Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem ze śrubkami w karcie graficznej

05 Kwi 2010 12:57 5256 26
  • Poziom 11  
    Witam, nie wiem czy to odpowiednie miejsce ale temat zamieszczam tutaj jeżeli nie to proszę o przeniesienie.

    Ostatnio kupiłem kartę graficzną GTX 260 ale po kilku dniach popsuł się w niej wiatraczek więc postanowiłem ją rozkręcić i tu już zaczął się problem a mianowicie bardzo małe otworki w śrubkach. Na następny dzień kupiłem najmniejsze śrubokręty ze sklepu firmy "TOPEX" model bodajże "CrV", śrubki udało się odkręcić śrubokrętem o tajemniczej nazwie " CR-V + PH0X50mm" (plus oznacza że śrubokręt jest gwiazdkowy). Niestety na 3 śrubkach się skończyło ponieważ w innych są strasznie zjechane gwinty. Próbowaliśmy z kolegą przyklejać na nie gwinty od innych śrubek ale nic to nie dało. Proszę o jakąś pomoc, pomysły lub o jakiś adres firmy która mogła by coś zrobić z tymi śrubkami ponieważ nie chce sam przewiercać bo to w końcu karta za 600 zł.

    Gorąco Poazrawiam

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Dodam jeszcze że na śrubkach są sprężynki.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Masz zjechane gwinty czy wgłębienia w łbach śrubek? Wrzuć jakieś zdjęcia, bo nie za bardzo wiadomo co masz na myśli.
  • Poziom 11  
    Mam zjechane ... hmm może jakieś inne określenie ??? ale w każdym razie mam zjechane wgłębienia w łbach śrubek.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Pragnę wspomnieć że raczej nie zależy mi na tych śrubkach ponieważ będę zmieniał w niej chłodzenie

    Dodano po 1 [minuty]:

    Proszę oto zdjęcia

    Problem ze śrubkami w karcie graficznej Problem ze śrubkami w karcie graficznej Problem ze śrubkami w karcie graficznej Problem ze śrubkami w karcie graficznej Problem ze śrubkami w karcie graficznej
    Problem ze śrubkami w karcie graficznej Problem ze śrubkami w karcie graficznej

    Dodano po 5 [minuty]:

    Marcin230 napisał:

    Potrzebujesz malutkich szczypiec - dwie sztuki.
    Z jednej strony trzymasz za łeb śrubki a z drugiej delikatnie przekręcasz lub wyginasz.


    Mógłbyś podać jakiś link z all**** ???
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Spróbuje z kropelką i się odezwę

    Dodano po 37 [sekundy]:

    Marcin230 napisał:
    Ja bym starał się je urwać


    Nie bardzo rozumiem urwać ... szczypcami po prostu wyciągnąć ???
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Marcin230 napisał:

    Z jednej strony trzymasz za łeb śrubki a z drugiej delikatnie przekręcasz lub wyginasz.
    Tego nie rozumiem :cry: wyjaśnij bardziej bo jakiś nie kumaty jestem. Rozumiem pierwszą część ale drugą już nie ... z jakiej drugiej strony ??? Chodzi Ci o śrubkę która jest w karcie graficznej czy o tą którą już wykręciłem ???
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Z kropelką już próbowaliśmy ale nie wyszło bo puściła. Przed chwilą kupiłem na all**** "POXIPOL" i jeszcze jakiś inny klej dwu składnikowy dojdą najwcześniej we środę więc narazie stoimy w miejscu ale jak ktoś by miał jakieś inne pomysły to proszę się nie krępować.

    Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    vorlog napisał:
    Najpierw spróbuj mocno nagrzać łeb śrubki grotem lutownicy, najlepiej transformatorowej, to pomaga zluzować połączenie metali.
    V.

    Ale co to pomoże jeżeli śrubokręt nie łapie śrubki ???
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Próbowaliśmy to z kolegą zrobić tylko że biaksem ale się nie udało ale z lutownicą też dobry pomysł :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Marcin230 napisał:
    kamil514 napisał:
    ... ale z lutownicą też dobry pomysł :)

    Zwłaszcza, że śruby są wkręcone w radiatory :)


