Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ECV czyli Zawór regulacyjny spalin, hałasu

05 Apr 2010 21:01 1617 3
  • Level 10  
    Witam. Od jakiegos czasu zastanawiam sie jak wyciszyc swój samochod w którym jest zalozony ostatni tłumik przelotowy. Problem jest taki ze chcialbym zeby byl na codzin cichy a na zawołanie robil sie głośny. Są tlumiki takie jak Varex xForce które mozna za pomocą pilota sterującego wewnetrzną przepustnice wyciszyc lub zwiekszyc poziom halasu. Tylko ze taki tlumik to ok 1500zł i nie wysylają do polski
    Ale znalazlem cos takiego http://homepage3.nifty.com/k-box/car/diy/ecv.html
    urzadenie proste w budowie. Zastanawia mnie jedna rzecz. Na jakiej zasadzie to działa? Tlumik varexa po zamknieciu przepustnicy spaliny są kierowane innym obiegiem a tutaj alternatywnego obiegu brak. Czy samo zmniejszenie srednicy i przepustowosci ukl wydechowego wyciszy ukl wydechowy? Takie rozwiazania widzialem tez w yamaha VFR
  • User removed account  
  • Level 10  
    bezsesu hyba masz 18 lat i za duzo wyobrazni sory
  • Level 10  
    RB26DETT wrote:
    Wpisz "ECV Valve" na YT i zobacz jakie są tego efekty akustyczne.
    Jak działa - normalnie przymykasz zawór, rośnie prędkość przepływu w miejscu przymknięcia i ciśnienie przed nim (przy okazji zakłóca recyrkulacje wewnętrzną spalin) i zmienia się dźwięk. Osobiście nie podoba mi się takie rozwiązanie i nie zamontował bym tego za darmo. W szczególności do silnika wyposażonego w turbosprężarkę.


    Jaki to ma wpływ na T tzn jakie beda skutki po zalozeniu takiego cudaka? To w takim razie jakie bys proponował rozwiązanie?

    Dodano po 3 [minuty]:

    TG16 wrote:
    bezsesu hyba masz 18 lat i za duzo wyobrazni sory


    Mój drogi idioto TG16. Dorośniesz i nauczysz sie ortografii to pogadamy. A puki co to twoja odpowiedz to raczej nie na temat jest. A jezeli uwazasz ze to jest bezsensu to uzasadnij tą opinie i rozwin mysl.