Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Renault Kangoo 1.4] Check engine nie pali się

suzukisamurai 07 Kwi 2010 16:22 5382 13
  • #1 07 Kwi 2010 16:22
    suzukisamurai
    Poziom 10  

    Witam.
    Mam taki oto problem z niedawno zakupionym autkiem (kangoo 1.4 silnik e7j, 2000 r.).
    Po przekręceniu kluczyka nie zapala się dioda check engine (żółty silnik). A powinna (normalnie gaśnie ona po rozruchu).

    Pierwsza myśl - ucięty kabel idący do licznika. Wykręcenie liczników - wszystko gra.

    Druga myśl - diagnostyka.
    Pan z mądrym kabelkiem potrafił jedynie spod programu mignąć ową diodą na desce rozdzielczej (czyli dioda sprawna), ale jej funkcjonowania nie zdołał przywrócić. Poradził wizytę w Renault.

    Pan w Renault podłączył oryginalny interface i komputer, ale lampki (oprócz włączenia jej na moment - tak jak poprzednik) na stałe uruchomić nie zdołał.

    Macie pomysł co jest napsute?
    Dobrze jest wiedzieć, czy wszystko z silnikiem jest ok.
    Na forum Kangoo nikt na pytanie odpowiedzieć nie umie.

    Pozdrawiam!

    0 13
  • #2 07 Kwi 2010 16:34
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 07 Kwi 2010 16:53
    suzukisamurai
    Poziom 10  

    Odpinałem - sondę lambda i krokowiec. Nie świeci. A wg serwisówki powinna.

    0
  • #4 07 Kwi 2010 17:01
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 07 Kwi 2010 17:04
    suzukisamurai
    Poziom 10  

    Trzeba będzie kasować błąd po odpięciu potencjometru?

    Dyletant - owszem :)
    To pierwsze tak skomputeryzowane autko w mojej karierze.
    Staram się z tym oswoić.

    0
  • #6 07 Kwi 2010 18:04
    milejow
    Poziom 42  

    Po sondzie powinien zapalić od razu, nie widzi grzałki i drze się

    0
  • #7 11 Maj 2010 17:00
    suzukisamurai
    Poziom 10  

    Odpiąłem dziś potencjometr - kontrolka dalej się nie świeci.

    Jakieś pomysły?

    0
  • #8 11 Maj 2010 18:36
    milejow
    Poziom 42  

    Pin 34 ECU, zobacz czy wychodzi sterowanie kontrolki

    0
  • #9 11 Maj 2010 22:10
    suzukisamurai
    Poziom 10  

    ma się tam pojawiać +12V?

    0
  • #11 12 Maj 2010 20:49
    maverickJ94
    Poziom 9  

    a sprawdziłes czy żarówka nie jest spalona lub wyciągnieta przez byłego wlaściciela

    0
  • #13 12 Maj 2010 21:15
    suzukisamurai
    Poziom 10  

    Pisałem wyżej - diodą da się "mrugnąć" spod programu dianostycznego po podpięciu auta kabelkiem do komputera. Więc sam obwód raczej sprawny. Sprawdzę tą masę, ale zastanawiam się jak dostać się do tylko jednego pina, przecież wtyczka musi siedzieć w komputerze?

    0
  • #14 13 Maj 2010 19:30
    genek1000
    Poziom 30  

    Zaczynacie się kręcić w miejscu. Po co sprawdzać masę na 34 pinie skoro i tak jej tam nie ma- bo check engine nie świeci. Sterownik wtrysku , linia i sam licznik są sprawne bo kontrolkę da się wysterować z poziomu diagnostycznego.
    Powiem tak, daj sobie spokój z tą kontrolką bo sam się na niej przejechałem 2 razy. (jej nie świecenie wprowadziło mnie w błąd). Kilka razy spotkałem w pracy ten problem właśnie z kangoo i uważam że winny jest program sterownika ( fabrycznie tak skonstruowany, nie świeciło nawet w nowych pojazdach).
    PS. A próbowałeś odpiąć czujnik ciśnienia ( MAP-sensor) i ewentualnie spróbować się przejechać bez niego ?

    0