Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozruch zimnego silnika CC900 gaźnik.

mandarek 06 Kwi 2010 23:26 4949 13
  • #1 06 Kwi 2010 23:26
    mandarek
    Poziom 14  

    Witam.

    Mam problemy z rozruchem zimnego silnika w CC900, gaźnik WEBER.
    Poniżej nagrania z rozruchu :



    Poradzcie co to może być? (rozrusznik, gaźnik?) Dodatkowo dodam, że mam problemy z alternatorem, diody lub szczotki (cały czas się tli kontrolka ładowania). Akumulator OK, napięcia OK, alternator ładuje.

    Poniżej nagrania z pracy silnika na ssaniu (3 pierwsze)oraz przy normalnej pracy na biegu jałowym (2 ostatnie). Poradzcie, oceńcie pracę silnika.




    0 13
  • Sklep HeluKabel
  • #2 07 Kwi 2010 15:36
    kierbedz4
    Poziom 33  

    Alternator do naprawy.Padła jedna z diód wskutek czego akumulator może częsciowo się rozładowywać przez uszkodzoną diodę alternatora.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Rozrusznik tak się zachowuje jakby wirnik ocierał o stojan przez co pobiera duży prąd rozruchu.Tulejki do wymiany.

    0
  • #3 07 Kwi 2010 21:59
    mandarek
    Poziom 14  

    A jak oceniasz pracę silnika? (Wiem że jakość nagrania słaba, postaram się wrzucić coś lepszego)

    Mam odłączoną odmę od pokrywy zaworów (w króccu pokrywy mam przewód gumowy idacy w dół komory silnika)
    Gdy zmienie na prawidłowe podłaczenie to pojawia sie wyciek oleju w zaznaczoym na zdjeciu miesjcu
    Rozruch zimnego silnika CC900 gaźnik.

    O dziwo dzisiaj rozpalił bez namniejszego problemu.
    Przypomnę że problem mam przy rozruchu jedynie zimnego silnika. Ciepły odpala odrazu.

    Czyli trzeba rozebrać rozrusznik i powymieniać prawdopodobnie tulejki. Czy tak?

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 08 Kwi 2010 10:58
    kierbedz4
    Poziom 33  

    Silnik.Prawdopodobnie rozrząd do wymiany. Ja go osłuchałem poprzednio ale sądziłem że sam na to wpadniesz.Jak zdjełeś tego węża to silnik jest proekologiczny założony wąż odprowadza opary silnika z pokrywy zaworów ponownie poprzez obudowę filtra powietrza i zasysane są w celu ich spalenia w silniku. Przeczytaj mój post pod tytułem[ Mokry silnik Sejczento 900 cm3 ] a otrzymasz odpowiedz dlaczego wybija Ci olej z pod uszczelki klawiatury.Ponadto zdejmij odmę i udrożnij jej wszystkie wężyki które prowadzą do gażnika lub jednopunktu .Rozrusznik .Wymień tulejki ,sprawdz jakość i długość szczotek oraz sprawdz komutator wirnika czy nie wymaga przetoczenia oraz wymikuj wycinki komutatora.

    0
  • #5 08 Kwi 2010 23:16
    mandarek
    Poziom 14  

    Rozrząd? Ale cały?
    A może to popychacze zaworów?
    Co na nagraniu przekonuje Cię, że to rozrząd?

    Jak (domoqwymi metodami) sprawdzić stan rozrządu?

    Ile może kosztować wymiana rozrządu?

    0
  • #6 09 Kwi 2010 13:25
    kierbedz4
    Poziom 33  

    Cena kompletu rozrządu to około 70 zł + wymiana.Jaki przebieg ma ten rozrząd bo słychać go jakby łańcuch tarł o obudowę.

    0
  • #7 10 Kwi 2010 01:18
    mandarek
    Poziom 14  

    Przebieg teoretycznie 115tys. km.

    A dlaczego jak założe prawidłowo węzyk odmy to oprócz wycieku oleju przy uszczelce pokrywy, drastycznie wzrastaja obroty silnika na ssaniu na biegu jałowym (podczas jazdy nie sprawdzałem)?

