Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HONDA CIVIC 1.4 16V - kilka usterek.

07 Kwi 2010 21:45 15262 9
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich! mam problem a mianowicie kilka problemów z hondą civic 1.4 16v 1999 rok. Dostałem samochód z uszkodzoną uszczelką pod głowicą(przyczyną był zle działający termostat, no i kilkakrotne przegzanie silnika) nie znam dokładnie wcześniejszej historii tego samochodu ale po naprawieniu uszczelki samochód odpalił i wszystko było ok. jednak kolejnego dnia zaczeło się po krótkiej chwili po odpaleniu wariują obroty silnika od 1 do 2 tyś regularnie. Na wyższych obrotach ok.mozna prowadzić na autostradzie ale po mięscie raczej nie bardzo. Dodam jeszcze że sporo pali! to jeden z problemów a drugi to że samochód nie odpala za pierwszym razem a mianowicie odpali i zgaśnie i tak narazie do trzech razy i jedziemy! Jednak czasami podczas jazdy zgaśnie dosłownie na moment, nawet szarpniecie nie jest wyczuwalne! Narazie nie miałem czasu by polukać co tam jest grane ale myśle że pierwsze objawy to może być żle lub nie dziąłająca sonda lambda ale te gaśniecia to nie mam pojęcia dodam jeszcze że kluczyk immo świeci tylko po przekręceniu kluczyka przez ok 5 sekund po odpleniu gaśnie i zapala się po zatrzymaniu silnika. Z góry dzięki za pomoc
  • Poziom 21  
    Jaki tam siedzi silnik (symbol)? Uszkodzenie może być proste. Sprawdź kable masy przykręcone w okolicach termostatu. Mogą być poobrywane, lub źle przykręcone (obluzowane) - jeden z nich jest podłączony do aparatu zapłonowego. Sam w ten sposób "strzeliłem sobie ostatnio w kolano"... Może to być również czujnik temperatury płynu chłodzącego (ten z dwoma pinami). Może to być też sonda, ale to tak natychmiast nie następuje no i wtedy by zapaliłaby się kontrolka silnika.
  • Poziom 2  
    Dzięki bardzo za podpowiedzi! Numeru silnika w angielskim dowodzie nie znalazłem jest tylko nr nadwozia (SHHMB2760XU104668) , na bloku silnika jest numer DJ4Z4,
    E105284. Sprawdziłem mase przy termostacie wygląda ok. do aparatu zapłonowego dochodzą dwie kostki ale żadnej masy,masa skrzyni biegów i nadwozia jest skorodowana więc musze poprawić. Jest czujnik przy termostacie ale ten z dwoma pinami jest przy głowicy nie mam pojęcia jak je sprawdzić?( najlepiej pewnie bedzie jak załatwie drugie) No apropo swiecącego silnika to dziś już się lampka pali bo przy odpalonym silniku wypiąłem przewód chyba od silniczka krokowego, silnik zgasł ale wpiąłem i odpalił bez problemu gdy wypiąłem sonde zero zmian! Myślicie że to sonda?
  • Poziom 21  
    Odłącz bezpiecznik od backupu (o ile pamiętam skrzynka pod maską i wartość 7,5A) odczekaj chwilę, podłącz go ponownie i zobacz jak się zachowa silnik.To taki reset kompa. kolejna sprawa - nie pamiętam gdzie w angliku, ale jest albo przy konsoli środkowej, albo przy lewej stronie deski rozdzielczej w okolicach schowka, niebieskie 2 PINOWE złącze diagnostyczne. Przy wyłączonej stacyjce zewrzyj odcinkiem drutu te dwa piny i włącz stacyjkę (bez odpalania silnika). Jeżeli jest usterka to kontrolka silnika zapali się i zgaśnie - to będzie kod usterki (np. raz
    długo, potem pięć razy krótko - uszkodzony aparat zapłonowy). Oczywiście kod usterki sprawdź PRZED resetem kompa.


    A i przepraszam za głupie pytanie, ale głowica była oczywiście planowana?
  • Poziom 2  
    Głowica była planowana i na 99,9% wszystko z nią ok.Znam się na mechanicznych sprawach ale z elektryką to troche jestem na bakier! Dzieki bardzo za podpowiedzi posprawdzam wszystko i dam znać. Pozdro!
  • Poziom 2  
    CZy wie ktoś może co oznaczają w hondzie civic 1.4 16v benzyna następujące kody.
    P0108
    P0122
    P0113
    P0443
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czym czytane? Poszukaj hasła kody błędów, znajdziesz odpowiedź.
  • Poziom 12  
    Co do tego kilkukrotnego odpalania i gaśnięcia to sprawdź kompresje na tłokach... Jeśli chodzi o czujnik temp. to nie musi mieć dwóch bolców (masa może być z obudowy)