Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polar PDP600 - wybija przekaźnik różnicowy

KapitanSTS 05 Kwi 2010 19:21 2184 13
  • #1 05 Kwi 2010 19:21
    KapitanSTS
    Poziom 23  

    Witam


    Chciałbym prosić o zdiagnozowanie usterki, która wygląda nastepująco:

    Po włączeniu wtyczki pralki POLAR PDP600 do kontaktu. Wciśnięcia przycisku pralki wybiło mi przekaźnik różnicowo-prądowy. Rozebrałem ją posprawdzałem pojedyncze podzespoły. Odłączyłem dwa pokrętła (programy, czasu po jakim pralka ma się uruchomić) oraz spiąłem przycisk włączający na krótko ale dalej wywalał przekaźnik.
    Następnie odłączyłem wydaje mi się elektrozawór który jest na wejściu wody czystej i także wywalało. Więc złożyłem pralkę włączyłem przycisk i o dziwo pralka nie wybiła dopiero po naciśnięciu przycisku start.

    Wyciągłem kondensator przeciwzakłóceniowy i sprawdzili mi go w pracy. Miał 24V upływu. Po tym pomiarze kupiłem nowy kondensator który założyłem i pralka zaczęła działać. Wyprała jedno pranie, miała 2 dni przerwy i postanowiłem zrobić znów pranie, wciśnąłem przycisk i znowu wybiło mi przekaźnik. Rozkręciłem posprawdzałem czy gdzieś nie ma wody. Ale nic takie nie znalazłem.

    Oczywiście sprawdziłem gniazdo na którym zasilana jest pralka, żaden przewód nie był poluzowany ani przetarty. Podłączyłem też inne urządzenie które nie wybijało przekaźnika.

    Z podpowiedzi znajomych i moich wniosków mam takie typy jak:
    -programator
    -kondensator rozruchowy
    -obwód sprawdzający zamknięcie drzwiczek pralki.

    Może ktoś miał podobny przypadek.

    0 13
  • Pomocny post
    #2 05 Kwi 2010 19:52
    Trull
    Poziom 28  

    Tak na 80% masz przebicie na grzałce.

    0
  • #3 05 Kwi 2010 19:54
    KapitanSTS
    Poziom 23  

    No nie jestem pewny bo grzałka dostaje napięcie dopiero po napełnieniu się bębna. No chyba że wiesz czego ja nie wiem. Bo nie ma po co grzałka pracować jak nie ma wody a to już na starcie wybija. Nawet startu nie nacisnę.

    0
  • #4 05 Kwi 2010 20:47
    cepilek
    Poziom 26  

    Odepnij przewody z grzałki i omomierzem zmierz czy z grzałki nie ma przebicia na obudowę. A jak nie masz omomierza to zaizoluj ściągnięte przewody z grzałki i podłącz pralkę - jak nie wyłączy ją różnicówka to znaczy, że grzałka ma zwarcie pręta grzewczego do obudowy np. poprzez wodę... W ten sposób zdobędziesz pewność czy to wina grzałki czy nie? Bo może do grzałki odcinana jest tylko linia czyli przewód L a nie jest odcinany przewód N? Jesteś pewny, że obydwa przewody (L i N) są odłączane z grzałki gdy nie ma wody w pralce? Bo ja nie pamiętam. W każdym razie zdiagnozujesz grzałkę w ten sposób i wyeliminujesz to, że przyczyną Twoich kłopotów jest na przykład grzałka?

    0
  • #5 05 Kwi 2010 20:58
    KapitanSTS
    Poziom 23  

    Mam zwykły uniwersalny miernik cyfrowy.
    Poza tym jeżeli może ktoś wie to gdzie ta grzałka będzie się znajdować w tej wersji pralki. Bo narazie jej nie zlokalizowałem.

    0
  • #6 05 Kwi 2010 21:03
    cepilek
    Poziom 26  

    Nie wiem ale chyba będą wystawać dwie końcówki przewodów sztywnych w obwódkach ceramicznych z obudowy pojemnika bębna pod spodem - od tyłu (w najniższym miejscu pojemnika) ? :)

    0
  • #7 05 Kwi 2010 21:12
    Trull
    Poziom 28  

    Obwód grzałki zamykany jest tylko z jednej strony z drugiej masz zamknięty non-stop, jeśli masz akurat na tym fazę to resztę możesz sobie dopowiedzieć.

    0
  • #9 05 Kwi 2010 22:11
    Trull
    Poziom 28  

    Tu obwód zamka Cepilku przechodzi przez moduł więc ten trop odpada spaliło by triaka na module sterującym. Więc nie właściwy trop.

    0
  • #10 05 Kwi 2010 22:15
    KapitanSTS
    Poziom 23  

    Trull a masz gdzieś schemat tej pralki jak to wogóle pokolei idzie albo może wiesz gdzie go dostać. Przeglądnałem tu forum i nie udało mi się znaleść.

    Proszę pisać po polsku!
    I poprawić post. Regulamin pkt 15
    <skryn>

    0
  • Pomocny post
    #11 05 Kwi 2010 22:26
    nares
    Specjalista AGD

    KapitanSTS napisał:
    Trull a masz gdzies schemat tej pralki jak to wogole pokolei idzie albo moze wiesz gdzie go dostac. Przegladnalem tu forum i nie udalo mi sie ....

    Po diabła Ci schemat? Kolega Trull już dał dobry namiar - grzałka do wymiany i tyle.

    0
  • #12 05 Kwi 2010 22:29
    KapitanSTS
    Poziom 23  

    Mój znajomy który zajmował się pralkami mówił, że raczej to nie jest grzałka bo ona dostaje napięcie później. Dlatego mi potrzebny schemat aby zobaczyć jak sie rozchodzi napięcie.

    Poza tym jak to możliwe że po wymianie kondensatora pralka zaczęła pracować? Skoro mówicie, że grzałka siadła. To chyba by stale wywalało różnicówkę. Oczywiście żadnego bezpiecznika nie wybija.

    0
  • #13 05 Kwi 2010 22:35
    nares
    Specjalista AGD

    Trull napisał:
    Obwód grzałki zamykany jest tylko z jednej strony z drugiej masz zamknięty non-stop, jeśli masz akurat na tym fazę to resztę możesz sobie dopowiedzieć.

    I tak właśnie jest, a ten Twój kolega który ponoć naprawia pralki - musi się jeszcze sporo nauczyć :wink:

    0
  • Pomocny post
    #14 05 Kwi 2010 22:36
    ROBSON33
    Moderator AGD

    Ja też obstawiam na grzałkę a kol. KapitanSTS niech najpierw ją sprawdzi .
    Temat tymczasowo zamykam .

    0