Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opadające poduszki w Volvo FH12 - 99r.

maradona 07 Kwi 2010 20:54 7930 24
  • #1 07 Kwi 2010 20:54
    maradona
    Poziom 2  

    Witam! Tak jak w temacie mam poważny problem z poduszkami. Awaria wystepuje przede wszystkim w czasie jazdy na nierównościach i w róznych odstepach czasowych. Bardzo proszę o podpowiedzi co moze być tego przyczyna. Z góry dziekuje.
    Adam

  • #2 07 Kwi 2010 21:16
    685832
    Usunięty  
  • #3 07 Kwi 2010 21:21
    jannaszek
    Poziom 39  

    Stawiam na uszkodzony czujnik położenia poduszek/w zasadzie jest to przetwornik płożenia/
    Coś a la potencjometr przymocowany do ramy i drugim końcem do dyfra-prawa strona pojazdu.

  • #4 07 Kwi 2010 21:30
    maradona
    Poziom 2  

    Poduszki opadają zarówno na pusto jak i na załadowanym samochodzie. Na postoju działa wszystko bez zarzutów. Natomiast poduszki opadaja tylko w czasie jazdy tak jak napisałem na poczatku ( czasami po przejechaniu 5km a czasami po 50km - nie ma reguły). Wystarczy sie na moment zatrzymac i poziom wraca do normy ( pojawia sie pomaranczowa kontrolka "samochod z przekreśloną strzałka z przodu). Ponadto zauwazyłem, ze najczesciej dzieje sie to wszystko na drodze z wybojami.

    Dodano po 2 [minuty]:

    jannaszek napisał:
    Stawiam na uszkodzony czujnik położenia poduszek/w zasadzie jest to przetwornik płożenia/
    Coś a la potencjometr przymocowany do ramy i drugim końcem do dyfra-prawa strona pojazdu.


    - a czy to czasami nie moze byc zawór koło skrzyni biegów z prawej strony w ramie, w ktorym wymienia sie jakies gumki (oringi)? Podobno mozna to regenerowac.

  • #5 07 Kwi 2010 22:18
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Tak, są zestawy.

  • #6 07 Kwi 2010 23:08
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    jannaszek napisał:
    Stawiam na uszkodzony czujnik położenia poduszek/w zasadzie jest to przetwornik płożenia/
    Coś a la potencjometr przymocowany do ramy i drugim końcem do dyfra-prawa strona pojazdu.


    Witam również bym bardziej stawiał na sensor poziomu miałem taki przypadek gdzie poduszki same szalały góra,dół w różnych momentach powodem były sensory a dokładnie wytarte ścieżki w nich w nie których miejscach i podczas wahań ramy nie wysyłały poprawnego sygnału ..ale mój opis jest poprawny jeżeli masz sensory na 3 piny wyjściowe.

  • #7 07 Kwi 2010 23:30
    MACIEK_M
    Poziom 27  

    Co pokazuje manometr poduszek, ten nad hamulcowymi, gdy poduszki opadną? Powinno być 11-13 bar, stoi w jednym miejscu, czy opada i podnosi się w czasie jazdy po nierównościach. Co jeszcze zauważyłeś przy usterce?

  • #8 08 Kwi 2010 13:24
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Miałem kilka przypadków że ulegał uszkodzeniu zawór regulacji ciśnienia (2szt. pod siodłem - w ciągniku siodłowym) i ciśnienie nie było wystarczające aby podnieść załadowaną naczepę, bo pusta poziomowała się normalnie.

  • #9 10 Kwi 2010 13:07
    jannaszek
    Poziom 39  

    W czasie jazdy nastepują setki drobnych ruchów,i jeśli potencjometr,ma przerwy,wtedy komputerek głupieje.
    To jest jedno, ale zawsze moze być i taka przyczyna, że jest problem w ciągłosci połączeń elektrycznych w okablowaniu, stykach, wtyczkach, konektorach, jest po zimie, dużo soli było w tym roku.Trzeba przedzwonić kable,jakims wiekszym prądem, może przez żarówke 21 W.
    zawór dozujący łatwo sprawdzić-zdejmujesz ciegno i ruszasz nim recznie, obserwujesz reakcję, gdy nie sprawny ,to nie będzie efektu,ale trzeba ustalić tez sprawność - w/wspomniany nadajnik sygnału elektrycznego.


    Zreszta, możesz odczytac kody błędów,przycisk z lampką jest schowany pod pokrywą po prawej stronie nad popielniczką-szukaj od góry 2 śruby na wkrętak torks, naciśnij na chwilę i odczytaj sekwencje błysków.

  • #10 10 Kwi 2010 17:14
    MACIEK_M
    Poziom 27  

    -> jannaszek ten przycisk tylko do kodów silnika.

  • #11 10 Kwi 2010 17:17
    jannaszek
    Poziom 39  

    MACIEK_M napisał:
    -> jannaszek ten przycisk tylko do kodów silnika.


    Wiesz ze nie wiedziałem?, przepraszam, myli mi sie z chińczykiem, gdzie na wyświetlaczu pisze o usterce.

  • #12 15 Gru 2011 22:58
    wewe0
    Poziom 2  

    Witam , mam
    identyczny problem w FM, czy został rozwiązany jakoś ten problem .Proszę o pomoc.

