Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Który silnik Lanosa lepiej akceptuje lpg ?

AndM 06 Kwi 2010 21:21 8280 11
  • #1 06 Kwi 2010 21:21
    AndM
    Poziom 17  

    Witam
    Chciałem zapytać, który z silników mniej problematycznie zachowuje się na gazie w samochodzie marki Lanos, 1.6/16V czy 1.5/8V.
    pozdrawiam

    0 11
  • #2 06 Kwi 2010 21:46
    seba190
    Poziom 15  

    to zależy tylko od tego jakiej jakości instalację założysz i czy będzie prawidłowo zamontowana, teoretycznie 8V będzie chodzić bez zarzutów na byle czym ale 16V może mieć problemy - do tego proponuję sekwencję .

    1
  • #3 06 Kwi 2010 23:03
    maszan
    Poziom 23  

    W 8V z tego co pamietam kolektor jest mocno niesymetryczny wiec mieszalnik bedzie dzialal, ale bedzie nierownomierny rozdzial mieszanki - cylinder oddalony najdalej od miksera bedzie mial ubozsza mieszanke.

    0
  • #4 07 Kwi 2010 11:55
    gego
    Poziom 15  

    Niezależnie jaką wersję silnikową wybierzesz będzie pracować bez problemów na LPG. To jest kwestia prawidłowej regulacji a nie kłopotów z poszczególnymi rodzajami dolotu.
    W 16 V jest zastosowany dość duży jeśli chodzi o pojemność kolektor V-GIS i może stąd się biorą te wszystkie bajki o przydatności silników 8 lub 16V do zasilania gazem . W instalacjach 2 generacji przy przełączeniu na gaz w bardzo szybkim czasie trzeba jakoś wypełnić tą objętość w kolektorach silników 16V i stąd może się pojawić delikatne szarpnięcie podczas przełączenia szczególnie jak jest założone odcięcie pompy paliwa sterowane z przekaźnika elektrozaworu.
    Bez problemu można obejść tą dolegliwość ustawiając odpowiedni czas nakładania się paliw w kompie gazowym lub stosując przekaźnik z opóźnieniem czasowym do odcięcia pompy paliwa.
    W instalacji wtryskowej tego objawu nie ma.
    Tak czy owak - będziesz Pan zadowolony bo lanosy pracują na gazie bezawaryjnie jak tylko ktoś z głową to zainstaluje.

    1
  • #5 07 Kwi 2010 17:36
    AndM
    Poziom 17  

    Witam
    Czytałem gdzieś posta, w którym było napisane, że w silnikach 16V szybko się przepala uszczelka pod głowicą, ponieważ ścianki między cylindrami są bardzo cienkie. Czy ktoś może się orientuje, czy to stwierdzenie jest poprawne?

    0
  • #6 07 Kwi 2010 19:07
    doctor81
    Poziom 17  

    Ośmiozaworowy jest bardziej odporny na niedomagania instalacji gazowej i niewyżytych kierowców.

    1
  • #7 07 Kwi 2010 20:15
    przemek25l
    Poziom 29  

    Witam lanosy chodzą na zwykłej 99% problemów to instalacja wysokiego napiecia. Ale jeśli chodzi o mnie to załorzyłbym sekwencje. Jeździłem na zwykłej i sekwencji, to dwie rózne instalacje. Co do uszczelek po głowicą dobra bajka ja juz przejechałem 100tys na gazie i żadnego problemu.

    0
  • #8 08 Kwi 2010 16:44
    bogdan50gdansk
    Poziom 9  

    panowie,a czy ktos mi podpowie jaka jest przyczyna tego,ze moj lanos1,6 16v na gazie fajnie chodzi,ale na benzynie pali ok 30 l na 100.sonda jest podobno sprawna i podobno wszystko jest ok....tak mowia gazownicy.w serwisie daewoo tez nic nie znalezli.pomocy

    0
  • #9 08 Kwi 2010 17:56
    dett
    Poziom 20  

    Emulacja sondy nie działa lub złe ustawienie, wszystko zależy jaka instalacja gazowa,
    I i II, generacja to będzie problem z emulacją sondy(np.uszkodzony emulator), komputer benzynowy nałapał błędów dlatego tak pali, to łatwo sprawdzić, wystarczy odpiąć klemę na jakieś 15 min, odpalić i jeździć na benzynie i wyliczyć spalanie.
    IV, generacja to wygląda na rozjechanie mapy benzynowej przez złe ustawienie instalacji gazowej.

    Dobrze by było jakby kolega napisał jaką instalację ma zamontowaną i czy problem występuje od momentu montażu instalacji gazowej, odpięcie klemy i wyliczenie spalania też by wiele wyjaśniło.

    0
  • #10 08 Kwi 2010 21:18
    gego
    Poziom 15  

    bogdan50gdansk napisał:
    panowie,a czy ktos mi podpowie jaka jest przyczyna tego,ze moj lanos1,6 16v na gazie fajnie chodzi,ale na benzynie pali ok 30 l


    Na początek zresetuj komputer silnika wyciągając bezpiecznik F5 w kabinie kierowcy lub odłączając klemę z akumulatora. Komp będzie miał ustawienia fabryczne map do benzyny i możesz działać dalej.
    Wlać dobrej benzyny i buteleczkę czarnego STP - środek do czyszczenia wtrysków do baku. Przełączyć na benzynę i pojechać na niej w dłuższą trasę tak, żeby pojeździł trochę na wyższych obrotach. Wtryski się trochę doczyszczą i wtedy zmierz ponownie spalanie.
    Napisz czy masz odcięcie pompy paliwa podczas pracy na gazie zamontowane.
    No i najważniejsze o co kolega wyżej pytał - jaki typ instalacji.
    Jak szybko przełączasz na gaz po odpaleniu silnika?

    0
  • #11 08 Kwi 2010 21:27
    AndM
    Poziom 17  

    Witam
    Nie mam większych problemów z instalacją LPG w swoim Lanosie 1.5/8V, którym przekroczyłem 200 tyś. km, w tym 150 tyś. km. na gazie. Wymieniłem raz uszczelkę pod głowicą, oraz komplet naprawczy reduktora. Instalacja jest drugiej generacji. Mam możliwość nabycia Lanosa z przebiegiem 150 tyś.km, ale z silnikiem 1.6/16V, również z instalacją LPG drugiej generacji. Tego większego silnika nie za bardzo znam, dlatego próbuje zaczerpnąć informacji na temat porównania obu silników. W moim silniku nasiliło się branie oleju ,prawdopodobnie uszczelniacze zaworów. Jak ściągnę głowice, to może i pierścienie tłokowe przy okazji wymienić, a może i popychacze hydrauliczne. Trochę roboty i kosztów, dlatego zastanawiam się nad tym drugim Lanosem.
    pozdrawiam

    0
  • #12 09 Kwi 2010 05:48
    doctor81
    Poziom 17  

    To zanim zmienisz na 16v,to poczytaj sobie o zużyciu oleju tego silnika.Np:1,6 16v w Oplu potrafi żreć olej jak Polonez.

    0