Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volkswagen t4 1.9 Diesel - pompa wtryskowa

atlas91 05 Kwi 2010 21:07 11261 15
  • #1 05 Kwi 2010 21:07
    atlas91
    Poziom 7  

    Witam!
    Mam taki mały problem z moim samochodem. Przy pompie wtryskowej przy cięgnie gazu cieknie mi paliwo. Czy ktoś z Was ma może jakiś pomysł co się dzieje? Jak to naprawić? I gdzie ewentualnie można dostać jakieś części zamienne tak, żeby nie kupować całej pompy wtryskowej ponieważ to zbyt duży koszt?
    Czeekam na jakąś pomooc:) Pozdrawiam

    0 15
  • #2 05 Kwi 2010 21:17
    pioart
    Poziom 37  

    Witam
    Oddaj do regeneracji to nie jest powód do wymiany pompy . Do wymiany uszczelniacz ewentualnie tulejka . Sam się za to nie zabieraj.

    0
  • #3 05 Kwi 2010 21:19
    atlas91
    Poziom 7  

    Mam warsztat, który może mi to naprawić bez wyjmowania pompy, ale nie można nigdzie dostać części. Ma Pan może jakiś pomysł gdzie to kupić?:)

    1
  • #4 05 Kwi 2010 21:29
    Usunięty
  • #5 05 Kwi 2010 21:38
    pioart
    Poziom 37  

    Witam
    No jak ? Warsztat który potrafi doszczelnić pompę bez demontażu nie ma dojścia do części ?

    0
  • #6 05 Kwi 2010 21:40
    atlas91
    Poziom 7  

    No tak jest bo firmy z takimi specjalizacjami chcą zarobić na całych pompach i bardzo ciężko taką dostać niestetyy

    0
  • #7 05 Kwi 2010 22:10
    T5
    Moderator Samochody

    atlas91 napisał:
    No tak jest bo firmy z takimi specjalizacjami chcą zarobić na całych pompach i bardzo ciężko taką dostać niestetyy
    Bzdura.Naciągnąć cię chcą:cry:

    0
  • #8 05 Kwi 2010 22:13
    nici
    Poziom 33  

    Jak chcesz taką tulejkę firmy bosch (oryginal do tej pompy )
    to odezwij sie w temacie.Koszt +-65zł.

    0
  • #9 05 Kwi 2010 22:32
    pioart
    Poziom 37  

    Witam
    No Jak już Koledzy napisali to bez obrazy , ale trafili barana to chcą coś uskubać . Poszukaj innego warsztatu z fachowcami przez „F” a nie z naciągaczami . Zakłady trudniące się regeneracją pomp świadczą pełen zakres usług , a nie tylko wymianę na inną . Kolega podał logiczny koszt tulejki ,
    Pozdrawiam

    0
  • #10 05 Kwi 2010 22:37
    caveman2009
    Poziom 13  

    atlas91 napisał:
    Witam!
    Mam taki mały problem z moim samochodem. Przy pompie wtryskowej przy cięgnie gazu cieknie mi paliwo. Czy ktoś z Was ma może jakiś pomysł co się dzieje? Jak to naprawić? I gdzie ewentualnie można dostać jakieś części zamienne tak, żeby nie kupować całej pompy wtryskowej ponieważ to zbyt duży koszt?
    Czeekam na jakąś pomooc:) Pozdrawiam