  • #13 16 Gru 2011 06:57
    jannaszek
    Poziom 39  

    Sprawdż koniecznie szczelność poduszek oraz ten duży zawór prostokątny sterujący- uwaga: tanie podróbki lubią nie działać, nawet nowe.
    Dziura w poduszce czasem jest trudna do wykrycia, bo w różnych położeniach potrafi się sama uszczelniać, woda z ludwikiem i pryskaj przy różnych wysokościach miechów.

  • #14 16 Gru 2011 11:44
    wewe0
    Poziom 2  

    Miechy były sprawdzone.FM opada w czasie jazdy po kilkukrotnym użyciu hamulców , a podnosi się zaraz po zatrzymaniu, a z pilota nie działa w czasie jady.w zaworze byl wymieniony zestaw naprawczy,nie wiem co jeszcze.

  • #15 16 Gru 2011 17:57
    jannaszek
    Poziom 39  

    Może zwyczajnie brakuje ciśnienia powietrza, jeżeli dzieje się to po użyciu hamulcy.
    Pneumatyka ma priorytet dla obwodu hamulcy.
    Trochę wiadomości już masz "sprzedanych" powyżej.
    Jeśli to jakiś przetarty kabel który coś zwiera losowo, czy też nie kontaktuje losowo, to jest trochę szukania, doprowadziłbym podgląd zasilania elektrozaworu obwodu podnoszenia do kabiny i ustalił za jednym zamachem sprawność elektrozaworu i obecność sterowania w krytycznym momencie.
    Wadliwie działający zawór sterujący + nieszczelna poducha, zatruwały życie kierowcy przez pół roku, non stop pourywane nadkola. Kupiony nowy zawór po diagnozie, jeszcze pogorszył wszystko- bo był niesprawny ( tylko opuszczał) i tak sobie można szukać.

  • #16 16 Gru 2011 21:32
    27c256
    Poziom 12  

    Dla uświadomienia wasz pisze , sensory ecas tak zwane czujniki drogi to nie są potencjometry , sensor ecas działa na zasadzie zmiany indukcyjności cewki ,czyli jest nawinięta cewka bez rdzenia w obudowie alu ,a rdzeń który wchodzi i wychodzi z cewki zmienia jej indukcujność i tyle,to wszystko nie ma nic wspólnego z potencjometrani ani poprzecieranymi ścieżkami, przykro mi was poprawiać koledzy znawcy ale proponowałbym wam taki czujnik uszkodzony rozebrać i nie pisać więcej bzdur o poprzecieranych ścieżkach w potencjometrach ecas bo to bzdura.

  • #17 16 Gru 2011 21:35
    MACIEK_M
    Poziom 27  

    -> 27c256 - starsza generacja czujników to potencjometry, indukcyjne to czujniki nowej generacji.

  • #18 16 Gru 2011 21:41
    jannaszek
    Poziom 39  

    W roczniku 98 na pewno był starej generacji.

  • #19 16 Gru 2011 21:43
    27c256
    Poziom 12  

    O to dziwne , to ta nowa generacja czunjników drogi trwa już 25 lat, a kiedy była starsza generacja od 25-50lat wstecz to były czasy ikarusa i kamaza , a volvo miały resory. Werry big eror electrischion man.

  • #20 16 Gru 2011 21:50
    jannaszek
    Poziom 39  

    VOLVO ma do dziś dnia resory ( są wersje bez). i nie tylko Volvo. :D
    Kamaz ma 35 lat, a 50 lat wstecz nie było zawieszeń pneumatycznych.

  • #21 16 Gru 2011 21:55
    27c256
    Poziom 12  

    Nigdy nie było czujników drogi na zasadzie potencjometru , te z trzema pinami starszej generacji z dużą wtyką też były indukcyjne , tylko że jeden pin wolny nie macie racji i ja na tym kończe musicie sie deko doszkolić na razie pa.

  • #22 16 Gru 2011 22:01
    MACIEK_M
    Poziom 27  

    -> 27c256
    " No chyba że w Ameryce" - jak mówił Maniek z ParaMętPikczers, w Europie były zawieszenia pneumatyczne sterowane całkowicie pneumatycznie, bez żadnej elektryki, możesz to sobie wyobrazić? ;-)))

  • #23 16 Gru 2011 22:08
    jannaszek
    Poziom 39  

    Nawet nie wiem czy nie w poprzednikach FH.

  • #24 18 Gru 2011 04:52
    gucio~1
    Poziom 21  

    Piszecie o dwóch różnych systemach panowie. ECAS Wabco ( bo to ich nazwa) miał od zawsze czujniki indukcyjne i ELC Knorr ma czujnik potencjometryczne. Volvo pod koniec lat 90 przeszło z poziomowania całkowicie pneumatycznego na elektroniczne ELC. W systemach nie elektronicznych pilot i elektrozawory były stosowane do manewrowania zawieszeniem pod rampą a poziom wysterowywał zwykły zawór poziomu, taki jaki do dziś jest montowany w naczepe.

  • #25 12 Sty 2014 22:18
    wewe0
    Poziom 2  

    okazało się, że przyczyną były cztery nieszczelne poduszki, po spryskaniu płynem do naczyń całe poduszki się spieniły , a przecieku powietrza nie było słychać. dzięki za podpowiedzi i przepraszam że tak długo nie byłem,
    ale nie mogłem.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME