Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

2.0 tdi 140 km 2005 Audi A4 brak mocy

jabko26 06 Apr 2010 17:15 45798 30
  • #1
    jabko26
    Level 2  
    Brak mocy, co może być przyczyną? Zapaliła się kontrolka "check engine", auto nie chce przyśpieszać, nie dymi.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    jarroQ
    Level 30  
    Najczęściej za brak mocy odpowiedzialna jest przekłamująca/niedziałająca przepływka. Najlepiej zrobić test na pożyczonej jak nie masz VAG'a (często nie pokazuje błędów jeśli o przepływkę chodzi).
  • #4
    Bibtus
    Level 10  
    Może Egr zarąbany lub turbina lub pompo wtrysk jakiś padł
  • #5
    jabko26
    Level 2  
    Przepływka zmieniłem lampka się nie pali ale czasami traci moc bardzo żatko ale traci najczęściej jak jeżdze na trybie sport!!!
  • #6
    jarroQ
    Level 30  
    Jak przepływka podmieniona na taką samą i na bank sprawną to wygląda na to że braki mocy spowodowane są dodatkowo zasyfioną turbiną. Na jakich obrotach najczęściej silnik Ci się "dusi"?
  • #7
    jabko26
    Level 2  
    turbina jest sprawna zapaliła śię kontrolka check ponownie nie wiem co robić
  • #9
    Sztomel
    Level 35  
    Zapewne będzie problem albo z zaworem EGR albo z klapą dławiącą ale wyjdzie to po odczytaniu błędów.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    sylwekkk
    Level 2  
    mam podobny problem gdy zaczynam dynamiczniej przyspieszac czasem samochód traci tak jakby moc (przyspiesza jak by miał z 10 koni) w zime to sie zdarzało co i rusz a teraz jak jest cieplej dużo rzadziej w warsztacie mówią ze turbina ale ja nie był bym tego taki pewien
  • #12
    jarroQ
    Level 30  
    sylwekkk wrote:
    mam podobny problem gdy zaczynam dynamiczniej przyspieszac czasem samochód traci tak jakby moc (przyspiesza jak by miał z 10 koni) w zime to sie zdarzało co i rusz a teraz jak jest cieplej dużo rzadziej w warsztacie mówią ze turbina ale ja nie był bym tego taki pewien


    Blokująca się turbina - zawór regulacji albo przepływomierz - brudny lub zimne luty...
  • #13
    T5
    Admin of Cars group
    sylwekkk wrote:
    mam podobny problem gdy zaczynam dynamiczniej przyspieszac czasem samochód traci tak jakby moc (przyspiesza jak by miał z 10 koni) w zime to sie zdarzało co i rusz a teraz jak jest cieplej dużo rzadziej w warsztacie mówią ze turbina ale ja nie był bym tego taki pewien
    A co obstawiasz?:D
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    jarroQ
    Level 30  
    Motronic wrote:
    jarroQ wrote:
    lub zimne luty...

    Chcesz warna za pisanei bzdur?


    Szanowny moderatorze... nie chcę warna bo nie piszę bzdur! :
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=243161
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    jarroQ
    Level 30  
    Tam jest Pierburg taki jak ten (mój):
    2.0 tdi 140 km 2005 Audi A4 brak mocy

    Zresztą nie ważne czy Bosch czy Pierburg, obie są tak samo narażone na zimne luty. Więc przyznaj Motronic że nie piszę bzdur...
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    sylwekkk
    Level 2  
    jarroQ wrote:


    Blokująca się turbina - zawór regulacji albo przepływomierz - brudny lub zimne luty...


    :) to mogło by być coś z tego, tylko jak sprawdzić co zawodzi.
  • #20
    jarroQ
    Level 30  
    Motronic wrote:
    Powiedz jak moga powstać zimne luty w MAF Boscha?


    Wszystko co ma elektronikę może złapać chorobę zimnych lutów.

    sylwekkk wrote:
    :) to mogło by być coś z tego, tylko jak sprawdzić co zawodzi.

    Nie odpalaj silnika, odłącz od zaworu regulacji turbiny wężyk podciśnienia, złap mocno za ten drążek co idzie od gruchy do turbo i sprawdź czy dasz radę poruszać nim w górę i w dół w miarę znacząco (może być ciężko) - dokładnie nie wiem ale tak 1,5cm powinno się dać przesuwać przy nakładach sporej siły. Jeśli da się tylko delikatnie poruszać - jakieś 5mm albo wcale (bardzo duży opór) tzn że regulacja turbo blokuje Ci się i masz turbawkę do czyszczenia. Przyglądałem się jak to mechanik robi więc nie są to moje wymysły.
  • #21
    carrot
    Moderator of Cars
    To się robi zupełnie inaczej, ale do tego potrzeba vcds i trochę wiedzy
    Po za tym tam jest już chyba grucha z czujnikiem położenia, więc od razu powinno wywalić błąd przy zapieczonej kierownicy
  • #22
    jarroQ
    Level 30  
    carrot wrote:
    Po za tym tam jest już chyba grucha z czujnikiem położenia, więc od razu powinno wywalić błąd przy zapieczonej kierownicy


    Możliwe, więc sylwekkk podpinaj kompa i zobacz jakie masz błędy...
    P.S. Masz takie same auto jak w temacie czy się tylko podczepiłeś pod temat bo masz podobne objawy?
  • #23
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    sylwekkk
    Level 2  
    ja sie podłączyłem mam 1.9 tdi 1999r.
    pod komputer podłączałem to mi wyskoczyło 6 błędów ale nie pamiętam juz jakie między innymi czujnik temperatury paliwa pokazywał złą temperaturę błędy mi usuneli a podłączałem pod komputer bo mi mrygała kontrolka od podgrzewania świec.
    wtedy mi powiedzieli ze mam turbine do wymiany ale jak poczytałem fora to na 99% nie turbina.
  • #25
    jarroQ
    Level 30  
    Więc mam szczęście bo u kolegi sylwekkk siedzi MAF Pierburg a właśnie do niego pisałem o tych zimnych lutach ;). To że w Boshu nie ma elektroniki to nie wiedziałem, dzięki za info.

    sylwekkk wrote:
    ...wtedy mi powiedzieli ze mam turbine do wymiany ale jak poczytałem fora to na 99% nie turbina.


    Masz objawy podobne do moich, tzn mi już turbo zupełnie padło i jest do wymiany (dobrze że tylko turbo). Lepiej daj turbo do sprawdzenia i przeczyszczenia. Jeśli blokuje Ci się zawór regulacji to jest to poważna usterka która może przynieść drastyczne konsekwencje dla silnika. W pewnym momencie przyblokuje Ci się na max doładowaniu, nie wytrzyma ciągłego wysokiego ciśnienia, puści olej do kolektora ssącego. Olej będzie się spalał zamiast paliwa (silnik sam wejdzie na max obroty - może uciąć klin na wale jak u mnie) - jest mało ściśliwy więc może Ci np rozwalić zawory albo pogiąć korbowody, jak pourywają Ci się łopatki turbinki to będzie jeszcze gorzej... Ogólnie jak turbo puści olej możesz się liczyć z poważną naprawą całego silnika ewentualnie zakupem drugiego.

    Przepływomierz sprawdzisz potem podmieniając od innego auta.
  • #27
    jarroQ
    Level 30  
    No przecież na popsutą się nie podmienia. Trzeba podmienić z takiego autka któremu nic nie dolega...
    Można też diagnozować vcds-em ale nie zawsze wywala błędy gdy przepływka przekłamuje także: podmiana z innego autka, jeśli będzie poprawa - czyszczenie MAF i przegląd elektroniki.
  • #28
    T5
    Admin of Cars group
    vcds em można sprawdzić przepływomierz pomimo że sterownik nie wywala błędu że jest uszkodzony-to taka mała różnica pomiędzy garażowcem a warsztatowcem.Tu potrzeba praktyki.
  • #29
    User removed account
    User removed account  
  • #30
    alpha01
    Level 21  
    Kolega który zamieścił fotkę przepływomierza to stracił poczucie czasu jakieś co najmniej 10 lat temu.W audi z 2005 roku nie ma takiego przepływomierza.