    Raczej nie bo pod spodem tego co usiłujemy odkręcić są jeszcze 2 śruby które trzymają radiator z górną obudową :)
  • Poziom 34  
    Tym sposobem z lutownicą odkręcałem też śruby z radiatorów.
    Nawet (zwłaszcza) w przypadkach, gdy śrubki były zabezpieczone przed odkręceniem jakimś lepiszczem...
    W tym przypadku konieczne będzie zrobienia nacięcia na płaski śrubokręt, można pobawić się tarczką i Dremelem (jak ktoś ma), wiertarką do płytek i wiertełkiem 0,8 mm, w ostateczności odpowiednio zaostrzonym, sztywnym ostrzem. Da się zrobić, tylko cierpliwości trochę.
    Żadne kleje tu nie pomogą, a z pewnością nie Poxipol, jak już, to kleje do metali typu MetalBond, ale też wątpię (zbyt mała powierzchnia styku i duża siła skręcająca)
    Ja bym się jednak nie pitolił tylko wywierciłbym łeb śruby, po ściągnięciu detalu rdzeń śruby da się wykręcić kleszczami.
    V.
  • Poziom 11  
    kamil514 napisał:
    Marcin230 napisał:
    kamil514 napisał:
    ... ale z lutownicą też dobry pomysł :)

    Zwłaszcza, że śruby są wkręcone w radiatory :)


    Raczej nie bo pod spodem tego co usiłujemy odkręcić są jeszcze 2 śruby które trzymają radiator z górną obudową :)


    Sorry, zwracam honor :) myślałem że twoje słowa to sarkazm :)

    Dodano po 19 [minuty]:

    A jak myślicie o jakiej mocy potrzebny by był biaks do czegoś takiego ???
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Marcin230, ilu speców, tyle sposobów, przez lata każdy jakoś musiał sobie radzić :)
    Jak łeb śrubki na wierzchu to jeszcze niewielki kłopot, gorzej, jak wgłębiony i mało widoczny, chociaż i takie jakoś człowiek musiał wydłubać...
    V.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    ...a na przyszłość Ph0 to całkiem spory śrubokręt... to tych śrubek to Ph00 lub nawet Ph000 i na narzędziach nie należy oszczędzać, bo tak właśnie kończy się używanie "jednorazowych" wkrętaków.

    Weź mały punktak, przyłóż przy zewnętrznej krawędzi łba śruby i delikatnie pobijaj.

    P.S.
    CrV to oznaczenie stopu z jakiego jest wykonana cześć robocza wkrętaka - stal chromowo-wanadowa. Ph to końcówka typu Phillips, zwróć uwagę, ze jest Ph i jest PZ one mają nieco inny profil, na łbach śrub PZ jest dodatkowo znak X pomiędzy nacięciami na wkrętak. Ostatni człon - x50mm to długość wkrętaka (bez uchwytu).
  • Specjalista d/s ochrony radiologicznej
    Co do nacinania łbów śrub - używałem do tego odpowiednika "dremela" - tarcza kompozytowa do cięcia metalu :) (takie "urządzonko" w cenie 40 zł pl kupiłem kiedyś w jakimś markecie - do takich rzeczy naprawdę przydatne)
  • Poziom 11  
    tzok napisał:

    Weź mały punktak, przyłóż przy zewnętrznej krawędzi łba śruby i delikatnie pobijaj.

    Niestety tego nie da się zrobić ponieważ śrubki są wgłębione w kartę.
    tzok napisał:

    P.S.
    CrV to oznaczenie stopu z jakiego jest wykonana cześć robocza wkrętaka - stal chromowo-wanadowa. Ph to końcówka typu Phillips, zwróć uwagę, ze jest Ph i jest PZ one mają nieco inny profil, na łbach śrub PZ jest dodatkowo znak X pomiędzy nacięciami na wkrętak. Ostatni człon - x50mm to długość wkrętaka (bez uchwytu).

    Najłatwiej by było jak by podpisywali te śrubki :)

    Dodano po 6 [minuty]:

    jag61 napisał:
    Co do nacinania łbów śrub - używałem do tego odpowiednika "dremela" - tarcza kompozytowa do cięcia metalu :) (takie "urządzonko" w cenie 40 zł pl kupiłem kiedyś w jakimś markecie - do takich rzeczy naprawdę przydatne)

    Masz na myśli coś w rodzaju mini biaksa ???
  • Specjalista d/s ochrony radiologicznej
    O ile kojarzę to o czym piszesz (tzn. BIAKS) - to tak. W tej chwili mam w domu dwie takie maszynki, jedną na 12V i drugą na 220 - większość oprzyrządowania da się wymienić między nimi ;).
    P.s.
    Jeśli nowa tarczka jest za duża - używałem "resztkowych".