Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes 190 2.0 benzyna 91r. falują obroty.

kw983 07 Kwi 2010 17:34 13828 20
  • #1 07 Kwi 2010 17:34
    kw983
    Poziom 9  

    Mój problem polega na tym ,że silnik faluje dosyć mocno jak jest ciepły a mianowicie jest to ke-jetronik i obroty zaczynają falować gdy dodam gazu wtedy obroty są takie,spadają do 600 po czym wskakują na 1000i tak co raz mniej aż osiągną stałe w miarę obroty 900.Po rozgrzaniu i zgaszeniu kiedy uruchamiam silnik spadają do 500 po czym wskakują na 1500 po takich kilku skokach normują się i jest ten1000 obr. Do postu dołączam filmiki może to choć trochę zilustruje wam moją sytuację. http:// kolejny to i jeszcze jeden to Załączone zdjęcie przedstawia układ zasilania z jakim mam do czynienia.Z góry dziękuje bo wiem ile taka pomoc może kosztować



    Popraw pisownię, p. 8.2, inaczej post trafi do kosza,
    manta.

    Załączniki:
  • #2 07 Kwi 2010 18:51
    stanleym126
    Poziom 19  

    Falujące obroty mogą być przyczyną niesprawnej sondy lambda, niesprawnego potencjometru klapy spiętrzającej wadliwego działania regulatora wolnych obrotów.
    Ja proponuję sprawdzić wszystkie gumowe rurki z układu dolotowego i gumową podłogę pod przepustnicą.W KE jetronicu nie może być lewego powietrza bo to zakłóca pracę silnika.
    Za akumulatorem jest tzw. srebrny przekaźnik przepięciowy.Trzeba go rozebrać i dobrą lutownicą przelutowac wszystkie połączenia szczególnie nóżki cewek.Na nim zawsze powstają zimne luty, a on jest ważnym elementem ke jetronica.

  • #3 07 Kwi 2010 23:28
    kw983
    Poziom 9  

    Zastanawiam się jak sprawdzić sondę i regulator wolnych obrotów...pomoże ktoś?Resztę mam opanowaną i dobrze silnik pracuje tylko te wariacje na blacie obrotomierza

  • #4 08 Kwi 2010 15:26
    kw983
    Poziom 9  

    Jest ktoś w stanie opisać mi na czym polegają czynności kontrolne tzn. jak je wykonać o które pytałem?W celu sprawdzenia poprawności działania.Bardzo proszę o odpowiedz i dzięki

    Dodano po 1 [godziny] 59 [minuty]:

    Interesuje mnie sprawdzenie regulatora wolnych obrotów i sondy lambda.Wie ktoś jak to zrobić?

  • #5 08 Kwi 2010 16:28
    stanleym126
    Poziom 19  

    Sondę sprawdza się na rozgrzanym silniku podłączając miernik cyfrowy, a najlepiej wychyłowy (wskazówkowy) .Mierzone wartości powinny wskazywać 0-1V. Wówczas sonda jest sprawna.
    Nadmieniam, iż sondy mają 3 i 4 przewody
    specyfikacja sondy

    Mercedes 190 2.0 benzyna 91r. falują obroty.

    Opór cewki regulatora wolnych obrotów ok. 20 omów, napięcie zasilania 12V.

  • #6 08 Kwi 2010 18:00
    kw983
    Poziom 9  

    Odłączyłem sondę i nic się nie zmieniło tak tez się stało kiedy odłączyłem potencjometr klapy spiętrzającej.O co tu chodzi?

  • #7 20 Kwi 2010 22:35
    kw983
    Poziom 9  

    co tu jeszcze by sprawdzić?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

  • #8 21 Kwi 2010 07:07
    emeryt2
    Poziom 42  

    Vakuometr na wolnych obrotach stoi na zerze?

