Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV, VW, Ściąganie na prawo a ucięty zwój w tylnej spręż

mattiuss 07 Kwi 2010 13:39 4185 9
  • #1 07 Kwi 2010 13:39
    mattiuss
    Poziom 8  

    Witam

    Mam taki problem ze swoim autem odkąd go kupiłem. A więc ściąga na prawo, kierownica przesunięta o ciuńkę w lewo gdy ją naprostuję samochód automatycznie skręca w prawo.

    Byłem dzisiaj na ustawieniu geometrii, mechanik powiedział, że ustawił wszystko prawidłowo jak być powinno. Zauważył jednak, że w tylnej prawej sprężynie mam na dole uciętą końcówkę zwoju sprężyny. Po ustawieniu geometrii samochód i tak ściąga tak jak przed, mechanik twierdzi, że winą jest ta sprężyna.

    Dodam, że zmieniałem opony, przekładałem opony, zmieniłem felgi. W zawieszeniu wymieniałem wcześniej tylne tuleje przedniego wachacza, tuleje tylnej belki ( po tym zabiegu też miałem ustawianą geometrie i niby ustawiona ok, jednak nadal skręcał dlatego znowu naszła mnie chęć aby coś z tym zrobić).

    Co sądzicie, czy winą może być ten ucięty zwój w tylnej sprężynie ?

    0 9
  • #2 07 Kwi 2010 13:44
    goldi74
    Poziom 43  

    Jak najbardziej. Przez to tył samochodu jest niesymetryczny.

    0
  • #3 07 Kwi 2010 13:48
    mattiuss
    Poziom 8  

    Rozmawiałem z kolegą i nie jest zbytnio przekonany, czy takie coś może powodować ściąganie samochodu, ja np nie widzę, aby samochód był niższy z prawej strony. Mechanik mówił coś o tym, że może być w okolicach 1 cm niżej z jednej strony. Chcę się upewnić czy mam zmienić te sprężyny, nie chciałbym wydać na marne pieniędzy.

    Znalazłem tylne sprężyny firmy LESJOFORS Nr.katalogowy-4295034 . Według strony Lesjofors, pasują do mojego auta. Zależy mi na tym aby samochód stał tak jak stoi, aby nie był obniżony itp. Dokładnie jest to Golf IV 2002 Hatchback, 1.9 TDI ALH 90 KM 66 KW.

    0
  • #4 07 Kwi 2010 14:12
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    mattiuss napisał:
    Rozmawiałem z kolegą i nie jest zbytnio przekonany, ...

    To szukaj dalej usterki i trać pieniądze na kolejnych mechaników i diagnostykę.
    Przecież sprężyna z jednej strony nie jest obcięta fabrycznie.

    Jeżeli wiesz ile "cm" brakuje, to obetnij tyle samo z drugiej strony.
    Zobaczysz czy dalej ściąga. Potem jednak wymień obie sprężyny na nowe.

    0
  • #5 07 Kwi 2010 14:20
    mattiuss
    Poziom 8  

    Czyli zamówić te sprężyny ? Czy te które podałem są dobre ? LESJOFORS Nr.katalogowy-4295034

    Dodatkowo, pytanie dlaczego mam kierownice ciuńkę przesuniętą w lewo ? Gdy ją wyprostuje to skręca w prawo ?

    0
  • #6 07 Kwi 2010 14:27
    goldi74
    Poziom 43  

    He. No to problem masz jeszcze z układem kierowniczym.

    0
  • #7 07 Kwi 2010 14:31
    mattiuss
    Poziom 8  

    Tylko co dokładnie ? Bo przed pierwszą geometrią miałem kierownice przesuniętą w ciuńke w prawo, po jej ustawieniu mam teraz w lewo. A po tej dzisiejszej to tak samo czyli w lewo. Po pierwszej geometrii wróciłem do mechanika i mówię, że kierownica w trakcie jazdy nie jest prosto.. Wróciliśmy podniósł samochód, coś dokręcał i mówił, że więcej się nie da a i tak kij to dało, i tak jeżdżę.

    0
  • #8 07 Kwi 2010 14:33
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 07 Kwi 2010 14:36
    mattiuss
    Poziom 8  

    Przyjechałem jeszcze raz, powiedział, że ustawił prawidłowo i mam wymienić tą sprężynę... Ustawiał to laserowo, wydruku żadnego nie można zrobić bo to nie komputerowo. I u mnie w mieście innych nie ma niestety.

    Kierownica strasznie nie jest skręcona w lewo, ale ja poznam w trakcie jazdy jedynie można to dojrzeć.

    Ciśnienie w kołach to sam wczoraj sprawdzałem.

    0
  • #10 27 Lis 2010 19:08
    Bartek1508
    Poziom 1  

    Witam, również miałem ten sam problem najpierw kiera była lekko przesunięta w prawo, jak ją prostowałem to autko znosiło na lewo, po ustawieniu zbieżności kiera była przesunięta lekko w lewo 2cm a auto z prostą kierownicą zaczęło ściągać w prawo, miałem już dość. Wróciłem do warsztatu gdzie mi to ustawiali mechanik wszedł pod autko podkręcił i ustawił kierownicę i teraz jest prosto i nie ściąga.
    Podobno nazywa się to regulacją kierownicy. Mam namiary na warsztat w Wawie cena to 100 zł za ustawienie zbieżności i regulacje kierownicy. Jeśli zainteresowani to piszcie.
    Autko VW Golf IV 1.6 16V 2001r. pozdrawiam i powodzenia.

    0