Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

podpiecie pompy elektrycznej wspomagania saxo

MLQDY 07 Kwi 2010 20:37 8539 10
  • #1 07 Kwi 2010 20:37
    MLQDY
    Poziom 15  

    Witam.
    Dzis zjechal mi sie klient który dołożył sobie w saxo elektryczną pompę wspomagania czyli taka jak byla tam zastosowana fabrycznie, tyle,ze jego model auta byl z niej okrojony.

    Mechanicznie jest ona juz zamontowana i podpinając ja "na krotko" wspomganie dziala bez problemu.

    Nie mam tylko pewnosci czy pompa ta w oryginale jest przystosowana i pracuje pracą ciagła czy jest w instalacji jeszcze dodatkowo jakis przekaznik, ktory np bierze impulsy z kierownicy(np jakas petla indukcyjna przy kierownicy->sterownik->przekaznik->pompa) czy jest normalnie podpieta pod ciagłe zasilanie.

    Tzn wiadomo,ze jesli ma chodzic stale to trzeba ja uzaleznic od zapłonu, a najlepiej od pracy silnika,ale nie o to mi chodzi tylko konkretnie o to,czy ona powinna pracowac stale czy tez praca przerywana tylko wtedy gdy jest potrzebna czyli wtedy gdy wykonujemy skrety kierownica.

    Dodam,ze mnie osobiscie wydaje sie,ze pompy w saxo i 106 pracuja na stałe ze swoja stała predkoscia obrotowa, ale w zwiazku,ze nie mam pewnosci z checia wysłucham zdania któregos z kolegów;-)

    Z góry dzieki.

    Co to są te "wspoma" i "kiera"? Proszę natychmiast poprawić, zarówno wyrażenia slangowe jak i liczne błędy ortograficzne, inaczej wątek poleci do kosza. Robokop

  • #2 07 Kwi 2010 22:12
    766630
    Usunięty  
  • #3 07 Kwi 2010 23:49
    MLQDY
    Poziom 15  

    No dzieki bardzo, o ten konkret wlasnie mi chodzilo, rowniez mi sie tak wydawało,ale wolalem miec pewnosc.
    Co do tych przekaznikow to rozumiem,ze nie ma ich w egzemparzu w ktorym nie bylo dotychczas klimy i trzeba zrobic nowa wiazke przez przekaznik na pompe.

    Cewke przekaznika roboczego pompy myslalem zasilic moze z przekaznika pompy paliwa, albo z jakiegos miejsca gdzie pojawia sie impuls gdy silnik pracuje, jutro najwyzej znajde cos takiego na aucie.

    Jeszcze pytanko, jaki przekaznik roboczy trzeba zastosowac i jaki bezpiecznik? czy 40A wystarczy?

  • #4 08 Kwi 2010 13:15
    766630
    Usunięty  
  • #5 08 Kwi 2010 13:21
    1078231
    Usunięty  
  • #6 08 Kwi 2010 13:45
    766630
    Usunięty  
  • #7 08 Kwi 2010 14:45
    1078231
    Usunięty  
  • #8 08 Kwi 2010 18:42
    MLQDY
    Poziom 15  

    Dzieki instalacje dziś wykonałem.

    Zastosowałem przekaźnik roboczy 40A.

    Przekaznik ten wysterowałem małym przekaźniczniem 5A

    Mały przekaźnik zasiliłem z zacisku alternatora, ale w związku,ze alternator trzymał plus jeszcze chwile po zgaszeniu auta to cewke przekaźnika roboczego zasiliłem dodatkowo z obwodu pompy paliwowej(równie dobrze mogłoby być z plusa po stacyjce)

    Wyglada to teraz tak,ze jak alternator zacznie łądować to załącza przekażnik 5A, który daje masę na cewke przekaznika roboczego, plus na przekaznik roboczy pojawia sie w momencie kręcenia rozrusznikiem, ale nie ma wtedy impulsu z alternatora, wiec pompa wspomagania nie rusza, natomiast po zgaszeniu auta na alternatorze przez chwile utzymuje sie jeszcze plus,ale za to ginie na obwodzie pompy, wiec rozłacza sie przekaznik roboczy i wspomaganie natychmiast staje.

    Ogółem rzecz biorac - pompa chodzi dopiero po odpaleniu, a przestaje po zgaszeniu, i tak miało być:)

    Wczesniej chciałem zrobic troszke inaczej, chcialem przekaznik roboczy zasilić z plusa pompy paliwa, a mase na cewke przekaznika dac z zacisku elektromegnesu rozrusznika. Wygladałoby to tak,ze w momencie rozruchu na elektromegnesie pojawia sie plus i rozlaczałby przekaznik pompy wspomagania.

    Wybrałem jednak pierwsza opcje, bo alternator był na wierzchu:)

    Troche zakreciłem,ale mam nadzieje,ze wyszło dośc zrozumiale.

  • #9 08 Kwi 2010 18:47
    766630
    Usunięty  
  • #10 08 Kwi 2010 20:02
    osa13
    Poziom 12  

    Witam, czy ktoś wie jakie jest ciśnienie robocze tej pompy?

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson