Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Focus MkI uniwersalny sterownik centralnego zamka Stermax

marbed 05 Kwi 2010 10:27 12197 4
  • #1 05 Kwi 2010 10:27
    marbed
    Poziom 15  

    Witam! Opiszę swój problem z nadzieją, że ktoś podpowie co zrobić.
    Samochód to Ford Focus rocznik 2003 steronik zamka uniwersalny - Stermax.
    Fabrycznie w aucie był centralny z kluczyka, postanowiłem dokupić sterownik na pilota. Próbowałem podłączyć według schematu od sprzedawcy, bez problemu zlokalizowałem przewody od zamykania i otwierania drzwi jak również od kierunkowskazów.
    problem pojawił się przy lokalizacji przewodu od klapy bagażnika. W brązowej wtyczce były chyba ze 3 przewody czarno-żółte ale na żadnym z nich nie pojawiała się masa gdy wciskałem przycisk otwierania koło zegarów. W końcu podłączyłem się bezpośrednio do tego przycisku, też jest tam przewód czarno-żółty.
    I wszystko byłoby OK gdyby nie pewien irytujący problem. Otóż otwieranie z pilota działa, otwieranie klapy też ale z zamykaniem już gorzej. Próba zamknięcia bardzo często powoduje kilkukrotne miganie kierukowskazów a auto pozostaje otwarte. Tak jakby sterownik mysłał, że jest już zamknięte i aktywował funkcję szukania auta. Nie dzieje się tak zawsze i to jest najgorsze. Nie ma w tym logiki. Raz zamknie normalnie i kierunki błysną raz ale najczęście migają tylko a samochód otwarty. Fakt faktem, że nie podłaczyłem plusa po zapłonie zresztą zobaczcie sami czy jest on konieczny:

    Focus MkI uniwersalny sterownik centralnego zamka Stermax

    sugerowałem się tym, że skoro jest on na jednej wtyczce z przewodem do domykania szyb to pewnie jest do czegoś tam potrzebny. No bo po co plus po stacyjce skoro to ma działać właśnie po wyłączeniu silnika? A może jednak brak tego plusa i krańcówki drzwi ogłupia sterownik? Ale chyba nie bo zauważyłem, że jak tak głupieje to jak wcisnę przycisk od otwierania i potem zaraz od zamykania to zamknie. Spotkał się ktoś z czymś takim?

    Myślałem też że podłączenie przewodu od klapy bezpośrednio pod przycisk spowodowało tę sieczkę ale też nie bo jak nie otwieram klapy to też raz działa a 10 razy nie.
    Ewidentnie coś ogłupia sterownik pytanie tylko co?

    Powiedzcie mi czy sterownik zamka wymaga tego plusa po zapłonie czy nie i czy potrzebny jest impuls z krańcówki drzwi? Jeśli tak to czy można się podłączyć pod oświetlenie wnętrza? Pewnie nie, bo ona świeci się jeszcze po zamknieciu drzwi i gaśnie dpoiero po zaryglowaniu zamka trochę by to było bez sensu.

    0 4
  • #2 09 Kwi 2010 17:28
    van claude jean damme
    Poziom 16  

    Plus po zapłonie jest po to, żeby podczas jazdy sterownik nie działał, krańcówki do kasowania rearmingu, jeżeli takią funkcję ów sterownik posiada.

    0
  • #3 09 Kwi 2010 18:52
    marbed
    Poziom 15  

    van claude jean damme napisał:
    , Plus po zapłonie jest po to, żeby podczas jazdy sterownik nie działał


    z tym plusem czy bez niego podczas jazdy wciskanie przycisków na pilocie nie wywołuje żadnej reakcji.

    van claude jean damme napisał:
    , krańcówki do kasowania rearmingu, .


    Co to jest rearming w odniesieniu do samego sterowania centralnym zamkiem - no bo w alarmie to takie samouzbrajanie ale tu?

    BTW - czy te krańcówki należy podłączyć do sterownika przez diody? Auto jest dwudrzwiowe ale idą osobne przewody od drzwi lewych i prawych a w sterowniku jest jedno wejście na krańcówki, więc raczej nie bardzo je tak zewrzeć ze sobą i na sterownik. Wypadałoby odseparować diodami pytanie tylko w jakim kierunku - czy katodą do sterownika czy odwrotnie.

    0
  • #5 28 Wrz 2010 12:37
    kosteg
    Poziom 10  

    marbed napisał:
    van claude jean damme napisał:
    , Plus po zapłonie jest po to, żeby podczas jazdy sterownik nie działał


    z tym plusem czy bez niego podczas jazdy wciskanie przycisków na pilocie nie wywołuje żadnej reakcji.

    van claude jean damme napisał:
    , krańcówki do kasowania rearmingu, .


    Co to jest rearming w odniesieniu do samego sterowania centralnym zamkiem - no bo w alarmie to takie samouzbrajanie ale tu?

    BTW - czy te krańcówki należy podłączyć do sterownika przez diody? Auto jest dwudrzwiowe ale idą osobne przewody od drzwi lewych i prawych a w sterowniku jest jedno wejście na krańcówki, więc raczej nie bardzo je tak zewrzeć ze sobą i na sterownik. Wypadałoby odseparować diodami pytanie tylko w jakim kierunku - czy katodą do sterownika czy odwrotnie.

    plus po zaplonie wydaje sie zbyteczny. rearming (mylne okreslenie w przypadku samego sterownika) powinien ponownie zaryglowac zamek w przypadku odblokowania pilotem ale nie otwierania drzwi.

    krancowki koniecznie przez diody - zadziala tylko w jedna strone wiec raczej sie nei pomylisz

    problem samego dziwnego zachowaina zamka mialem u siebie podobny (mondeo). rozwiazaniem okazalo sie przestawienie sterownika zamka na dluzsze czasy dzialania (domyslnie chyba bylo na 3s a przestawiony na 10s). to zadzialalo rewelacyjnie.

    0