Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Focus MkI uniwersalny sterownik centralnego zamka Stermax

marbed 05 Apr 2010 10:27 13769 4
  • #1
    marbed
    Level 15  
    Witam! Opiszę swój problem z nadzieją, że ktoś podpowie co zrobić.
    Samochód to Ford Focus rocznik 2003 steronik zamka uniwersalny - Stermax.
    Fabrycznie w aucie był centralny z kluczyka, postanowiłem dokupić sterownik na pilota. Próbowałem podłączyć według schematu od sprzedawcy, bez problemu zlokalizowałem przewody od zamykania i otwierania drzwi jak również od kierunkowskazów.
    problem pojawił się przy lokalizacji przewodu od klapy bagażnika. W brązowej wtyczce były chyba ze 3 przewody czarno-żółte ale na żadnym z nich nie pojawiała się masa gdy wciskałem przycisk otwierania koło zegarów. W końcu podłączyłem się bezpośrednio do tego przycisku, też jest tam przewód czarno-żółty.
    I wszystko byłoby OK gdyby nie pewien irytujący problem. Otóż otwieranie z pilota działa, otwieranie klapy też ale z zamykaniem już gorzej. Próba zamknięcia bardzo często powoduje kilkukrotne miganie kierukowskazów a auto pozostaje otwarte. Tak jakby sterownik mysłał, że jest już zamknięte i aktywował funkcję szukania auta. Nie dzieje się tak zawsze i to jest najgorsze. Nie ma w tym logiki. Raz zamknie normalnie i kierunki błysną raz ale najczęście migają tylko a samochód otwarty. Fakt faktem, że nie podłaczyłem plusa po zapłonie zresztą zobaczcie sami czy jest on konieczny:

    Focus MkI uniwersalny sterownik centralnego zamka Stermax



    sugerowałem się tym, że skoro jest on na jednej wtyczce z przewodem do domykania szyb to pewnie jest do czegoś tam potrzebny. No bo po co plus po stacyjce skoro to ma działać właśnie po wyłączeniu silnika? A może jednak brak tego plusa i krańcówki drzwi ogłupia sterownik? Ale chyba nie bo zauważyłem, że jak tak głupieje to jak wcisnę przycisk od otwierania i potem zaraz od zamykania to zamknie. Spotkał się ktoś z czymś takim?

    Myślałem też że podłączenie przewodu od klapy bezpośrednio pod przycisk spowodowało tę sieczkę ale też nie bo jak nie otwieram klapy to też raz działa a 10 razy nie.
    Ewidentnie coś ogłupia sterownik pytanie tylko co?

    Powiedzcie mi czy sterownik zamka wymaga tego plusa po zapłonie czy nie i czy potrzebny jest impuls z krańcówki drzwi? Jeśli tak to czy można się podłączyć pod oświetlenie wnętrza? Pewnie nie, bo ona świeci się jeszcze po zamknieciu drzwi i gaśnie dpoiero po zaryglowaniu zamka trochę by to było bez sensu.
  • #2
    van claude jean damme
    Level 19  
    Plus po zapłonie jest po to, żeby podczas jazdy sterownik nie działał, krańcówki do kasowania rearmingu, jeżeli takią funkcję ów sterownik posiada.
  • #3
    marbed
    Level 15  
    van claude jean damme wrote:
    , Plus po zapłonie jest po to, żeby podczas jazdy sterownik nie działał


    z tym plusem czy bez niego podczas jazdy wciskanie przycisków na pilocie nie wywołuje żadnej reakcji.

    van claude jean damme wrote:
    , krańcówki do kasowania rearmingu, .


    Co to jest rearming w odniesieniu do samego sterowania centralnym zamkiem - no bo w alarmie to takie samouzbrajanie ale tu?

    BTW - czy te krańcówki należy podłączyć do sterownika przez diody? Auto jest dwudrzwiowe ale idą osobne przewody od drzwi lewych i prawych a w sterowniku jest jedno wejście na krańcówki, więc raczej nie bardzo je tak zewrzeć ze sobą i na sterownik. Wypadałoby odseparować diodami pytanie tylko w jakim kierunku - czy katodą do sterownika czy odwrotnie.
  • #5
    kosteg
    Level 11  
    marbed wrote:
    van claude jean damme wrote:
    , Plus po zapłonie jest po to, żeby podczas jazdy sterownik nie działał


    z tym plusem czy bez niego podczas jazdy wciskanie przycisków na pilocie nie wywołuje żadnej reakcji.

    van claude jean damme wrote:
    , krańcówki do kasowania rearmingu, .


    Co to jest rearming w odniesieniu do samego sterowania centralnym zamkiem - no bo w alarmie to takie samouzbrajanie ale tu?

    BTW - czy te krańcówki należy podłączyć do sterownika przez diody? Auto jest dwudrzwiowe ale idą osobne przewody od drzwi lewych i prawych a w sterowniku jest jedno wejście na krańcówki, więc raczej nie bardzo je tak zewrzeć ze sobą i na sterownik. Wypadałoby odseparować diodami pytanie tylko w jakim kierunku - czy katodą do sterownika czy odwrotnie.

    plus po zaplonie wydaje sie zbyteczny. rearming (mylne okreslenie w przypadku samego sterownika) powinien ponownie zaryglowac zamek w przypadku odblokowania pilotem ale nie otwierania drzwi.

    krancowki koniecznie przez diody - zadziala tylko w jedna strone wiec raczej sie nei pomylisz

    problem samego dziwnego zachowaina zamka mialem u siebie podobny (mondeo). rozwiazaniem okazalo sie przestawienie sterownika zamka na dluzsze czasy dzialania (domyslnie chyba bylo na 3s a przestawiony na 10s). to zadzialalo rewelacyjnie.