Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Escort 1.3 Nie pali na jeden cylinder

06 Apr 2010 23:46 4110 19
  • Level 10  
    Witam!!!
    Proszę o pomoc. Niedawno samochód stał od ostatniej jazdy godzinkę max. Odpalam go, a on nagle nie chciał odpalić, co nigdy nie nie zdarzyło. Pomogłem gazem jak już łapał i odczułem, że silnik nie chodzi jak chodził. Stwierdziłem, że zalałem świece czy coś, bo odczułem spadek jego mocy. Po sprawdzeniu wiem, że świeca daje iskrę normalnie, ale cylinder nie pracuje normalnie, bo nie pali. Zauważyłem też, że jak zatykam gwint od wlewania oleju ręką to przy pracy silnika robi się tam ciśnienie. Ja stawiam na pierścienie, ale to tylko przypuszczenia...
    Ktoś ma jakiś pomysł???
    Jeżeli to pierścienie to jak najłatwiej się do nich dostać?
    Jeszcze jutro idę zobaczyć ciśnienie w cylindrach...
  • Level 13  
    witam,kolego przy wymianie pierscieni,niestety trzeba zdiac glowice i rozpiac wal na korbowodach,bo tloki wychodza do gory,czyli przy wymianie pierscieni praktycznie rozbiera sie caly silnik.a moze to raczej ktorys zawor jest nadpalony?i kompresja ucieka z cylindra,moze to byc tez uszkodzony przewod wysokiego napiecia i zanika iskra,albo sama swieca moze byc tez uszkodzona.proponuje na poczatek wymienic swiece i przewody wysokiego napiecia,pozdrawiam
  • Moderator of Cars
    Na początek to ja proponuję wziąć manometr i zmierzyć kompresję
  • Level 10  
    Zmierzyłem ciśnienie...
    1) 12
    2) 12
    3) 12
    4) 5 (ten co nie chodzi)

    Po wlaniu oleju do 4 cylindra miał już 12, więc nadal utrzymuję, że to pierścienie, ale jeszcze czekam na Waszą diagnozę...

    Byłem w sklepie FORD-a i za uszczelki zapłacę 130zł, a za pierścienie na ten jeden tłok 80zł.

    Macie jakieś rady zanim zacznę robić?
    Będę to robił pierwszy raz, ale pod okiem mechanika, ale wolę poczytać co Wy macie do powiedzenia.

    Auta nie chcę rozbierać zanim nie będę miał wszystkich części na miejscu, bo zamierzam zrobić wszystko w jeden dzień, bo potem nie będę miał czasu...
  • Level 17  
    Kolego czy ja dobrze widzęze chcesz tylko pierścienie wymieniać bez szlifów gładzi cylindrów?
  • Moderator of Cars
    Gorzej, on chce wymieniać pierścienie tylko na jednym garczku, ale znając życie tłok pękł między pierścieniami, więc będzie lipa
  • Level 17  
    Z tego co tam wyczytałem nie ma szans na zrobienie tego w jeden dzień rozebrać silnik głowice przeszlifować cylindry eee lepiej drugi silnik na sezon kupić za parę złotych.
  • Level 10  
    Heh...
    Tak jak myślałem...
    Liczyłem na pomoc, a nie na komentarze;/
    Tak jak już wcześniej pisałem...
    Nie znam się na tym co można wywnioskować skoro piszę tu, prawda??
    Prosiłem Was o pomoc.
    Uczę się i miałem nadzieję, że wymiana pierścieni na jednym tłoku załatwi sprawę. Skoro nie to chciałbym usłyszeć dlaczego tak nie mogę zrobić?
    Wiecie...
    Na razie się uczę i nie pracuję za nie wiadomo jaką kasę, więc weźcie pod uwagę to, że chcę zrobić "dobrze i tanio"
    Jak możesz to doradź mi co i jak najlepiej zrobić.
    Moderated By Pawel wawa:

    Proszę pisać bez rozwlekania tekstu. Błędy poprawiłem.

  • Level 17  
    Kolego dobrze to tanio się nie zrobi nigdy a co do wymiany tych pierscieni na jednym garnku nic ci nie polepszy pojezdzisz troche na kolejnym kompresja ucieknie i co znowu od groma roboty z rozbieraniem.Dać te pare złotych więcej na szlif gładzi cylindrów i pierścienie a nie wiem jak tam z tłokami jeszcze jest.
  • Level 10  
    "Dać te pare złotych więcej na szlif gładzi cylindrów i pierścienie a nie wiem jak tam z tłokami jeszcze jest."

    Czyli mówisz, że lepiej wszystkie cztery...
    A jak z tym szlifem jest?
    Muszę gdzieś jechać by mi to zrobili czy jak?
    Rozumiem, że wymiary pierścieni się zmienią po szlifowaniu gładzi cylindrów.
    Jeżeli tak to, to znaczy, że najpierw bd musiał go rozebrać, a potem dobierać pierścienie(o ile to tylko o nie chodzi).

    Dodano po 4 [minuty]:

    A co do silnika to nie wymienię go, bo zanim to się stało to był w doskonałym stanie. Zamierzam go zostawić...
  • Level 17  
    No tak wszystkie cztery cylindry na szlif sam go nie zrobisz musisz zawiezdz gdzies gdzie maja obróbke silników spalinowych do tedo tłoki nad wymiarowe pierścienie głowice na sprawdzenie dać ewentualnie wał korbowy i masz silniczek na cacy jak chcesz już na dłużej go mieć.
  • Level 10  
    A wiesz może ile sobie liczą za tą usługę???
  • Level 17  
    Różnie od 50zł w górę za szlif pojedynczego cylindra.
  • Level 10  
    Wiesz...
    Ja jednak zostanę przy zwykłej wymianie...
    Ten szlif mnie za dużo wyniesie plus jeszcze inne pierścienie i prawdopodobnie też tłoki bd musiał powymieniać. Może nie bd chodził jak marzenie, ale mnie nie stać puki się uczę, a słyszałem, że taka "lekka operacja" nie jest taka zła.

    Skoro już i tak w grę wchodzi wymiana silnika to teraz sobie tylko to zrobię, a na wakacje się pomyśli jak wpadnie coś w kieszeń.

    Może wymienię silnik albo auto, ale to już zależy od tego jak bd się spisywał.

    Jak wymienię to dopiszę jeszcze tu jak się sprawuje.

    Dzięki za pomoc

    POZDRAWIAM
  • Level 17  
    To wymień chociaż wszystkie pierscienie tłokowe.
  • Level 13  
    witam,kolego,koledzy maja racje,zeby zrobic pozadnie remont to trzeba niestety troszke wydac pieniazkow,a jesli chcesz ograniczyc koszty do minimum to powinienes wymienic pierscienie juz na wszystkich tlokach,bo inaczej za niedlugi czas znowu wydasz kase na nowe uszczelki zeby znowu wymienic pierscienie na nastepnym tloku.pozdrawiam
  • Level 10  
    Witam!!!
    Wracam znów...
    Przejechałem na tym uszkodzonym pierścieniu z jakieś 30km po czym odstawiłem auto na dwa miesiące by zarobić na remont, a nie dobijać go jeszcze bardziej.
    Niedawno znów go uruchomiłem, ale...
    Za pierwszym razem wyładowałem akumulator i nic. Nie chciał odpalić;/
    Pchając go i wbijając drugi bieg też. Wreszcie wpadłem na "mądry pomysł", że może go wezmę na "hol" i bd wbijał dwójkę. Podziałało...
    No, ale do dwóch dnach znów to samo i znowu i znowu...
    Dziś trzy dni minęły od nieużywania auta, ale akumulator wczoraj naładowałem prostownikiem. Trochę dziś trwało, ale samym rozrusznikiem dałem radę. Przez chwilę paliwo dochodziło na jeden lub może dwa gary, ale potem już załapał normalnie. Za dwa dni znów będzie to samo pewnie. Czy to ma związek z pierścieniem? Czy coś w gaźniku, a może w przewodach paliwowych? Czekam na jakieś odpowiedzi...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Oczywiście wcześniej opalał po max 5 sekundach nawet jak stał miesiąc...
  • Level 24  
    Bez sensu trochę taka robota bez szlifu cylindrów, no ale skoro chcesz oszczędzać to tak rób, jednak nie gwarantuje to że silnik będzie w pełni sprawny po naprawie. Części się muszą razem spasować i odpowiednio dotrzeć, a taka wymiana pierścieni na jednym tłoku wróży wymianę w późniejszym czasie na pozostałych.

    Przelicz sobie wszystkie koszty i naprawdę się zastanów za same części masz 450zł plus 200 za szlif ( licząc że z tłokami wszystko ok) to można się zastanowić na innym silnikiem. Wcale nie są takie drogie do escorta bo mój ojciec wymieniał w takim właśnie 1.3.

    Pozdrawiam
  • Level 10  
    Powiem Ci, że chyba nawet byłem gotów odłożyć kasę na to wszystko, ale teraz jeszcze problem z odpaleniem;/

    A co do silnika to też nawet o tym myślałem. Nawet widząc escorta takiego co ja(bez tablic, karoseria w rozsypce,) zostawiłem kartkę na szybie "Odkupię w całości lub kupię części i numer fona". Dowiedziałbym się w jakim jest stanie silnik i jakby był dobry to bym zamienił i do tego parę części z niego bym wziął do mojego. No, ale to zależy czy zrobię by odpalał normalnie...
  • Level 10  
    Zrobiłem pierścienie...
    Kupiłem +1 wymiar i pilniczkiem wyszlifowałem. Następnie szczelinomierzem sprawdzałem. Według książki FORD-a dałem szczeliny pierścieni. Wszystko zajęło mi 3 dni. Teraz chodzi wszystko jak trzeba. Nawet lepiej;)

    Dzięki za pomoc.