Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel 2.0 DTI - ciśnienie ładowania

marcin w 07 Apr 2010 20:13 14290 20
  • #1
    marcin w
    Level 22  
    Witam

    Mam pytanie dotyczące turbo w oplu 2.0 DTi.

    Przy obrotach silnika 2,4 tyś / min ciśnienie ładowania wynosi 1,05 Bar, przy obrotach 2,8 tyś / min wynosi 1,28 Bar. Na jałowych obrotach wynosi 1 bar.

    Czy przy obrotach powyżej 2 tyś / min nie jest za małe ciśniecie ładowania ?
  • #2
    Miwhoo
    Electric installations specialist
    Mocno kopci przy dużym wciśnięciu pedału gazu?
  • #3
    marcin w
    Level 22  
    Czarne są spaliny. Dość mocno.
  • #4
    Miwhoo
    Electric installations specialist
    Czyli spala ON w za małej ilości powietrza...
    Sprawdź cały dolot od sprężarki i intercooler, może kamieniem dostał i ma dziurkę...

    Otwórz maskę, podnoś obroty powoli na jakieś 2500rpm.
    Trzymaj w tym czasie ściśnięty wąż przy kolektorze... powinien powoli twardnieć z podnoszeniem obrotów.
    Do tego sprawdź wszystkie opaski na połączeniach gumowych węży dolotu. Przyłóż rękę blisko intercoolera przy podniesionych obrotach. W razie dziury poczujesz dmuchające powietrze.

    Czy silnik bierze olej? Kopci czasem na niebiesko, szczególnie, jak zimny?

    Turbinę radzę zostawić na koniec... najpierw szczelność dolotu..
  • #5
    marcin w
    Level 22  
    Witam

    Układ od turbiny przez intercooler do kolektrora wygląda na szczelny, nie zauważyłem nic złego i niepokojącego.

    Silnik oleju w dużych ilościach nie bierze, już przejechałem ok 2 tyś km od wymiany oleju i na stalce ubyło około 3 mm, może do 4 mm, przy tym zużyciu po 5 tyś przejechanych km może zejdzie do połowy miarki między min a max na stalce. Choć ostatnio rozmawiałem z kolegą, który ma astrę z tym samym silnikiem i jego sprzęt jeszcze mniej zużywa oleju. Odma oczywiście sucha nie jest, ale podobno w tych silnikach nie jest nowością. Patrząc na wydech nie wydać aby spalał olej.

    A czy powodem braku dobrego ładowania turbo może być niedrożny wydech ? Mam na myśli katalizator. Czy jego wycięcie spowoduje poprawę pracy turbo ?
  • #6
    robixxxx
    Level 10  
    Witam.
    Ja miałem podobnie w moim Oplu 2.0 dti okazało sie że jest zatkany katalizator,został wydłubany środek w katalizatorze,można też wstawić strumienicę ,ciśnienie doładowanie wróciło jak w nowym i zmniejszyło się zużycie paliwa w trasie spadlo z 6 litrow/100 do poniżej 5 l/100

    pozdrawiam
  • #7
    marcin w
    Level 22  
    Czytam różne opinie na temat usuwania katalizatorów. Znalazłem informację, że wstawienie strumienicy czy też zwykłej rury może negatywnie wpłynąć na silnik.

    Co o tym sądzicie ? Doradźcie coś w tym temacie póki jeszcze układ wydechowy mam nietknięty.

    A w wolnej chwili zrobiłem wykres z danych zarejestrowanych przez op-com. Może w nim jeszcze brakuje danych powyżej 3 tyś obr/min. Oto on:

    opel 2.0 DTI - ciśnienie ładowania
  • #8
    robixxxx
    Level 10  
    Witam
    Po wydłubaniu katalizatora juz zrobilem 20 tys km i nic sie nie dzieje moc wrociła do normy z tego co mi wiadomo komputer nie widzi czy jest czy nie ma katalizatora po prostu jest bardziej drożny wydech.
    Pozdrawiam
  • #9
    tzok
    Moderator of Cars
    Zrób podobny log ale podczas przyspieszania na wysokim biegu, np. na IV biegu od 40km/h do 100km/h.
  • #10
    marcin w
    Level 22  
    Nie miałem okazji przeprowadzić testu przy tej prędkości, u siebie w okolicy nie mam gdzie tyle pojechać a w dalszą trasę jeszcze nie miałem okazji jechać. Katalizatora też jeszcze nie usunąłem, ale chciałbym jeszcze przed jego usunięciem sprawdzić wartość podciśnienia w układzie vacum. Właśnie udało mi się zdobyć sprzęt do jego pomiaru. Ile ono powinno wynosić ?
  • #11
    Tikavi
    Level 1  
    To cisnienie to cisnienie doladowania, czy cisnienie bezwzgledne? Bo to wielka roznica, jesli cisnienie bezwzgledne(a raczej tak jest) to wynikaloby z tego ze praktycznie wogule nie laduje, katalizator nie zapycha sie nagle, tylko sotpniowo i w takich sytuacjach turbina laduje, ale slabiej niz powinna, tu nie laduje prawie wcale. Jezeli nie ma nieszczelnosci w dolocie to na 90% turbosprezarka jest kaput.
  • #12
    Miwhoo
    Electric installations specialist
    A może zamiast wydłubywać katalizator, to by pogonić auto po autostradzie?
  • #13
    marcin w
    Level 22  
    Miwhoo wrote:
    A może zamiast wydłubywać katalizator, to by pogonić auto po autostradzie?


