Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MB Atego 1223 2001r. nie działa fotel kierowcy

siwy 40474 05 Kwi 2010 20:20 8787 21
  • #1 05 Kwi 2010 20:20
    siwy 40474
    Poziom 8  

    Koledzy mam problem z fotelem w Atego 1223 2001r. przestał działać i nie wiem co się mogło stać powietrze dochodzi ale fotel nie działa . Czy mógł by ktoś coś podpowiedzieć ?

    2 21
  • #2 05 Kwi 2010 20:46
    Karolo MPower
    Poziom 30  

    Zajrzyj pod fotel i sprawdź wszystkie przewody, podłączenia itd. które idą do niego. Być może z którymś coś się stało.

    1
  • #3 06 Kwi 2010 19:54
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    siwy 40474 napisał:
    mam problem

    My Ciebie również serdecznie witamy na forum!!! :D
    Jak byś podał trochę więcej informacji - może odpowiedzi również by było trochę więcej...
    W "lekkim" Atego montowane były fotele pneumatyczno - elektryczne (marki ISRI), oparte tylko na pneumatyce (GRAMMER), oraz wersja komfortowa, w zasadzie oparta w większości na elektryce (którą możemy wykluczyć).
    Dwa pierwsze rodzaje foteli mają swoje przypadłości - ale szkoda mojego czasu żeby opisywać możliwe usterki dla wszystkich foteli (bo ktoś nie zadał szczegółowego pytania) :|
    Pzdr. G

    0
  • #4 10 Kwi 2010 19:18
    siwy 40474
    Poziom 8  

    Koledzy pod siedzeniem są dwa jakieś sterowniki czerwony do niego dochodzi kostka z kablami i od niego idą trzy kable do tego czarnego . W tym czerwonym mruga zielona kontrolka , przewody sprawdziłem nic tam nie widać powietrze dochodzi ale fotel nie działa .

    0
  • #5 11 Kwi 2010 07:00
    GRISZA14
    Poziom 16  

    jest to sterowanie elektroniczne po ilości mrugnięć można określić usterkę,najczęściej ulega awarii sam sterownik podaj ilość błysków a ja odczytam kod usterki

    2
  • #6 11 Kwi 2010 11:39
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Z opisu wynika że to siedzenie ISRI
    Ta mała skrzynka z trzema kablami to elektrozawór.
    Skoro sprawdziłeś stan kabli (zdarzają się przypadki przełamania kabelków prowadzących do potencjometra mierzącego wysokość siedzenia) to możesz jeszcze zmierzyć obecność napięć "stałego plusa" oraz "po stacyjce" na zasilaniu. Żeby nie szukać na kostce zasilającej sterownik dużo prościej będzie znaleźć na kostce łączącej siedzenie z instalacją pojazdu. Jest ona na podłodze, pod siedzeniem i ma bodajże cztery piny.
    Jeżeli któregoś z napięć brakuje, to sprawdź połączenia na dodatkowych listwach bezpieczników przymocowanych do skrzynki głównej. Mają one z tyłu klasyczne, stare konektorki które lubią się wysuwać.
    Uszkodzenie sterownika jest faktycznie dosyć popularną przyczyną, towarzyszy mu wtedy często pojawienie się błędu INS 0901 - przewód komunikacyjny ma zwarcie z masą.
    Czy na wyświetlaczu licznika pojawia się jakiś błąd z opisem "SIL" ?
    Policz kod błędu który "wybłyskuje" kontrolka - to może być pomocne w diagnozie.

    -1
  • #7 11 Kwi 2010 12:11
    siwy 40474
    Poziom 8  

    koledzy sprawdzałem kontrolka mruga siedem razy

    0
  • #8 11 Kwi 2010 20:53
    GRISZA14
    Poziom 16  

    usterka parametru jednostki sterującej [czynności zaradcze -wymienić jednostkę sterującą] po polsku kaseta sterująca uszkodzona zamienić z sprawną i sprawdzić działanie

    0
  • #9 11 Kwi 2010 21:32
    siwy 40474
    Poziom 8  

    Dzięki koledzy za pomoc !!!

    0
  • #10 12 Kwi 2010 22:58
    siwy 40474
    Poziom 8  

    Koledzy jeszcze jedno pytanie: Czy wiecie gdzie można kupić ten moduł?

    0
  • #11 13 Kwi 2010 21:07
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Jak chcesz to możesz wykonać RZEŹBĘ :-/
    Napięcie z przełącznika na bocznej ścianie siedzenia (podnieś - opuść) można poprowadzić bezpośrednio do zaworka. Większość funkcji siedzenia zostanie przywrócona (najważniejsze: nie trzeba pod tyłęk podkładać poduszki lub podpierać siedzenia kijem) Nie będzie jednak funkcji obniżenia siedzenia przy wysiadaniu z pojazdu. No ale "coś za coś"
    Kilka takich rzeźb popełniłem i zleceniodawcy byli zadowoleni - tak więc jest to jakaś droga wyjścia z sytuacji.

    1
  • #13 17 Kwi 2010 17:58
    siwy 40474
    Poziom 8  

    Dzięki koledzy zrobiłem tak jak pisał Gerri i fotel działa jest OK. pytałem się w sklepie o ten moduł sterujący kosztuje 2100zł

    0
  • #14 09 Mar 2012 16:45
    jimi123
    Poziom 2  

    witam koledzy mam podobny problem z fotelem fotel opada i nie reaguje w tej skrzynce pod siedziskiem dioda zapala się sześć razy wymieniłem ten sterownik poziomu fotela i pomogło ale na krótko . Może ktoś wie jak poradzić sobie z tym problemem.

    4
  • #15 28 Sty 2018 22:09
    umek19
    Poziom 10  

    Mam ten sam problem fotel isri w Mercedesie atego. Fotel żyje swoim życiem przez jakiś czas od resetu czyli odlaczenia zasilania. Kontrolka mogą 6 razy mam błąd ins 0901 i 0908. Fotel z czasem czyli kilku dnia dobija coraz wiecej powietrza az dochodzi do max i wtedy umiera. Mechanik firmowy każe czekać do wiosny o szef powiedział że może mi kupić poduszkę . Wiem , że można zmienić szefa i mechanika ale można naprawić też fotel.

    1
  • #16 29 Sty 2018 22:21
    darfur5
    Poziom 30  

    jimi123 napisał:
    w tej skrzynce pod siedziskiem dioda zapala się sześć razy
    Jest to kod rezerwowy usterki , fotel ma starą lub niesprawną jednostkę sterującą . Są różne wersje tej jednostki.

    0
  • #17 29 Sty 2018 23:50
    umek19
    Poziom 10  

    Czyli trzeba wymienić te "czerwone pudełko"? Fotel był w takim stanie od zakupu samochodu. Po zakupie i walce z nim działał jakiś czas może miesiąc. Czytałem o próbach naprawy ale chyba słabo czytałem bo chyba nikt tego nie naprawił. Podobno to się psuje od częstego gaszenia samochodu. Próbowałem sterować na krótko zaworem wysokości podając mu masę i reaguje więc chyba będę tak to naprawiał bo odpadnie mi opadanie fotela , które i tak tylko działało po zgaszeniu samochodu a ja często wysiadam na odpalonym więc mała strata.
    Wpadłem na pomysł, żeby nie mieszać w oryginalnej elektryce bo może kiedyś się trafi taki sterownik- dołożę przycisk od sterowania szybami do fotela i będę nim sterował fotelem. To tylko 3 przewody więc małe zamieszanie. Jeśli ktoś ma ciekawszy pomysł to chętnie posłucham.

    1
  • #18 30 Sty 2018 18:46
    darfur5
    Poziom 30  

    Najlepsze rozwiązania to takie które są najprostsze i co najważniejsze skuteczne.Twój pomysł z klawiszem wydaje się być właśnie taki . Opisz jeszcze które kabelki użyłeś bo z kąt wziąłeś klawisz to już wiadomo a z twojego pomysłu niejeden forumowicz skorzysta.

    0
  • #19 30 Sty 2018 19:58
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    darfur5 napisał:
    z twojego pomysłu niejeden forumowicz skorzysta.

    Pisałem o takim rozwiązaniu osiem postów powyżej. Do tego zaproponowałem podłączenie do oryginalnego klawisza z boku siedzenia co wydaje mi sie rozwiązaniem lepszym niż montowanie dodatkowego przełącznika od szyb. Zresztą taki przełacznik "krzyżowy" nie jest potrzebny. Wystarczy zwykły, jednostykowy przełacznik "lewo-prawo" (jak do migaczy)

    1
  • #20 30 Sty 2018 20:47
    darfur5
    Poziom 30  

    Gerri twojego pomysłu i umiejętności nawet nie śmiał bym podważać ani komentować bo znasz temat i masz z tym do czynienia na pewno częściej niż autor tematu.:D

    0
  • #21 13 Sie 2018 12:50
    PiotrCzaj
    Poziom 1  

    Koledzy mam podobny problem z fotelem kierowcy w Mercedesie Atego 1217 z 1998r tylko że nie dochodzi mi powietrze do poduszki jak kolega wspomniał wcześniej powietrze dochodzi do elektrozaworu (ta czarna mniejsza puszka) ale już nie wychodzi do poduszki. Czy to też moduł moze być do wymiany czy jak ?

    0
  • #22 18 Sie 2018 20:19
    umek19
    Poziom 10  

    Moim zdaniem masz to samo co wszyscy. Możesz to uruchomić na "krotko" lub zacząć naprawiać z różnym skutkiem , jednym udało się naprawić inni wydali pieniądze i nadal nie działa. Ostatnio myślałem, że znalazłem dobry sterownik ale okazało się też, że działa kiedy chce.

    0