Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sherwood ES 5030r plątanie kabli

queed90 05 Kwi 2010 21:38 4183 16
  • #1 05 Kwi 2010 21:38
    queed90
    Poziom 9  

    Witam,
    od niedawna jestem posiadaczem wzmacniacza wymienionego w temacie. Niestety nie dostałem do niego żadnej instrukcji ani nic, słowem produkt netto xD
    Od jakiegoś czasu główkuje jak wszystko prawidłowo podłączyć, żeby nie uszkodzić wzmacniacza, i ze nie jestem w tej materii biegły proszę Was o fachową pomoc, i dużo wyrozumiałości.
    Chcę póki co podłączyć pod wzmacniacz parę głośników i telewizor, później do tego zestawu dojdzie subwoofer. Niestety na razie muszę z niego zrezygnować gdyż jest to konstrukcja pasywna, a już się wyedukowałem trochę i wiem ze żeby to wszystko dobrze współgrało muszę go przerobić na aktywny, wiec z powodu braku funduszy, sub czeka na swoje dni.
    Tutaj wklejam fotki tylnego panela wzmacniacza:
    Sherwood ES 5030r plątanie kabli Sherwood ES 5030r plątanie kabli Sherwood ES 5030r plątanie kabli Sherwood ES 5030r plątanie kabli
    Jak widać do podłączenia głośników mam 3 kanały L, P, C.
    I tu chyba źle nic nie zrobiłem, kolumny podpięte pod P i L ( na zdjęciu widać tez
    kanał C podłączony, jednak to była tylko próba z subem, wiec aktualnie C jest wolny). I tu pierwsze pytanie, czy głośniki dobrze podłączone?
    Pytanie może głupie ale dla mojej pewności i spokoju ducha zadane.

    Tutaj foto głośników:
    Sherwood ES 5030r plątanie kabli
    Na nast fotce widać dwa kable chinch, są to kable od odtwarzacza z którego puszczam muzykę, czy jest tu wszystko ok? tu jaz mam jako takie wątpliwości bo innych wejść jest masa, i nie wiem czy jest ok.

    I pytanie następne, jak mogę podpiąć telewizor? tv ma dwa gniazda chinch: IN. OUT. Jak prawidłowo połączyć tv z wzmacniaczem?

    Z góry dziękuję za wyrozumiałość. Dla wielu pewnie te pytanie są śmieszne itd, jednak dla mnie wiele warte i pomocne wiec proszę o rzeczowe wpisy, dzięki i pozdrawiam :)

    0 16
  • Sklep HeluKabel
  • #2 06 Kwi 2010 18:18
    edison

    Poziom 25  

    To jest procesor surround który służy do rozbudowy systemu stereo o dodatkowe kanały dźwięku przestrzennego, więc ma ograniczoną moc i możliwości dźwiękowe. Jednak jeżeli koniecznie chcesz go użyć to podłącz telewizor (audio out) do dowolnego wejścia w wzmacniaczu (np. BS/TV). Głośniki podłącz do wyjść głośnikowych w wzmacniaczu (L,R) z zachowaniem polaryzacji (plus do plusa, minus do minusa). Napisz jaką impedancję mają te kolumienki bo wzmacniacz "obsługuje" tylko 8Ω i jeżeli podłączysz kolumny 4Ω to możesz go uszkodzić.

    0
  • #3 06 Kwi 2010 18:45
    queed90
    Poziom 9  

    Kolumny maja 6 ohmow, rozumiem ze ich podłączenie źle sie skończy dla wzmacniacza? ale z tym to najmniejszy problem, moj brat sie bawi w elektronike i coś kiedyś mowił, ze mozna dolutować na kablu głośnikowym co zwiekszy oporność. No chyba ze 6 ohmów nic nie zepsuje...?
    No moc tego jest dla mnie wystarczajaca, słyszałem 2 opinie co do tego tematu: albo kazdy z 3 kanałów ma po 50w albo centralny 75, a L i P po 25w. Niestety nie wiem co jest prawda bo jak juz pisałem nie posiuadam instrukcji.

    Czyli teraz jak krowie na granicy: z kniazda na tv (audio out) ciagne kabel do
    gniazda np BS\TV i tu moje pytanie do którego?;> dedukuje ze do któregoś pt "out", tylko do białego, czy żółtego?

    tak wracajac do wątku z instrukcja, moze ktoś sie orientuje skad takowa mozna załatwic? pisałem do przedstawiciela, to odpisali ze maja tylko do obecnie sprzedawanych modeli, na diplodocs nie ma, ogolnie znalazłem tylko na jednym ameryknskim serwisie za 15$...