  • #9 22 Kwi 2010 20:07
    kw983
    Poziom 9  

    A co to jest mistrzu????Proszę niech ktoś doradzi bo zwariuje z tą moją gwiazdą.Jestem w stanie naprawić to sam tylko proszę mnie pokierować w odpowiednie tory.Za posty dziękuje z góry

    Dodano po 4 [minuty]:

    Z tego co widzę w internecie to chyba jakiś przyżąd do pomiaru ..chyba ciśnienia paliwa???tak?Gdzie najlepiej się z tym podłączyć

  • #10 22 Kwi 2010 20:14
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie piszesz nic że masz tam LPG, nie piszesz czy obroty falują na benzynie czy na gazie. Pewnie masz nie szczelnie zamontowany mikser i zdeformowaną membranę na kalpie spiętrzającej i wątpię czy chociaż tam zajrzałeś.

  • #11 22 Kwi 2010 20:48
    kw983
    Poziom 9  

    Mistrzu rozbierałem cały układ wtryskowy.Klapa spiętrzająca jest nowa i nie pogięta natomiast nie wiem jak mikser może być nieszczelnie zamontowany?Co prawda mam w nim gaz i na gazie nie ma tego problemu.W pierwszej kolejności postawiłem sobie za zadanie doprowadzić do porządku prace silnika na benzynie i tego się trzymam

    Dodano po 7 [minuty]:

    Tak wygląda ten motor Mercedes 190 2.0 benzyna 91r. falują obroty.

  • #12 23 Kwi 2010 05:03
    emeryt2
    Poziom 42  

    Na zegarach masz takie ustrojstwo - ekonomizer , czy on stoi na zerze na wolnych obrotach , jeżeli nie to szukaj "lewego " powietrza pomiędzy klapą spiętrzającą , a przepustnicą.
    Na zdjęciu brak poprzeczki / ogranicznika/ nad klapą spiętrzającą.

  • #13 25 Kwi 2010 22:25
    kw983
    Poziom 9  

    Co to jest ekonomizer u mnie chyba niema tego.Gdzie on się znajduje?

  • #14 26 Kwi 2010 17:03
    kw983
    Poziom 9  

    teraz jestem pewien u mnie niema tego ekonomizera na zegarach.Co teraz zrobić?

    Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]:

    Ogranicznik zdemontowałem do regulacji samej klapy i tak też zdjęcie zrobiłem

  • #15 26 Kwi 2010 17:09
    emeryt2
    Poziom 42  

    Po lewej stronie , gdzie masz ; ciśnienie oleju , stan paliwa , temperatura i na dole jest wskazówka ekonomizera. Czyżby inne zegary?

  • #16 26 Kwi 2010 17:17
    kw983
    Poziom 9  

    Na to wygląda.Temperatura,paliwo i ciśnienie jest u mnie tylko,ekonomizera ani śladu....Jest to model z 1991r. wersja sport line w 2.0 E .Lewe powietrze wykluczam bo zciągałem cały wtrysk i sprawdzałem tą gumę pod nim i jest ok...już nie wiem co dalej szukać..chyba się poddam i na warsztat do mechaniorów będę musiał oddać gwiazde jeśli tu nie znajdę pomocy...

  • #18 26 Kwi 2010 17:56
    kw983
    Poziom 9  

    Potencjometr sprawdzałem i jest lekko przetarta ścieżka ale nie wydaje mi się ze aż takie zakłucenia by robiła.Sondę odłączałem i żadnej różnicy nie zauważyłem....dziwne co?Z mieszanką wolałem nie szaleć i teraz nie wiem sam, radził byś aby spróbować tym imbusem?

    Dodano po 10 [minuty]:

    Dodam jeszcze ,że te obroty raz falują a niekiedy są równe.Czy to ewidentna wina potencjometru klapy spiętrzającej?Tej ścieżki?

  • #19 26 Kwi 2010 19:42
    stanleym126
    Poziom 19  

    kw983 napisał:
    u mnie ekonomizera ani śladu....Jest to model z 1991r. wersja sport line w 2.0 E


    Nie wszystkie modele benzynowe W201 posiadały ekonomizer.

  • #20 27 Kwi 2010 18:36
    kw983
    Poziom 9  

    macie jeszcze jakieś pomysły?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME