Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LED zamiast żarówki P21W do jazdy dziennej

06 Kwi 2010 13:08 18959 8
  • Poziom 10  
    witam
    Może ktoś się orientuje i mógł by mi doradzić czy można zastąpić z dobrym efektem żarówkę P21W do jazdy dziennej lampką led?
    znalazłem taką:
    http://www.tme.eu/katalog_pics/3/4/c/34c2b997798bacc5a80c2be0cb9cbbe2/ba15s-45wh.jpg
    http://www.tme.eu/pl/katalog/artykuly.phtml?s...d&idp=1#%26search%3Dled+BA15s%26page%3D1%2C20


    na innym forum znalazłem opis wykonania samodzielnego podobnych lampek:
    http://img40.imageshack.us/i/87232648.jpg/
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/036ba3f3751d3e08.html
    czy ta gotowa lampka będzie maiła podobny efekt świecenia jak ta samoróbka?

    opis wykonania:
    "Jako, że postanowiłem wykonać ponownie na swoje potrzeby "żarówki led" do jazdy dziennej zrobiłem fotostory z przebiegu prac. Różnica między tymi nowymi a starymi głównie polega na precyzji wykonania.
    Przygotowanie płytek drukowanych jako pojedynczych paneli led. panel zawiera 2 sekcje ze źródłami prądowymi o ustalonym natężeniu prądu na poziomie 57mA. Diody to SAMSUNGI o symbolu SLSNNWH815TS.
    Po wstępnym zlutowaniu dolnego pierścienia przed montażem wentylatorka
    Po zmontowaniu wentylatorka i podstawy o średnicy 27mm. Jako podstawę wykorzystałem przetwornik piezoelektryczny o średnicy właśnie 27mm
    Później musiałem przygotować cokół żarówki P21W w którym umieściłem stabilizator dla wentylatorka z delikatnym podzielnikiem napięcia tak aby wentylator "chodził na 3/4 etatu"
    Następnie klejem termo-przewodzącym zalepiłem stabilizator w cokole ze względu na wydzielającą się na nim moc 1,8W a cokół pozwoli tą moc oddać do otoczenia.
    Po zlutowaniu cokołu do podstawy otrzymujemy produkt finalny surowy
    na końcu lampki spryskałem preparatem zabezpieczającym przed wilgocią, kurzem i jednocześnie spajającym elementy do płytki.
    Żarówka nie oddaje takiego efektu na zdjęciach - po prostu nie da się na nią z bliska patrzeć bo oślepia"
  • Poziom 39  
    Jeśli pytanie zadajesz poważnie to odpowiedzią jest nie. Przecież samochód albo lampa ma mieć homologację, czyli dopuszczenie do ruchu drogowego. A do tej żarówki musisz mieć obudowę i zapewne odbłyśnik co potocznie nazwie się reflektorem, który ma być odpowiednio podłączony do instalacji samochodu. Tak wykonaną lampkę możesz używać do tzw ogólnych zastosowań.
    Ale nie stoi nic na przeszkodzie żeby wyposażyć pojazd w lampę z taką żarówką i zgłosić do badań technicznych w jednostce certyfikacyjnej. Oczywiście nie robi się tego bezpłatnie.
    A skoro masz lampy do jazdy dziennej jak w uzupełnieniu to już sporo lepiej. Ponieważ te lampy nie mają kształtowanego strumienia, to zastosowanie innej niż żarnikowa żarówki może być niezauważalne. I właściwie co tu badać. Nabywasz żarówki bodajże trzykrotnie droższe (pewno ok 20 PLN) i testujesz.
  • Poziom 10  
    ok. wg przepisów takie oświetlenie jest niedozwolone ponieważ nie ma homologacji. Chodzi mi jednak o to czy ktoś może próbował zastosować taką gotową lampkę ledową jak w powyższym linku i czy zdała egzamin w takim zastosowaniu?
    Dodam ze lampa jest fabrycznie wyposażona w światła do jazdy dziennej (żarówkę P21W)
  • Poziom 25  
    Powiem tak - dla mnie takie np. światła mijania oczywiście muszą być dokładnie takie jak muszą. Żadnego pakowania xenonów w klosz od H4. Ale dzienne?? W środku takiej lampy i tak masz biały odbłyśnik odbijający światło na wszystkie strony tylko nie do tyłu :) Wkładasz LED, porównujesz jasność i jazda. Jak ktoś nie zrobi z dziennych diodowego białego lasera :) - popieram.
    Wątpię też czy ktokolwiek dostrzegł różnicę (byle by zastosować diody o odpowiedniej barwie). Tak samo z tyłu - Byle by świeciło na czerwono z porównywalną, no może ciut ciut większą mocą.
    Jedyna przeszkoda to komputerek reagujący na przepalenie żarnika.
  • Poziom 36  
    Jeśli ktoś jeździ na prawdziwe badanie techniczne (np. ja) to taki numer nie przejdzie, ustawienie świateł zawsze sprawdzają. Oczywiście można, na moment diagnostyki, żarówki wymienić lub jeździć tam, gdzie za 99zł jedynie wbijają stępelek beż oglądania pojazdu.
  • Poziom 9  
    Cześć Wam, zaciekawiła mnie wasza dyskusja i co powiecie o żarówce H4 LED?

    Znalazłem coś takiego na allegro... podobno nadaje się do jazdy dziennej.

    LED zamiast żarówki P21W do jazdy dziennej


    Ciekawe czy taka żarówka naprawę dobrze sie spisuję... i co jeśli przychodzi wieczór i jest potrzeba naprawdę widzieć drogę., wymiana na poboczu na zwykłe żarórki?

    Moderowany przez Błażej:

    Kolejny link do aukcji zakończy się ostrzeżeniem!

  • Poziom 10  
    Maximus_DM za 30zł nie spodziewał bym się dobrego efektu świecenia. dla porównania koszt zakupu diod SAMSUNG o symbolu SLSNNWH815TS przedstawionych powyżej to ok 2 zł za szt.
  • Poziom 11  
    Maximus_DM napisał:
    Cześć Wam, zaciekawiła mnie wasza dyskusja i co powiecie o żarówce H4 LED?

    Znalazłem coś takiego na allegro... podobno nadaje się do jazdy dziennej.

    LED zamiast żarówki P21W do jazdy dziennej
    http://allegro.pl/item1038982418_zarowka_diody_h4_18_led_smd_swiatla_dzienne_tuning.html

    Ciekawe czy taka żarówka naprawę dobrze sie spisuję... i co jeśli przychodzi wieczór i jest potrzeba naprawdę widzieć drogę., wymiana na poboczu na zwykłe żarórki?


    dlaczego chcesz zastosować LEDy, a w ogóle w takiej konstrukcji, która choćby z mechanicznego punktu widzenia jest niepoprawne, z termicznego również, a z elektrycznego ... też pewnie by się coś znalazło. Krótko: jak na razie obecne źródła nie są aż tak uciążliwe dla jazdy dziennej, a na pewno są sprawdzone.

    Jak dotychczas oświetlenie LED to oświetlenie czysto ozdobne, na razie nie widzę innego zastosowania.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Stosowanie takich zamienników jest NIELEGALNE!
    A te całe "homologacje" obejmują nie system świetlny urządzenia, ale jego kompatybilność elektromagnetyczną urządzenia.