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 06 Kwi 2010 19:12
    edison

    Poziom 25  

    Z telewizora do BS/TV IN (biały i czerwony). Myślę że 6Ω nie powinno zaszkodzić wzmacniaczowi. Podpowiedzi Twojego brata tyczą się tylko głośników wysokotonowych bo tam występują stosunkowo niewielkie moce. Takich rozwiązań nie stosuję się w celu zmiany impedancji kolumn.

    0
  • #5 06 Kwi 2010 19:17
    queed90
    Poziom 9  

    czyli z tego co zrozumiałem, to musze mieć dziwny kabel (nigdy takiego nie widziałem) który ma z jednej mańki 1xchinch i z drugiej 2xchinch?

    0
  • #6 06 Kwi 2010 19:25
    edison

    Poziom 25  

    Źle zrozumiałeś. Potrzebujesz zwykły kabel 2x chinch na 2x chinch. Opisz dokładnie wyjścia z tyłu telewizora. Powinno być AUDIO OUT.

    0
  • #7 06 Kwi 2010 19:36
    queed90
    Poziom 9  

    tak myślałem...
    są dwa gniazda chcinch (oba białe) Audio IN i Audio OUT

    Dodano po 1 [minuty]:

    dodam iz telewizor nie jest najnowszą konstrukcją :)

    0
  • #8 06 Kwi 2010 19:42
    edison

    Poziom 25  

    Czyli masz telewizor monofoniczny i musisz rozdzielić sygnał z Audio Out na dwa kanały. Istnieją takie przewody (chinch - 2xchinch).

    0
  • #9 06 Kwi 2010 19:48
    queed90
    Poziom 9  

    a jednak :P no to sie biore do roboty, zrobie taki kabel i napisze jak to gra. dzieki za pomoc edison

    0
  • #10 07 Kwi 2010 12:50
    queed90
    Poziom 9  

    no niestety coś nie jest ok.
    podpiąłem wszystko tak jak pisałes i w głośnikach cisza. jak podgłośnie na max wzmacniacz to tylko szum jest. co moze byc nie tak?

    0
  • #11 07 Kwi 2010 12:57
    edison

    Poziom 25  

    Tak jak pisałem to jest wzmacniacz z procesorem surround. Aby grały kolumny do niego podłączone (zakładając że prawidłowo podłączyłeś źródło) musisz wybrać odpowiednie źródło i włączyć któryś z efektów surround np. 3 STEREO. Sprawdź jeszcze czy nie masz ściszonych kanałów (REAR LEVEL).

    0
  • #12 07 Kwi 2010 16:03
    queed90
    Poziom 9  

    co bym nie podłączył, czy to odtwarzacz, czy tv to zeby działało musze podpiąć kable tak jak widać na 1,2 zdjęciu. tylko w tym układzie głośniki działają.
    Podpinałem tv pod te gniadza BS/tv i cisza, po podgłośnieniu na max tylko szumią. oczywiscie wzmacniacz tez przełączyłem na bs\tv i kombinowałem ze wszystkimi mozliwymi opcjami ustawień.
    wygląda na to ze tylko gniazda LINE są sprawne a reszta uszkodzone?
    podpinałem tez pod vcr1\vcr2 i bez zmian, cisza.

    Dodano po 12 [minuty]:

    działa jeszcze po podłączeniu tutaj:
    Sherwood ES 5030r plątanie kabli
    przy tym podłączeniu, jak i tym pierwszym (widać podpięte chinche)
    gra bez względu na ustawienia kanałów w wzmacniaczu.

    0
  • #13 07 Kwi 2010 18:02
    edison

    Poziom 25  

    Spróbuj połączyć jeszcze LINE OUT L z LINE IN L i LINE OUT R z LINE IN R. Podejrzewam że powinne zacząć działać pozostałe wejścia. I nie podłączaj sygnału do TAPE REC bo to jest wyjście...

    0
  • #14 08 Kwi 2010 21:01
    queed90
    Poziom 9  

    to też nie pomogło, po połączeniu zworami jak napisałes, i puszczeniu sygnału przez VCR1 była cisza,az do momentu mocniejszego podgłośnienia (jakieś 50-60%) wydobył sie pisk (sprzężenie, wzbudzenie) ktory zmieniał natężenie w miare zmiany regulacji głośności.

    0
  • #15 08 Kwi 2010 21:35
    edison

    Poziom 25  

    W takim razie wszystko wskazuje na uszkodzenie. Tutaj masz temat który powinien Ciebie zainteresować.

    0
  • #16 09 Kwi 2010 16:29
    queed90
    Poziom 9  

    tak czy siak czekac mnie bedzie wizyta w serwisie z nim, orientuje sie ktoś ilke moze takowa naprawa wynieść? i czy połaca sie to wogole robic?

    0
  • #17 10 Kwi 2010 15:04
    queed90
    Poziom 9  

    wie ktoś gdzie jest jakiś godny polecenia srwis audio w Łodzi?

    0