Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przełącznik zmiany obrotów w silniku jednofazowym

dziki31 07 Apr 2010 21:40 12306 5
    dziki31
    Level 12  
    Witam
    Mam silnik jednofazowy który kręcił tylko w jedną stronę. Po zapoznaniu się z literaturą na forum zrobiłem że kręci już w dwie strony. Mam jedno pytanie czy jest (można kupić) przełącznik krzyżowy abym mógł zmieniać obroty przełącznikiem a nie jak do tej pory kablami. Pytałem w sklepie ale oferują mi na trzy fazy ale koszt to ponad 50 zł, a o takim na jedną fazę nie słyszeli. Może można wykonać taki przełącznik we własnym zakresie. Nie jestem elektrykiem może źle pytam w sklepie.
    krzysiek7
    Moderator of Electricity
    dziki31 napisał:
    Quote:
    Pytałem w sklepie ale oferują mi na trzy fazy ale koszt to ponad 50 zł

I dobrze oferowali, niestety nie ma nic za darmo. Myślę, że zastosowanie takiego przełącznika to najprostszy sposób na zmianę kierunku obrotów silnika.
    Krzyś33
    Level 25  
    Witam . Dla wszystkich: można uzyc zwykego wyłącznika schodowego o stopniu szczelności min IP44 ( laikowi i tak to nic nie mówi ) jako przełącznika lewo - prawo sinika 1 fazowego i zabezpieczyć go przed przypadkowym przełączeniem (np . zastosować osłonę ) i dodatkowo drugi wyłącznik tylko załącz - wyłącz. Za nierozsądne uznałem zastosowanie przy samym siniku przełącznika lewo-stop- prawo , ponieważ tego typu wyłącznik bez układu czasowego daje możliwość prawie natychmiast zmiany kierunku obrotów . Osobiście widziałem , kiedy po takiej operacji wykonanej przez osobę nie zaznajomioną , ukręcenie się wału silnika (co prawda trochę większego i trójfazowego ). Przepraszam , że być może wcześniej wytłumaczyłem to zbyt niezrozumiae. Pozdrawiam.
    wola
    Level 26  
    Witam.
    Quote: