Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault zelazko 1,6 16v brak sterowania zmiennych faz rozrzą

jacek knypek 06 Kwi 2010 19:54 8389 6
  • #1 06 Kwi 2010 19:54
    jacek knypek
    Poziom 1  

    witam wszystkich serdecznie
    zwracam sie z problemem jak w tytule brak regulacji zmiennych faz czy ktoś może wie jak to działa jakieś schematy , co czym steruje i kiedy w tym konkretnym modelu .
    poległy serwisy w warszawie, sam prubowałem czytane kts 650 bład p340,wiązki prześwietlone , czujnik wałków rozrządu podmieniany dwa razy ,prawidłowośc złożenia rozrządu sprawdzona koło zmiennych faz nowe a ten grat nadal nieaktywny
    proszęo jakakolwiek pomoc bo niemożliwe jest żeby człowiek na takim gracie sie wyłożył
    z góry dziękuje i pozdrawiam

    1 6
  • #2 06 Kwi 2010 20:51
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    A co się dzieje ogólnie jakieś błędy , live data, itp...

    0
  • #3 06 Kwi 2010 21:30
    arekdiana1
    Poziom 2  

    napiszę jeszcze raz auto jeżdzi normalnie poza tym że czasem zapala się check engine w różnych porach dnia i nocy a także oróznych porach sam gaśnie , czytane clipem zmienne fazy rozrządu nie aktywne czytane kts 650 wywala bład P340 bąd regulacji zmiennych faz rozrządu, niezgodnośc żębów lub niezgodność ze wazględu na spalanie.
    Wiązki były przeswietlane , rozrząd sprawdzony , koło zmiennych faz wymienione na nowe do dziś się trzęsę 650 zeta,czujniki włka rozrządu wymieniane na nowe .A po tych zabiegach żelazko pokazuje nadal w wartościach rzeczuwistrych że regulacja jest nieaktywna i auto pracuje chyba w piątym trybie awaryjnym .
    A mnie już szlak trafia.
    J dlatego prosilm o jakiś sensowny opios co zczym działa co inicjuje sygnały , poniewaz rozmawiałem w serwisach które sobie nie poradziły i wnioskuję że chyba sami nie wiedzą jak to działa albo wała ze mnie robia.
    Z g€ry dzięki. Będę drążył temat do końca bo mi spać po nocach nie daje.

    1
  • #4 01 Mar 2012 14:48
    Zibi3318
    Poziom 1  

    Może to być zacięty tłoczek hydro-elektrycznego nastawiaka koła zmiennych faz rozrządu (umieszczony koło korka wlewu oleju od góry ,dwa kabelki).

    Dodano po 35 [minuty]:

    Chciałem jeszcze dodać,że po wyjęciu zaworu hydro-elektrycznego wałka rozrządu okazało się ,że tłoczek był podwieszony(nagar). Po oczyszczeniu tłoczek wrócił na swoje położenie.
    Zdjęcie w/w zaworu;
    renault zelazko 1,6 16v brak sterowania zmiennych faz rozrzą

    4
  • #5 01 Mar 2012 14:52
    bartek_j
    Poziom 35  

    Zobacz czy masz sterowanie na ten zaworek. Oscyloskopem bo to PWM jakiś.

    2
  • #6 19 Cze 2012 07:17
    london2004
    Poziom 19  

    Czy z niedzialajaca zmienna faza rozrzadu silnik ma odczuwalna mniejsza moc?

    Jak sprawdzic czy dziala?

    2
  • #7 19 Cze 2012 18:38
    Doktorr
    Poziom 34  

    A ja myślałem ,że zmienne fazy to 1,8 a nie 1,6.

    2