 dti z otwieranymi drzwiami bocznymi po obu stronach. Często się zdarza że mam obie ręce zajęte a taki "bajer" pbyłby mi niezmiernie przydatny. Kiedy pewien klient podjechał do mnie VW karawellą i zademonstrował działanie mechanizmu bocznych drzwi otwieranych pilotem, byłem olśniony na tyle, że w pierwszej chwili nie przyszło mi do głowy aby przypatrzyć się rozwiązaniu prowadnicy i mechanizmowi. Być może są gotowe mechanizmy do wstawienia, jednak jeśli są tańsze do zgromadzenia wszystkiego osobno i złożenia w całość. Bardzo proszę o podanie elementów składowych otwierających boczne drzwi oraz instrukcję jak podłączyć elektronikę. Z góry serdecznie dziękuje za zainteresowanie tematem.

    0 3
  • #2 04 Kwi 2010 23:16
    Kaszpir77
    Poziom 20  

    Mechanizm jest dość prosty ;) , silnik z przekładnią i linka do napędu drzwi oraz po 2 na stronę elektryczne rygle do ich zwolnienia i dociągnięcia do karoserii po zamknięciu. Do tego oddzielny sterownik, przyciski, sporo kabli no i połączenie po canie do komfortu aby mieć obsługę pilota.
    A tak na serio fajny, skomplikowany, zawodny bajer, który jest ciężki w prawidłowej regulacji jak padnie np. po siłowym otwarciu.

    1
  • #3 05 Kwi 2010 09:32
    tarkowian
    Poziom 9  

    jeśli mechanizm jest dość prosty to nie jest skomplikowany ... chcę podjąć się zadania i liczę że mi pomożesz liczę koledzy również wypowiedzą się w tym temacie. klamki zawsze można usunąć i zrobić na gładko. czas otwierania /zamykania drzwi może trwać 6 -10 sekund max. myślałem o mechaniźmie jak w przypadku otwierania zamykania drzwi garażowych na łańcuchchu przymocowanym na stała. po którym w jeździłby silnik . w jedna stronę otwierałby w drugą zamykałby. dojeżdżałby do dociągacza przy zamykaniu który nie wiem jak wygląda i krańcowego wyłącznika. Przy otwieraniu oczywiście wyłącznik krańcowy.mam centralny zamek bez alarmu.Problem Otwierania i zamykanie zamka centralnego tych drzwi odpada - nie byłby go :) bo i po co, prawda? jeśli coś by się działo to tylne drzwi będą otwierane standardowo. jakie rygle zastosować silnik i prowadnicę? widziałem gotowe włączniki/wyłączniki sterowane pikotem.

    0
  • #4 05 Kwi 2010 13:38
    Kaszpir77
    Poziom 20  

    Pisałem posta z dużym przymrużeniem oka i konkretnie o napędzie stosowanym w T5 czy to Transporter czy Caravelle bo z takim miałem sporo do czynienia. Prowadnice są standardowe, na jej końcu jest silnik z przekładnią, który po przez linkę porusza drzwiami. Najwiekszy problem będziesz miał z tymi dwoma elektrycznymi ryglami, które zwalniają i dociągają drzwi po ich zamknięciu. Muszą pracować synchronicznie do samych drzwi więc bez sterownika się nie obejdzie, sam mechanizm ciągnący jest zdecydowanie za słaby aby zatrzasnąć drzwi przesuwne. Kolejne zadanie oryginalnego sterownika to zabezpieczenie przed przeciążeniem i otwarciem/zamknięciem w czasie jazdy (działa to wszystko chyba do 5 km/h, później blokada). Moim zdaniem: jeżeli Twój samochód np. w wersji osobowej miał coś takiego w standardzie to pruj to z rozbitka i wkładaj do siebie. Tego z VW T5 bez okrutnej rzeźby w mechanice nie przystosujesz, a otwarcie lub tylko odblokowanie w czasie jazdy skończy się w najlepszym wypadku wyrwanymi przesuwkami

    0