    Nic nie trzeba regenerowac w warsztacie jezeli chcesz usunac te usterke. Najprawdopodobniej silnik rowniez nie odpala tak jak powinien lub tak jak ford heheeh.
    Standartowo wytarl sie rowek w tulejce prowadnicy oski i pompa ulega zapowietrzaniu.
    Zamawiasz w serwisie lub jezeli znasz hurtownie gdzie taniej zestaw oska-tuleja-o-ring do twojej pompy-numer nabity na obudowie- jak ostatnio przegladalem katalog- wszystkie byly takie same do 1.9 wiec nie powinno bc problemu.
    Bardzo delikatnie zdejmujesz pokrywe pompy, TYLKO UWAZAJ!!! (spotkalem sie z dwoma wersjami) jest jedna(stary typ) sprezyna lub dwie jak zrobi BZDRYNG to modl sie ze do pompy nie wpadlo, po uniesieniu pokrywy postaraj sie przelozyc komore jakims cienkim pcv, lub czysta szmatka- tylko zeby sie z niej wlokna nie sypaly- zanim wogole sie do tego zabierzesz, jedz na mijke cisn i umyj wszystko dokladnie!! Pamietaj ze nic tam sie nie moze dostac a ty pracujesz czysciutkimi rekami-tak jak w laboratorium!!!!!
    Nie jest tak zle jak to wyglada, wystarczy odhaczyc te dwie/jedna sprezyny/e i podczas podnoszenia pokrywy okrecic oske by wyszly jej dalsze ramiona, tam jest tylko jedna pozycja do tego, wiec jak bedziesz ciagnal na sile to zegniesz ramie i bedzie do wyrzucenia.
    Ogolnie moge powiedziec ze oska jest napewno ok jednak samej tulejki nie da sie kupic-to jest zestaw. Moze jakis tokarz moglby dorobic taka z mosiadzu, trzeba jeszcze kupic o-ring odporny na ON. Nie kupowalem w PL, ostatnio(10lat temu) koszt tego wyniosl mnie rownowartosc 100zl
    Jezeli chcesz wykonac tzw leczenie syfa pudrem, kup grubszy o-ring, niestety moze byc to 0.1-2mm wieksze od oryginalu-tuleja na wejsciu ma dobry wymiar to kawalek dalej wytarl sie rowek i "utnie" nadmiar gumy przy wkladaniu.
    Nastepnie, wez klocek i pukaj w oske az nie wyskoczy, nastepnie nalezy WYPRASOWAC!!!! nie wybijac tulejki z pokrywy-moze peknac i wtedy bedzie klops! ostatecznie mozesz uzyc imadla i wiertla o odpowiedniej srednicy jednak wierlo jest fazowane a ty musisz miec plaszczyzne-uzyj szlifierki by splanowac czolo,.
    Dokladnie przy wkladaniu nalezy ja wcisnac/wprasowac nie wbijac-bo moze peknac.
    Dalsze czynnosci sa analogiczne do rozbiorki. Tylko czasem nie uzywaj jakis sylikonow do uszczelnienia, jezeli pompa nie ciekla wczesniej, mozesz zlozyc na stara uszczelke, ale jezeli nie chcesz tego rozbierac za jakis czas wymien rowniez uszczelke pokrywy-ja nigdy tego dla siebie nie robilem i nigdy mi nie cieklo. Zalezy od Ciebie.
    Jezeli chodzi o warsztat pompy wtryskowej to polecam jezeli sie wahasz lub nie masz manualnych zdolnisci. To ogolnie prosta czynnosc ale nie dla flegmatyka tu trzeba sie orientowac co sie dzieje i dzialac szybko.




    Dodatkowo zlecisz im wymiane uszelniaczy i regulacje cisnienia-kilkaset zlotych, docieranie koncowek lub ich wymiana rowniez by sie przydaly to moze byc juz kolo tysiaka-zalezy u kogo. Popros majstra jezeli uczciwy i nie bedzie chcial zdzierac z ciebie, moze ci wsadzic DOBRE uzywane-napewno zrobia po dotarciu jakies 60tys a i grosze za nie powinien wziac. Nie wiem jaki masz przebieg ale pewnie stan licznika nie odpowiada faktycznemu-ot taki polski standart...
    Bedzie to wszystko kosztowalo, jednak powinno zwiekszyc dynamike a przede wszystkim spalanie powinno sie obnizyc!.
    Podaruj sobie warsztaty w ktorych powiedza ci ze to stare auto i trzeba zrobic pelna regeneracje itd. jezeli silnik chodzi ok, cisnienia w pozadku, wzbogacenie na zime dziala to nie ma sensu wtapiac kasy w stary samochod lepiej skladac na nowszego lub na inna naprawe... Zrob tylko to co potrzebne.
    Zalezy to od twojego budzetu i ile chcesz wlozyc w te auto.
    AAA !!! tam sa takie wciecia na ramieniu od linki-koronka, zapamietaj pozycje naciecia oski to ustala dawke poczatkowa-lub jak tam wolisz wolne obroty zanim skrecisz blache ustaw pozycje oski tak jak wczesniej!!!! bo albo nie odpali albo odpali na wyzszych obrotach.
    To tak z grubsza, dawno nie pracowalem nad takimi starymi autami, wiec wybaczcie jak gdzies cos przekrecilem lub cos pominalem. Oczywiscie jak zawsze jestem otwarty na konstruktywna opinie. Wiec pomozmy mu oszczedzic te 150zl na wymianie oski i tulejki. Nie ma sie co oszukiwac ta czynnosc dla profesjonalisty to nie cala godzina pracy wiec ile moze zedrzec na tym???

    Powodzenia!!!
    Moge polecic mechanika od pompy przez duze M ale z Poznania jest uczciwy!, niestety nie wiem czy on jeszcze jest w biznesie nie mieszkam w Pl od 8 lat. ul i nazwisko na PW

    Tak na marginesie, po co ludzie sie tu wypowiadaja jezeli nie potrafia dac odpowiedzi a swoj wywod koncza "tylko nie rob tego sam!!! oddaj do mechanika!" hahahah pytanie retoryczne ;-)
    Mechanika to nic trudnego trzeba tylko sie szybko orientowac w tym co sie robi, by zanim sie cos spieprzy zareagowac na czas!!! A kto pyta lub szuka odpowiedz znajdzie i zaoszczedzi, na kowalach jakich teraz duzo.

    1
  • #11 05 Kwi 2010 23:07
    atlas91
    Poziom 7  

    Jesli chodzi o mechaniora:) To to jest mój dobry znajomy i robił mi juz dużo rzeczy i nigdy nie zawodził, także bardzo wątpie, że by mnie oszukał:) Z tego co wiem... to już próbował mi to jakoś uszczelnić, no ale niestety na dużo sie to nie zdało bo jednak potrzebne są części wymienne a nie domowa robota:) No ale to na moje życzenie zrobił:) Ale bardzo ciekawi mnie ta oferta tulejki:) Czy mógłbym jakiś numer telefonu? Żeby ew się zdzwonić?:) A i bardzo dziękuje za opis naprawczy też:) Skonsultuje z tatą:P Bo on sie bardziej na tym zna i to jego samochód:) Chociaż ja też troszkę już "grzebałem" przy samochodach:) Serdeczne dziękii:)

    1
  • #12 06 Kwi 2010 00:23
    caveman2009
    Poziom 13  

    atlas91 napisał:
    Jesli chodzi o mechaniora:) To to jest mój dobry znajomy i robił mi juz dużo rzeczy i nigdy nie zawodził, także bardzo wątpie, że by mnie oszukał:) Z tego co wiem... to już próbował mi to jakoś uszczelnić, no ale niestety na dużo sie to nie zdało bo jednak potrzebne są części wymienne a nie domowa robota:) No ale to na moje życzenie zrobił:) Ale bardzo ciekawi mnie ta oferta tulejki:) Czy mógłbym jakiś numer telefonu? Żeby ew się zdzwonić?:) A i bardzo dziękuje za opis naprawczy też:) Skonsultuje z tatą:P Bo on sie bardziej na tym zna i to jego samochód:) Chociaż ja też troszkę już "grzebałem" przy samochodach:) Serdeczne dziękii:)


    Kiepski ten twoj mechanik, jak mu powiedziales zeby to "jakos" zrobil powinien na ciebie spojrzec jak na nienormalnego, co to za mechanik co sie klekranina zajmuje???
    To chyba jakis kowal albo taki co udaje ze sie zna, heheh;-), jak chcesz to miec zrobione a nie pieprzyc sie z tym zrob to od poczatku do konca tak jak powinienes zrobic!!! pompa wtryskowa to nie gaznik od malucha!!!, tam musi byc wszystko na cacy!!! Masz praktycznie step by step kup zestaw naprawczy ORYGINALNY!!! i zrob to jak trzeba, napisalem ci wczesniej kilka tanich rozwiazan, nie znaczy ze masz z nich korzystac!!! zazwyczaj tanio znaczy drogo, wiec mozesz czasami duzo stracic na doraznych naprawach, zadzwon do hurtowni/servisu vw i sie zapytaj o czesci, nie powinny byc drogie. A warsztat ktory nie umie zadzwonic do servisu vw w sprawie czesci sobie odpusc!

    1
  • #13 06 Kwi 2010 09:42
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Podaj dziesięciocyfrowy numer pompy w/g Boscha to ci znajdę oś i tulejkę,oring jest zawsze taki sam. Części Boscha. Kontakt telefoniczny.

    0
  • #14 06 Kwi 2010 09:47
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Do wymiany tulejki nie trzeba wyjmować pompy, u mnie w sklepie motoryzacyjnym koszt samej tulejki to coś kolo 40 czy tez 50 zł nie muszę żadnego nr z pompy spisywać po prostu po wyciśnięciu starej pokazuje ja sprzedawcy i za chwilkę mam już nowa wiec raczej one nie są trudno dostępne, jak nie ma takowej na sklepie to ją zamówi i za kilka godzin już jest koszt tego wszystkiego to coś kolo 100-150 zł

    0
  • #15 06 Kwi 2010 10:03
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Do tulejki nie musisz mieć nr. pompy a do osi?

    0
  • #16 07 Kwi 2010 00:39
    caveman2009
    Poziom 13  

    Jak pamietam sprawdzajac katalog, nr-ow pomp do 1.9 bylo min 5 jednakze do wszystkich tych pomp nr katalogowy tulejki i oski byl ten sam dla kazdego typu pompy. Nie wiem jakie katalogi wystepuja w Polsce jednak z doswiadczenia wiem ze ludzie by chcieli wymieniac najlepiej pol drazka gdyby mogli, wiec jest duza szansa na zakup samej tulejki, wkoncu rynek podaza za klientem...
    W tym katalogu Bosha, ktorego ja przegladalem oska, tulejka i o-ring wystepowaly w zestawie i nie dalo sie kupic tulejki osobno.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo