Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III jaki akumulator i pobór prądu?

kamxp125 07 Kwi 2010 19:06 7256 17
  • #1 07 Kwi 2010 19:06
    kamxp125
    Poziom 9  

    Witam.
    Mam problem z golfem III 1.9TDI...
    Otóż albo mam walnięty akumulator albo coś pobiera za dużo prądu.
    I mam w związku z tym 3 pytania:

    1. Jak sprawdzić ile prądu pobiera auto?
    2. Jaki akumulator mu wsadzić?
    3. Gdzieś czytałem, że taki pobór sprawdzę amperomierzem czy może być taki na prostowniku wbudowany?

    Wyposażenie:
    4x elektryczne szyby
    ABS
    2x Poduszka powietrzna
    Centralny zamek na pilota
    Radio + wzmacniacz JBL 75.4
    Eektryczne lusterka

    0 17
  • #2 07 Kwi 2010 19:48
    seba 911
    Poziom 13  

    Na twoim miejscu założył bym 74Ah
    Pobór prądu sprawdzisz miernikiem,przełączając na ampery i przekładając kable w mierniku na ampery

    0
  • #3 07 Kwi 2010 21:31
    arturjasinski
    Poziom 13  

    Zdejmujesz kleme z aku. i miernikiem mierzysz miedzy klemą a aku. Oczywiście wcześniej wyłanczasz wszystkie odbiorniki prądu i czekasz az lampki w kabinie pogasną. w tej sytuacji pobór jest ok. 25mA-100mA a nawet do 150mA jest normą jak bedzie np 1A to bedzie dużo za dużo i aku siada po paru godzinach.

    0
  • #4 10 Kwi 2010 12:11
    kamxp125
    Poziom 9  

    Witam mam urządzenie do pomiaru prądu takie jak z linku :) Link

    Jak je ustawić, by mi pokazało ile bierze prądu ?
    Bo ja ustawiłem tak:
    Czerwony kabelek to zółtego wejścia czarny dalej na czarnym... pokrętło na A- (pod spodem kropki) i 200m... włączyłem i mi pokazało że jest 1,1, dobrze to podpiełem ?

    0
  • #5 10 Kwi 2010 12:39
    stanleym126
    Poziom 19  

    Jak włączysz amperomierz w układ i będzie większy pobór prądu to wyjmuj po kolei bezpieczniki i tam gdzie spadnie pobór będzie oznaczało,że ten układ jest najprawdopodobniej złodziejem prądu.
    Z reguły to sklejają się przekaźniki i nie rozłączają obwodów które załączają.

    0
  • #6 10 Kwi 2010 13:18
    kamxp125
    Poziom 9  

    Okazało się że to bezpiecznik - 21 - Oswietlenie wnętrza i bagażnika; zegar; zapalniczka;
    centralny zamek; wskaźnik wielofunkcyjny komputera pokł. 15A...


    Po jego wyjęciu strasznie spadł pobór prądu z 2.3 na 0.4. No ale jak ja gi zostawie wyłączonego to wszytkie urządzenia (np. godzina w zegarku) nie działają, dopiero jak przekręce kluczyk ;/ co to może być ?

    0
  • #7 10 Kwi 2010 15:49
    stanleym126
    Poziom 19  

    kamxp125 napisał:
    Okazało się że to bezpiecznik - [b]21 - Oswietlenie wnętrza i bagażnika

    B.często nie odbija krańcówka oświetlenia bagażnika i lampka świeci się cały czas pobierając prąd.

    0
  • #8 10 Kwi 2010 16:29
    pioart
    Poziom 37  

    stanleym126 napisał:
    kamxp125 napisał:
    Okazało się że to bezpiecznik - [b]21 - Oswietlenie wnętrza i bagażnika

    B.często nie odbija krańcówka oświetlenia bagażnika i lampka świeci się cały czas pobierając prąd.

    No , żaróweczka chyba 5W na pewno bierze 2A .
    Co do miernika to
    Golf III jaki akumulator i pobór prądu?

    0
  • #9 10 Kwi 2010 16:34
    stanleym126
    Poziom 19  

    pioart napisał:

    No , żaróweczka chyba 5W na pewno bierze 2A .

    Ja np. do oświetlenia bagażnika mam dwie lampki z żarówkami po 10W co daje 20W i gdy nie tak dawno nawet wieczorem nie zamknąłem klapy bagażnika, rano nawet rozrusznik nie zakręcił

    1
  • #10 10 Kwi 2010 16:48
    kamxp125
    Poziom 9  

    To niestety licznik ;/ po odłączeniu go wszystko jest ok prąd w 0,1 ;/ Co w liczniku może tak chrzanić i czy da się to naprawić czy tylko nowy licznik ?

    0
  • #11 10 Kwi 2010 16:52
    pioart
    Poziom 37  

    stanleym126 napisał:

    Ja np. do oświetlenia bagażnika mam dwie lampki z żarówkami po 10W co daje 20W i gdy nie tak dawno nawet wieczorem nie zamknąłem klapy bagażnika, rano nawet rozrusznik nie zakręcił

    Ale nie jest tu problem z Twoim autem i z Twoimi lampkami .

    0
  • #12 10 Kwi 2010 20:56
    stanleym126
    Poziom 19  

    To był tylko namacalny przykład na ewentualnego złodzieja prądu.

    0
  • #13 10 Kwi 2010 22:12
    kamxp125
    Poziom 9  

    Przyczyną takiego dużego poboru prądu jest niestety mój licznik po jego odlączeniu wynosi 0,1A... Zastanawiam sie czy wymiana licznika pomorze ? Czy może to jednak wina instalacji ? Ale raczej nie instalacji bo prad do kostki dochodzi nie zależnie czy licznik jest podpięty czy też nie... Co myślicie ?

    0
  • #14 10 Kwi 2010 23:26
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    po odpieciu licznika masz 0,1A

    a ma byc 0,05 A

    szukaj dalej

    0
  • #15 11 Kwi 2010 09:15
    pioart
    Poziom 37  

    Odłącz jeszcze sprzęt audio i przeprowadź pomiary.

    0
  • #16 11 Kwi 2010 11:29
    kamxp125
    Poziom 9  

    Jeszcze sie okazalo ze akumulator nie trzyma, naladowalem go i mial 14.2v po 30minutach (odłączony) miał już 13.6V i spada, to raczej nie normalne ?

    0
  • #17 11 Kwi 2010 11:46
    pioart
    Poziom 37  

    Witam
    Wydaje mi się że Twoje sposoby zlokalizowania są nie „normalne” . Wiadomo że po odłączeniu od prostownika napięcie będzie spadać , ale tylko do pewnego poziomu / sprawny akumulator / . Nie będę się na ten temat rozwodzić , bo na forum jest tego trochę do poczytania . Powiem tylko że teoretyczne dla jednej celi przyjmuje się napięcie 2V a resztę sobie policz i zabierz się konkretnie do znalezienia usterki .

    0
  • #18 11 Kwi 2010 11:47
    balonika3
    Poziom 36  

    kamxp125 napisał:
    Jeszcze sie okazalo ze akumulator nie trzyma, naladowalem go i mial 14.2v po 30minutach (odłączony) miał już 13.6V i spada, to raczej nie normalne ?
    To jest akurat normalne, akumulatora nie ruszaj.

    0