Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CCRT700-Philips jeszcze raz.

Przemyslaw 12 Aug 2004 19:59 6518 7
  • #1
    Przemyslaw
    Level 28  
    Radio mialo SAFE (7), kiedy klient po raz ostatni wpisal niewlasciwy kod. W takim stanie je dostalem, odczytalem 28c64 i policzylem kod. Klopot jest taki, ze pomimo pozostawienia radia wlaczonego na ponad 24h, na wyswietlaczu nadal bylo RADIO SAFE.
    Jako, ze nie wiem jak w oryginalnym dumpie zmodyfikowac licznik bledow, podstawilem dumpa ze znanym kodem i odblokowanym licznikiem bledow. Radio smiga bez zarzutu.
    Jest tylko jeszcze jeden problem: W samochodzie jest z tylu zamontowana zmieniarka Blaupunkt (nie wiem jakiego dokladnie typu ale wyglada na zamontowana fabrycznie), jesli probuje wlaczyc ja na panelu radia, wyskakuje napis NO CDC.
    Wlasciciel dopiero kupil to auto i nie wiadomo jaka jest tego przyczyna. Z tylu radia przy zlaczu zmieniacza jest tak jakby kombinowane (oklejone tasma, itp.)
    Pytanie moje brzmi, czy moze to byc wina podstawienia calej zawartosci eproma, uszkodzenia zmieniarki (polaczen) badz uszkodzenie lasera?



    Doczytalem sie cos n/t kodu zmieniarki w tych modelach. Na czym polega to kodownie? Czy kodowana jest sama zmieniarka, czy funkcja dostepu do niej w radiu? Jak z grubsza wygladalo by jej odkodowanie?

    Za wszelkie info bede bardzo wdzieczny!!

    Pozdrawiam!
  • #2
    djlj24
    Car audio specialist
    Zmieniacz musi być dobrze podłączony i jeszcze jedno - CDC2 ale tylko wersja dla telefonu,. Inna ponoć nie chodzi.
  • #3
    adams
    Level 24  
    Czy te urządzenia funkcjonowały razem wcześniej?Jeśli tak to przywróć stary plik i powinno ruszyć. Jak nie wiesz gdzie jest licznik błędów to na zastępczym binie wprowadź zły kod i będziesz wiedział gdzie jest licznik następnie zmodyfikuj orginalny plik i po sprawie.
  • #4
    Przemyslaw
    Level 28  
    Adams...:) Wpadlem juz wczesniej na ten pomysl ale sprawa nie jest taka prosta. Pozmienialo sie wiele po wpisaniu zlego kodu. Poczatkowo myslalem, ze LB jest w czterech ostatnich bajtach wiersza 50 ale po takiej modyfikacji oryginalnego wsadu, te wartosci same automatycznie powrocily do tego co bylo. Potem pomyslalem, ze to sa dwa ostatnie bajty linii 3A0 - ostatni bajt wskazuje na liczbe pozostalych prob - ale tez Zonk :(
    Wg mnie, musza byc gdzies jakies sumy kontrolne ale gdzie...?
    Zamieszczam Wam do wgladu oryginalny dump oraz ten ktory wgrywalem z LB=0 i ten sam z LB=1.

    A zmieniarka nie wiem jaka jest poniewaz klient tymczasowo zabral auto ale jest ladnie zainstalowana z tylu za fabryczna odchylana oslona (opel omega) - wiec raczej to jest ta wlasciwa - co najwyzej niesprawna.
  • #5
    adams
    Level 24  
    Zamieściłeś 1 tylko, który?Sprawdź co się zmieniło w liniach 0011200 i 0011300. Myślę, że tam jest l.b.
  • #6
    Przemyslaw
    Level 28  
    Juz poprawilem zalacznik. Przepraszam ale wyglada na to, ze pomylilem pliki.
    Nie wiem co masz na mysli mowiac "linia 0011200" :( Ostatnia linia to 1FFF h a w linii 1120 sa same FF
  • #7
    adams
    Level 24  
    Poprzedni plik był z innym połorzeniem kodu.Tu kod jest w linii 000390, licznik w końcu linii 003A0.
  • #8
    Przemyslaw
    Level 28  
    Poprzedni plik pochodzil z elektrody a podobno jest kilka rodzajow tego radia. Te, ktore teraz sa w zalaczniku sa z radii, ktore osobiscie mialem w reku.
    Co do licznika bledow w linii 3A0, to skopiowanie tej linii, lub ostatnich dwoch bajtow do tego pliku, ktory ma teoretycznie jeszcze 7 prob nic nie dalo. Zachowanie radia bylo identyczne jakbym nic w nim nie zmienil a ponadto te bajty zostaly automatycznie zmienione na takie jak byly wczesniej po odpaleniu radia, wiec "CRC Checksum" - tylko gdzie :?: