Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Radio Alpine nie włącza się przy wyłączonym zapłonie

kozbi77 07 Kwi 2010 09:50 10189 21
  • #1 07 Kwi 2010 09:50
    kozbi77
    Poziom 9  

    Witam!

    Mam MEGANE II CC 2007rok
    Wymieniłem radio z fabrycznego na ALPINE ixa-w404r.
    i problem jest taki że radio działa tylko wtedy jak jest załączony silnik.
    Po wyłączeniu silnika działa dopóki zapłon jest włączony, jak wyłączę zapłon to gaśnie i nie da się go juz włączyć, dopiero jak znów zapalę auto to działa.

    Podpinałem sam , a nie znam się na tym :-? Pytałem w CAR-AUDIO to powiedzieli podłącz
    kostki i złącz dwa czerwone kabelki i będzie grało.

    Chciałbym żeby można było słuchać radia z wyłączonym zapłonem, tak jak było na fabrycznym


    I jeszcze jedno, nie działają w radiu funkcje, które wymagają zaciągniętego hamulca ręcznego. Chyba tez jeszcze to nie jest podłączone.
    dołączam zdjęcia jak to wygląda:

    1. Połączyłem dwa czerwone kabelki
    Radio Alpine nie włącza się przy wyłączonym zapłonie
    2. Te kabelki nie są podłączone (wychodzą z radia)
    Radio Alpine nie włącza się przy wyłączonym zapłonie
    3. I te kostki spiąłem ze sobą.
    Radio Alpine nie włącza się przy wyłączonym zapłonie

    Dzięki wielkie za pomoc..... Zbyszek!

    0 21
  • #2 07 Kwi 2010 11:51
    kiceq
    Poziom 14  

    Według mnie musisz kabel od pamięci (nie wiem jaki kolor) podpiąć pod zasilanie czyli czerwony. A żeby wszystkie funkcje działały musisz podłączyć żółty PARKING BRAKE(jest na zdjeciu) do Masy czyli prawdopodobnie kabla czarnego.

    Najlepiej to posiedź z instrukcją, tam jest na pewno wszystko wyjaśnione i opisane, włącznie z kolorami kabli.

    1
  • #3 07 Kwi 2010 12:37
    Karolo MPower
    Poziom 30  

    Bierzesz kostke zasilającą ( idącą z auta ) do ręki. Bierzesz miernik i sprawdzasz gdzie bedzie cały czas napiecie. Będzie to na 100% żółty kabel. Pod niego też podłączasz przewody czerwony i zółty z radia i po sprawie. Grasz kiedy chcesz.

    0
  • #4 07 Kwi 2010 13:16
    kozbi77
    Poziom 9  

    Karolo MPower mówisz że te grubsze dwa kabelki, idące od radia (żółty i czerwony) spiąc razem i podłączyć pod żółty w kostce idącej od samochodu?

    Nie mam miernika , ani pojecia niestety. Nie znam się na tym.

    Dzięki.... z góry... Zbyszek!

    0
  • #5 07 Kwi 2010 21:01
    lichus690jp
    Poziom 17  

    Żółty kabel to kabel pamięciowy, czerwony i czarny zasilanie (może wiesz) a niebieski (remote) to jak byś miał wzmacniacz albo inne elektryczne rzeczy co mają się włączyć razem z radiem. Jak chcesz żeby radio grało na wyłączonym silniku to po prostu ten czerwony kabel zmień. Utnij go i załącz do innego kabla ale plusowego. A te funkcje dodatkowe może nie są Ci kolego potrzebne. Ta 2 kość to masz same głośniki.

    PS.
    PARKING BRAKE to masz związane coś z hamulcem ręcznym. Musisz się po prostu wpiąć do tego kabla co prowadzi do czujnika i tyle :)

    0
  • #6 07 Kwi 2010 22:46
    kiceq
    Poziom 14  

    Jeżeli chcesz żeby wyświetlacz odtwarzał filmy nawet podczas jazdy parking brake podłącz do masy. Wiem bo mam JVC avx22 i też nad tym troche siedziałem...

    0
  • #7 07 Kwi 2010 23:09
    kozbi77
    Poziom 9  

    lichus690jp co to znaczy..... " załącz do innego kabla ale plusowego... " ? do którego? Pisałem ze się nie znam, nie chciałbym czegoś spalić. Mogę zrobić dodatkowe zdjęcia kabli,kostek jak trzeba.


    Karolo MPower napisał coś zupełnie innego i sam nie wiem jak robić. Weźcie Panowie pod uwagę to że ja nie mam mierników i nie wiem co to kabel plusowy itp. :|, a boje się że moge spalić radio.

    kiceq Do jakiej masy? Czyli do czego. Jestem laikiem w tych sprawach. Apropo filmów , to radio nie odtwarza i nie ma nic poza mp3 !!! Bez dodatkowych akcesoriów kosztujących kolosalne pieniądze.....

    Dzieki wielkie... z góry dobrzy ludzie :) .... za odpowiedzi...

    0
  • #8 07 Kwi 2010 23:38
    qstosz
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To może wybierz się do jakiegoś zakładu CA?

    0
  • #9 07 Kwi 2010 23:44
    kozbi77
    Poziom 9  

    pan dan napisał:
    To może wybierz się do jakiegoś zakładu CA?


    To po co sie zakłada forum, może mi odpowiesz?
    Gdybym nie potrzebował porady na forum , to bym nie pytał.

    Mieszkam w Niemczech i nie radzę sobie jeszcze na tyle z językiem żeby takie sprawy załatwiać w salonach CAR-AUDIO. Dlatego te pytania.

    0
  • #10 07 Kwi 2010 23:56
    qstosz
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Brak miernika , zero wiedzy i jeszcze pretensje .

    Chcesz zaoszczędzić twoja sprawa.

    Wirtualnie to wiesz co można?

    Długo długo tłumaczyć .

    0
  • #11 08 Kwi 2010 00:06
    kozbi77
    Poziom 9  

    Jakie pretensje???

    Chyba coś sie nie zrozumieliśmy :| Ja nie mam do Ciebie kolego żadnych pretensji.

    Po prostu przedstawiłem swoją sytuację. Nie wiem dlaczego piszesz że chcę zaoszczędzić, przecież napisałem, że nie mówię dobrze po niemiecku, więc nie pojadę do CARAUDIO, bo nawet im nie powiem o co mi chodzi.

    Pozdro.......... Zbyszek

    Proszę kolegów którzy pisali wcześniej o jeszcze jakieś namiary jak dokładnie to zrobić......


    Dziękuję Serdecznie z góry

    0
  • #12 08 Kwi 2010 00:23
    Karolo MPower
    Poziom 30  

    Ludzie co wy tu wyprawiacie? Pełen OT idzie widze...
    Podłacz kolego tak jak napisałem. Czerowny kabel i żółty z radia do żółtego idącego z samochodu ( stałe zasilanie podtrzymujace pamiec ) i po problemie.

    I nie wykręcaj sie brakiem miernika, bo najtansze kosztują 9 zł w marketach to chyba nie jest wysoka kwota? Takie urzadzenie powinno byc w każdym domu !!!

    0
  • #13 08 Kwi 2010 00:30
    yogi009
    Poziom 42  

    I zadbaj o to, żeby na zasilaniu radia był bezpiecznik 10A, bo przy tym poziomie wiedzy zapalisz auto :-) I to wcale nie są żarty. A bezpiecznik kosztuje pewnie z 20centów.

    0
  • #14 08 Kwi 2010 09:49
    kozbi77
    Poziom 9  

    Karolo MPower nie wykręcam sie brakiem miernika tylko, go nie mam i nie wiem jak sie nim mierzy. Pewnie będe musiał coś takiego kupić.
    Dzięki spróbuję zrobić to tak jak napisałeś

    yogi009 mam bezpiecznik w takim pudełeczku z napisem ALPINE podpiętym do żółtego kabla pisze na nim 10 więc to bedzie taki bezpiecznik jak napisałeś.


    Wykopałem coś takiego w półce :) ale to chyba nie to co?
    Radio Alpine nie włącza się przy wyłączonym zapłonie Radio Alpine nie włącza się przy wyłączonym zapłonie

    ZROBIŁEM TAKI SCHEMAT :) żeby być pewnym że nic nie zepsuję.
    Radio Alpine nie włącza się przy wyłączonym zapłonie

    0
  • #15 09 Kwi 2010 13:01
    kozbi77
    Poziom 9  

    Mierzyłem tym czymś co znalazłem w półce :) zdjęcie powyżej.
    Patrząc na kable idące od strony radia:

    1. Jak jest włączony silnik to miernik pokazuje 15,00 do 16,00 na kablach czerwonym i czarnym.
    2. Po wyłącznieu zapłonu pokazuje 0, ale za to na czerwonym i żółtym pokazuje 15,00 do 16,00

    0
  • #16 09 Kwi 2010 13:19
    ukashec
    Poziom 22  

    A na żółtym i czarnym co pokazuje przy wyłączonym silniku?
    P.S Masz słabą baterie w mierniku, bo zawyża odczyt.

    0
  • #17 09 Kwi 2010 16:54
    wit007
    Poziom 23  

    Nie radzę nowszych odtwarzaczy Alpine podłączać na stałe - często rozładowują akumulator. Jeśli jednak się upierasz - w aucie jest to raczej czerwony przewód (sądząc po zdjęciu). Będzie to ten, z którym łączy się żółty przewód w kostce radia.
    Alpine niestety nie ma logiki zapłonu, która pozwalała włączać radio bez uruchomionego silnika.

    0
  • #18 09 Kwi 2010 22:46
    kozbi77
    Poziom 9  

    A dlaczego rozładowują akumulator? Jak radio jest wyłączone?

    No ale muszę mieć to tak podpięte, bo to jest cholernie niewygodne,
    żeby radio działało tylko przy włączonym silniku. Mam RENAULT MEGANE CC i jest tak w nim, że nie ma kluczyka tylko przycisk START do uruchamiania silnika.
    Więc jest całkiem do d... bo gdyby był kluczyk to bym sobie załączył zapłon i słuchał na postoju. A tak jak otworzę drzwi to wszystko gaśnie stacyjka, radio, światła itd.. i żeby znów załączyć radio muszę zapalić silnik..


    WIĘC TAK:

    Karolo MPower zrobiłem tak jak napisałeś i owszem radio można załączyć kiedy się chce, ale chodzi cały czas nawiew/klimatyzacja, świeci się panel od klimy i wyświetlacz z zegarkiem i nie mogę tak samochodu zostawić np. na noc bo padnie akumulator.
    Musi być jakiś inny sposób.

    ukashec
    Mierzone od STRONY RADIA: (Kupiłem nową baterię bo tamta zawyżała odczyt)

    NA WYŁĄCZONYM SILNIKU
    1. Żółty-czarny Radio Alpine nie włącza się przy wyłączonym zapłonie 2. Żółty-czerwony Radio Alpine nie włącza się przy wyłączonym zapłonie

    NA WŁĄCZONYM SILNIKU
    1. Żółty-czarny Radio Alpine nie włącza się przy wyłączonym zapłonie 2. Żółty-czerwony Radio Alpine nie włącza się przy wyłączonym zapłonie

    0
  • #19 13 Kwi 2010 15:14
    wit007
    Poziom 23  

    Dziwne masz te odczyty. Przy połączeniu żółty-czerwony miernik powinien pokazywać zero (oba są plusowe). Nowsze Alpiny po prostu tak mają, że podłączone na stałe rozładowują akumulator. Nie wiem dlaczego, też wydaje mi się to bez sensu. Idealne dla Ciebie byłoby radio z logiką zapłonu, czyli takie jak fabryczne. W sensie że można je włączyć bez karty. Dziś już chyba nie ma za wielu sprzętów z logiką zapłonu, na pewno Blaupunkt tak działa, kiedyś Philips.

    Pokaż jeszcze pomiar na przewodach czerwony-czarny.

    0
  • #20 13 Kwi 2010 15:36
    ukashec
    Poziom 22  

    Wyniki pomiarów prawidłowe. Spinasz ze sobą czerwony i żółty wychodzące z radia. Następnie łączysz je z żółtym przewodem z instalacji samochodu.
    Czarne również łączysz ze sobą, a czerwony z instalacji samochodu owiń izolacją i zostaw w spokoju.

    0
  • #21 15 Kwi 2010 13:14
    kozbi77
    Poziom 9  

    Zostawiłem tak jak jest.
    Czyli żółty z zółtym
    czerwony z czerwonym. (w ten sposób radio nie traci pamieci)
    Było jeszcze na przemian żółty z czerwonym i też grało ale po wyłączniu traciło pamięć i trzba było wszystko ustawiać od początku.

    Radio wyłącza się po otwarciu drzwi samochodu.
    I zeby go właczyć muszę włączyć zapłon. I jednak da się to zrobić w MEGANE II CC, trzeba nacisnąć bez hamulca tylko raz przycisk START, ten którym sie zapala samochód. Bo jeśli naciśniesz hamulec wcześniej załączy się silnik.

    I radio gra na zapłonie ale tylko 10min. i gaśnie, bo zapłon też się wyłącza. I znów trzeba załaczyć zapłon i znów masz 10min :) itd.

    Żeby było ciekawiej dowiedziałem sie jeszcze jednego że jeśli wrzucę bieg, i załączę tylko zapłon naciskając raz START to radio będzie grało cały czas nie tylko 10min :)

    Teraz tylko ten kabelek PARKING BREAK wychodzący z radia nie wiem gdzie podpiąć. Potrzebuję go żeby niektóre funkcje w radiu działały np. ustawienie daty i godziny. Bez tego nie ustawisz nic. Po prostu radio wymaga zaciągnietego hamulca ręcznego do takich ustawień, i temu służy ten kabelek własnie
    Radio Alpine nie włącza się przy wyłączonym zapłonie

    0
  • #22 15 Kwi 2010 14:45
    kortyleski
    Poziom 40  

    Boże... Tyle kombinacji i niespójnych rad a to takie proste.

    Odepnij całkiem radio.
    wyłacz wszystko w samochodzie ( wyjmij kartę.
    Złap podłacz miernik jednym końcem pod masę auta ( choćby i obudowę gniazda zapalniczki. Drugim końcem znajdz w kostkach do radia napięcie, powinno być tylko w jednym przewodzie.
    Pod ten właśnie przewód podłacz złączony żółty z czerwonym od radia.
    Zepnij kostki.
    Będzie działało bez kombinacji z hamulcami i skrzynią.

    Kabelek Parking należy podłaczyć do czujnika ham. ręcznego, znajduje się on w konsoli środkowej pod dźwignią hamulca. Plastiki trza rozebrać.

    0