Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymiana płynu wspomagania na czerwony

osa13 06 Apr 2010 10:36 17865 9
  • #1
    osa13
    Level 12  
    Witam, potrzebuję użyć płynu ATF (czerwony) do układu z hydroelektryczną pompą wspomagania kierownicy (np astra 2). Wyczytałem, że do wspomagania hydroelektrycznego stosowany jest płyn zielony. Czy zastosowanie czerwonego spowoduje awarię lub rozszczelnienie ?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    stanleym126
    Level 19  
    Płyn ATF czerwony posiada oznaczenie Dexron IID i jest płynem mineralnym.Nie wiem czy GM nie stosował nowszych płynów DIII lub DIV syntetycznych.
  • #3
    osa13
    Level 12  
    no właśnie. Jakie mogą być konsekwencje zastoswania płynu mineralnego w miejsce syntetyku ?
  • #4
    stanleym126
    Level 19  
    W sumie nic się nie stanie,ale lepiej stosować to co każą.
  • #5
    Szachal78
    Level 10  
    Panowie jezeli w audi zastosujecie syntetyk zamiast mineralnego to zostanie uszkodzona pompa wspomagania i maglownica po dluzszym okresie eksploatacji. Jestem tego pewny bo wymienili mi olej z mineralnego na syntetyczny i po pol roku pompa byla do wymiany. Wiec jak mineral to mineral a jak sy ntetyk to syntetyk i tak na marginesie zielony to mineral a czerwony to synteyk.
  • #6
    osa13
    Level 12  
    Tak, to podobno się zdarza jak się wymieni mineralny na syntetyczny. Pytanie czy na odwrót to będzie miało podobny efekt ?

    Chcę zmienić pompę na hydroelektryczną, która chodziła na syntetyku. Rzeszta układu chodziła na mineralnym, więc zastanawiam się jaki płyn zastosować.
  • #7
    stanleym126
    Level 19  
    Powiem tak.zamiana oleju syntetycznego na mineralny w silniku nie powodujże żadnych skutków ubocznych, ale odwrotnie tak.
  • #8
    osa13
    Level 12  
    Właśnie się doczytałem, że zielony czy czerwony to nie znaczy, że mineralny czy nie. Chodzi prawadopodobnie o skład chemiczny i fakt że są niemieszalne.

    Więc chyba poprostu przepłuczę pompę porządnie ATFem i zobaczymy.
  • #9
    stanleym126
    Level 19  
    Ja w mercedesie używam w asb ATF-u IID czyli czerwonego i kiedyś na forum Mb ktoś się wypowiadał,że ten czerwony jest mineralnym, a D III żółty jest syntetyczny. Ja osobiście tego nie sprawdzałem.We wspomaganiu również jest czerwony.
  • #10
    osa13
    Level 12  
    Zalałem czerwonym dexron 2 i narazie jest ok