Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sterownik pompy naprawa -sprawdzenie sterownika bez auta

05 Kwi 2010 13:50 22213 24
  • Poziom 15  
    Witam zabrałem się za naprawę sterownika pompy wtryskowej astra 1.7DTI isuzu nr sterownika 8971891360 znalazłem na niemieckiej stronie http://www.mrserv.de/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=33 dokładny schemat co i jak. W aucie już mam inny sterownik lecz pomyślałem ze możne by w razie czego naprawić i ten...
    A wiec nasuwa się pytanie czy mogę go sprawdzić na "sucho" bez podpinania do auta pomierzyć jego parametry ?! pomoże ktoś byłbym wdzięczny ponieważ ten problem dosiega dużej liczby użytkowników opla astry
    pozdrawiam wszystkich


    sterownik pompy naprawa -sprawdzenie sterownika bez auta
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 30  
    Rmx1987 napisał:
    Witam zabrałem się za naprawę sterownika pompy wtryskowej astra 1.7DTI isuzu nr sterownika 8971891360 znalazłem na niemieckiej stronie http://www.mrserv.de/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=33 dokładny schemat co i jak. W aucie już mam inny sterownik lecz pomyślałem ze możne by w razie czego naprawić i ten...
    A wiec nasuwa się pytanie czy mogę go sprawdzić na "sucho" bez podpinania do auta pomierzyć jego parametry ?! pomoże ktoś byłbym wdzięczny ponieważ ten problem dosiega dużej liczby użytkowników opla astry
    pozdrawiam wszystkich


    sterownik pompy naprawa -sprawdzenie sterownika bez auta


    Witam
    Wszystko masz pięknie opisane w linku który podałeś, wraz ze zdjęciami poglądowymi .
    Jak masz oscyloskop to wszystko idzie sprawdzić na stole .
    Jak nie to tylko podstawienie do auta.
    Pzdr
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    no tak wszystko opisane lecz nie wiemy nawet który pin za co odpowiada... Kolego metronic jakie informacje wprowadzają w błąd?!?! Na tej niemieckiej stronie jest pokazane głownie co się tam uszkadza pierwsze - ten tranzystor malej mocy czy jakieś dodatkowe elementy padają jeszcze!??!?
    W moim sterowniku ktoś wylutowal ostatni tranzystor (od dolnej części po prawej) nie wiem czy był uszkodzony czy jest on niepotrzebny?!


    sterownik pompy naprawa -sprawdzenie sterownika bez auta
  • Poziom 30  
    Motronic napisał:
    zwirek1 napisał:

    Jak nie to tylko podstawienie do auta.
    Pzdr

    I wtedy jest dym ze sterownika. Mała uwaga-kto nie wie o co tam chodzi niech się za to nie zabiera, na tej niemieckiej stronie jest duzo informacji wprowadzających w błąd.

    Hm...
    Trochę trudno bez oscyloskopu obejrzeć przebiegi na wyjściach .
    Zwracam honor -Lepiej oddać do fachowca z odpowiednim sprzętem diagnostycznym.
    A faktycznie dym ze sterownika może pójść jak się nie wie co się robi.
  • Poziom 15  
    Ja nie jestem jakimś laikiem zgodnie z moja ikonka mam mini praktykę w budowaniu lampowcow i z wykształcenia jestem elektronikiem wiec nie obce mi sa żadne tematy z tym związane lecz nie mam zbytniej praktyki w układach do samochodów a na pewno ten temat pomógłby nie jednemu użytkownikowi opla.
    Jakie przebiegi czy napięcia powinny być na pichach ?!?!?!znalazłem ze -

    Pin 4 & 7 sind die Versorgungsspannung +12V

    - Pin 12 & 17 ist Masse bzw 0V

    - Pin 14 & 20 sind die Ausgänge zum Überlaufventil (Achtung Hochspannung!)

    - Pin 22 ist das Ventil Steuersignal vom Motorsteuergerät kommend ("Einspritzsignal)

    - Pin 25 - vermutlich Rückinformationssignal zum Motorsteuergerät (Funktion noch nicht bekannt) ale nie bardzo rozumiem co tu jest napisane
  • Admin grupy Samochody
    Rmx1987 napisał:


    - Pin 25 - vermutlich Rückinformationssignal zum Motorsteuergerät (Funktion noch nicht bekannt) ale nie bardzo rozumiem co tu jest napisane
    Przypuszczalnie informacja zwrotna do sterownika silnika(funkcja jeszcze nie znana)
  • Poziom 19  
    Witam, czy zna ktoś zamiennik tego tranzystora opisanego w tym poscie?
    rozebrałem teraz taki sterownik i wszystkie tranzystory są ok a ten nie da się zasymulować ani jako mosfet ani bipolarny, nazwę ma zakodowaną.

    link do tej niemieckiej strony niestety nie działa...
  • Poziom 15  
    Kolego o który tranzystor ci chodzi? Ten który zaznaczyłem na wyższym rysunku czy ten który pierwszy się uszkadza . . . Jak będę tylko w domu na swoim laptopie odezwij się na priv może coś poradzimy wspólnie bo jak widzisz zbyt wiele osób tu nie pisze, gdyby powiedzieli co i jak to nie będzie wtedy komu brać za zimny lut 500zł jak za taka" naprawdę sterownika" mi wyceniono. . .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    hmmm pogłowiłem sie troszeczkę i ten tranzystor okazał sie stabilizatorem 9V (jest sprawny)

    podłączyłem sterownik pod napięcie przetwornica pięknie sie wkręca na ok 170V bez obciążenia

    Poza stabilizatorem w obudowie TO220 na radiatorze w żelu mam jeszcze 4 mosfety, i dwie diody.

    Pobór prądu sterownika na stole to ok 180mA

    Więcej nie pisze bo mi się dostanie..

    ps... forum elektroda powstała aby pomagać sobie nawzajem, niestety jak to w Polsce bywa mniejszość wie ale nie powie, ewentualnie wprowadzi w błąd.
  • Poziom 15  
    Ja mam już na to sposób. Ale skoro tak podchodzicie do tego tematu ok sam sobie poradzę.
  • Poziom 19  
    Rmx1987 napisał:
    Ja mam już na to sposób. Ale skoro tak podchodzicie do tego tematu ok sam sobie poradzę.


    Kolego na co masz sposób?

    Myślałem że sobie juz poradziłeś i naprawiłeś swój sterownik.
    Piszesz kilka postów wyżej że brakuje ci tranzystora w sterowniku.
    Ten wskazany na zdjęciu w czerwonym kółku to nie tranzystor lecz stabilizator 7809

    Pozdrawiam,
  • Poziom 15  
    Nie kolego jakbyś czytał uważnie to mam jeden działający w aucie a drugi w domu ten popsuty a link do strony jest ok.
    możesz kolego aby powiedzieć mi od której str liczyć piny by bezpośrednio polutować się do płytki z 12V
  • Poziom 33  
    Myślicie po skrótach, sterownik. A gdzie pompa?.
  • Poziom 19  
    pin pierwszy to ten oznaczony w kwadracie jedynką.
    liczymy w lewo a następnie rząd wyżej i liczymy dalej od prawej do lewej

    tak jak na obrazku. 12V to pin 4
    masa to pin 17
    zasilacz minimum 5A na słabszym będziesz miał efekt "zwarcia"


    sterownik pompy naprawa -sprawdzenie sterownika bez auta

    Kolego janusz2008 pompa jest w aucie przy silniku, my tu naprawiamy sterownik do tej pompy, skoro koledze auto jezdzi ze sprawnym sterownikiem

    Pozdrawiam
  • Poziom 33  
    Tylko jak po naprawie sterownika pójdzie ,,z dymem,, ten sterownik. To wasza wiedza tu się kończy.
  • Poziom 15  
    Janusz jak masz wciąż zamulać ze się nie uda to nie pisz na tym forum! Nie chcesz pomoc nie krytykuj!!!
  • Poziom 33  
    Nie krytykuję nikogo, tylko bardzo często uszkodzony sterownik nie jest powodem lecz efektem.
  • Poziom 15  
    Wiem że bywa tak że jakiś tam elektrozawor na pompie upala sterownik . . .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Popraw sam sterownik i na pewno jakiś czas pojeździsz, ja już kilka robiłem i nie było problemu lub mi się udało hehe
  • Poziom 15  
    No aż tak się nie znam wiedziałem o jakim elektrozaworze ale dzięki MOtronic już wiem! dzięki
    będę dalej walczył z nim, wyjścia trzeba by sprawdzić na oscyloskopie i porównać z przebiegami z niemieckiej str jeśli będą takie same można śmiało wpinać sterownik do astry!?
    Panowie a mam pytanie ten elektrozawór można jakoś naprawić czy tez kupić nowy ponieważ mam pompę z uszkodzonym elektrozaworem wiec jakby ktoś coś wiedział na ten temat było by miło
  • Poziom 16  
    Panowie, jak wygląda ten elektrozawór na pompie?, czyżby to chodziło o ten na którym puszcza często paliwo przez piny.