    I jeszcze jedno. W korpusie silnika pod świecami są takie 3 (lub 4) okrągłe zagłębienia głębokości 5mm, średnicy ok.2,5cm. W jednym tych zagłębień cały czas pojawia mi się kropla (przechodzaca po jakims czasie w stróżkę) oleju (chyba oleju). Od czego to może być spowodowane?

    0
  • #8 10 Kwi 2010 11:46
    kierbedz4
    Poziom 33  

    Od remontu tego silnika nie uciekniesz.Masz duże zużycie oleju a do wymiany są prawdopodobnie zużyte pierścienie na tłokach.Sprawdż czy jest drożna odma .Obroty wzrastają gdyż są duże przedmuchy oleju z cylindrów i poprzez odmę dostaje się do gażnika silnika mieszanka olejowo-powietrzna co stanowi dodatkową dawkę dla silnika.I świece Ci również zapewne zarzuca i są cały czas zaolejone. Czas na remont.Trzeba by również w głowicy wymienić uszczelniacze trzonków zaworowych, jak będą wyexploatowane to również będą przepuszczać opary oleju do odmy a zarazem do gażnika .

    0
  • #9 10 Kwi 2010 21:45
    mandarek
    Poziom 14  

    ok dzieki

    Ile tak w przybliżeniu moze kosztować wymiana: pierścieni(wymieniac razem z tłokami? wszystkie 4?) + wymiana uszczelniaczy na zaworach + może przy okazji UPG + wymiana rozrządu + naprawa alternatora?

    0
  • #10 08 Maj 2010 10:28
    gothi86
    Poziom 2  

    Witam. Co do rozruchu to mam identyczny problem jak na zamieszczonych dwoch pierwszych filmikach. Auto kreci,ale jakby "cos" mu przerywało i po kilku probach akumulatr siada. Wymienione byly swiece, przewody, gaznik byl czyszczony, akumulator dwuletni (bosha). Ostatnio wymienilem rozrusznik na nowy w akcie desperacji i problem z paleniem po nocy taki sam...a temperatury juz przeciez dodatnie. Czyli pomysl z rozrusznikiem chyba odpada. A co moze byc dokładnie z tym alternatorem? Dodam ze po podlaczeniu prostownika auto zapali po minucie ladowania i pozniej caly dzien juz odpala normalnie.

    0
  • #11 09 Maj 2010 00:31
    mandarek
    Poziom 14  

    witam

    u mnie problemy (przynajmniej z tym mam spokój) z rozruchem się skończyły (odpukać).
    elektryk w rozruszniku wymienił bendix i jakies tulejki.

    Co ciekawe u mnie po wielu próbach (4-6) akumulator kręcił cały czas mocno, więc mimo, że dioda/y w alternorze mam przepalone to alternator ładuje dobrze.
    Z wymiana tych diod spieszyć się nie będę.

    gothi86 piszesz, że gaźnik wyczyszczony ale czy wyregulowany?
    może niechcący czyszcząc gaźnik zapchała się jakaś dyszka.

    0
  • #12 01 Sty 2012 22:30
    kracek2
    Poziom 13  

    Witam.
    Gothi86 uporałeś się z rozruchem cc900?
    Bo mam identyczną sytuację i nie wiem co zrobić aby odpalił.
    Zakręci 2, 3 razy następnie tak jakby "zablokuje" silnik i akumulator wyładowany?

    0
  • #13 02 Sty 2012 14:01
    archaniol40
    Poziom 21  

    Akumulator padlina, rozrusznik pewnie też, ładowanie sprawdzone?

    0
  • #14 03 Sty 2012 20:37
    kracek2
    Poziom 13  

    Witam.
    bateria z marca 2011, rozrusznik wszystko wyczyszczone, tulejki zmienione.
    Po włączeniu `swiateł długich, wentylatora na 3, i wycieraczki z przodu, na wolnych obrotach prąd zmierzyłem cęgami i wyszło mi 25A. Po badaniu baterii areometrem wyszło mi że bateria do ładowania. Jak wrócę to naładuję go prostownikiem i sprawdzę ponownie co wyjdzie. Pasek od alternatora wymieniałem na wiosnę 2011 i jeszcze go nie naciągałem, może to jest problem. Przy rozruchu silnik pobiera 104 A

    0