Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault laguna 1.6 ubywa płynu chłodniczego.

07 Kwi 2010 00:12 8493 3
  • Poziom 14  
    witam
    Piszę na forum bo już sam nie wiem się może dziać z tym płynem.
    w aucie laguna 1.6 16v 98r. z klima po zimie zauważyłem ubytek płynu borygo,jak łatwo można się domyśleć jego ilość została uzupełniona do wartości pomiędzy min a max. odpowietrzanie układu poprzez pozostawienie korka wlewu odkręconego. problemem jest to ze poziom płynu co jakiś czas opuszcza całkowicie zbiornik wyrównawczy. tzn już 2 raz miało to miejsce i trzeba było wlać nie cały litr do wartości pomiędzy min a max.silnik nagrzewa się podczas postoju bardziej niż podczas jazdy. teraz zalałem go na full i czekam co będzie. do głowy przychodzi mi jedynie jakaś usterka w klimie bo rzecz jasna w zimie była sporo używana. moje pytanie gdzie łapki wetknąć co sprawdzić? uszczelkę pod głowicą zostawmy w spokoju bo ani na bagnecie ani pod korkiem ani nigdzie nie ma "masełka" spaliny zbiornikiem wyrównawczym też nie idą, nawet białego dymu nie ma. ktoś ma jakieś pomysły gdzie zalany na maxa borygo się teraz podzieje??
  • Poziom 11  
    Może Ci go zasysać do komory spalania ale w takich ilościach że nawet nie zauważysz białego dymu który wydobywa się podczas spalania. Ja tak miałem u siebie aż pewnego dnia uszczelka puściła całkowicie i olej poszedł do układu. Moim zdaniem to odkręcenie korka na odpalonym samochodzie to nie odpowietrzenie, od tego masz specjalne zaworki na układzie chłodzenia. Jeden pewnie w okolicach nagrzewnicy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    jutro będę miał trochę czasu to go odpowietrzę. posprawdzam też tak jak koledzy radzą. kreskę zrobiłem na zbiorniku wyrównawczym i pomalutku ale widać że mu smakuje to borygo, bo ubywa. co do pompy to ja rozrządu nie robiłem ale pompa na pewno nie była zmieniana. ostatnio wymieniałem pasek osprzętu i rolki bo już jedna jęczeć zaczynała. po wymianie i lekkim nasmarowaniu jak zawsze piszczącego paska podejrzanie wyglądało mi ostatnie koło to najniżej położone, i na słuch czułem że i ono w najbliższym czasie pragnie wymiany. od czego ono jest?? i jeśli ma ktoś jakąś mądrą książkę do silnika k4m to niech wrzuci linka.