    Czyżby miało to przetkać katalizator ? Chyba raczej nie tędy droga ...
  • #14
    fuelinyourblood
    Level 35  
    co sie dzieje z autem?
    brakuje mu mocy?
    pomiar cisnienia wykonaj podczas jazdy nie na postoju
  • #15
    marcin w
    Level 22  
    fuelinyourblood wrote:
    co sie dzieje z autem?
    brakuje mu mocy?
    pomiar cisnienia wykonaj podczas jazdy nie na postoju


    Wydaje mi się że troszkę lepiej powinien iść, pomiar w jeździe wykonam jak tylko gdzieś będę dalej będę jechał, bo u siebie w okolicy nie bardzo jest gdzie "przycisnąć". Poza tym turbinkę słabo słychać przy wyższych obrotach, tak jakby się nie wkręcała na obroty.

    Wczoraj dokonałem pomiaru podciśnienia w układzie vacum, na jałowych obrotach silnika wynosi ono około -0,7 bar, przy zwiększaniu obrotów waha się w granicach -0,7 do -0,6 bar, przy zdjęciu nogi z gazu gwałtownie spada do około -0,4 bar ale również gwałtownie rośnie.

    Czy taka wartość podciśnienia spokojnie wystarczy do poprawnego działania układu ?
  • #16
    tzok
    Moderator of Cars
    ...zobacz, obejdź któryś z elektrozaworów w układzie i zobacz czy to ciśnienie wystarcza do sprawnego ruszenia siłowników pneumatycznych przy klapach i przy turbinie, bo EGR masz już tam chyba elektryczny.
  • #17
    marcin w
    Level 22  
    tzok wrote:
    EGR masz już tam chyba elektryczny.


    U mnie EGR jest zaworem pneumatycznym.

    Dziś dokonałem pomiaru ciśnienia ładowania podczas jazdy. Co prawda nie miałem gdzie się rozpędzić i test był w pełni przeprowadzony na 3-cim biegu, na 4-tym już nie udało mi się przekroczyć 3 tyś obr/min obrotów silnika.

    Podczas jazdy wynika że turbina ładuje, ciśnienie sprężania przekracza założoną wartość 1,85 bar przy ponad 2,5 tyś obr/min. Spójrzcie na załączony plik, czy wszystko jest w porządku ? Czy to normalne że turbo będzie w pełni ładowało gdy silnik jest obciążony a na postoju nie ? Czy próg załączania się turbo jest prawidłowy czy też żądanie ciśnienie powinno być uzyskiwane przy troszkę niższych obrotach ?

    Oto wyniki w załączonym pliku Excel.
  • #18
    tzok
    Moderator of Cars
    Ten program jakieś bzdury podaje, czemu zawsze jest oczekiwane ciśnienie 1,83bar??? Turbina w tym aucie zaczyna efektywnie działać powyżej ok 2300rpm. To że słabo ładuje bez obciążenia jest normalne - małe obciążenie = krótkie czasy wtrysku = małe ciśnienie spalin = słaby napęd dla turbiny.

    To jest silnik X/Y20DTL czy X/Y20DTH (82 czy 101KM)? Z w/w wygląda jak DTL, ale on nie miał intercoolera.
  • #19
    marcin w
    Level 22  
    tzok wrote:
    To jest silnik X/Y20DTL czy X/Y20DTH (82 czy 101KM)? Z w/w wygląda jak DTL, ale on nie miał intercoolera.


    To jest wersja TDH (101 KM). A męczy mnie to że tej turbiny prawie w ogóle nie słyszę co oznaczałoby że się nie wkręca na obroty..
  • #21
    marcin w
    Level 22  
    tzok wrote:
    Dobrze, że jej nie słyszysz, gdybyś ją słyszał to byłyby powód do zmartwień.


    A mój znajomy w mechanik powiedział że powinien być słychać gwizd. Oczywiście spotkałem się z turbinką, która jak zaczynała się kręcić to było słychać głośny pisk, ewidentnie piszczały w niej łożyska.