Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo III6N cieknie pompa wspomagania kilka pytań

ma3-4ysz 07 Kwi 2010 22:24 8862 7
  • #1 07 Kwi 2010 22:24
    ma3-4ysz
    Poziom 24  

    Witam!
    W aucie mojego dziadka VW Polo III6N 1,0 bez klimy rocznik 99 wyczaiłem wyciek z pompy wspomagania kierownicy.
    Układ wspomagania wygląda mniej więcej tak: (podłączenia do maglownicy są chyba gdzie indziej)
    VW Polo III6N cieknie pompa wspomagania kilka pytań
    Pompa ma numer 6N0422155E.
    Pompa cieknie na wałku - pomiędzy kołem pasowym a korpusem. Jest wilgotna w tamtej okolicy na dole wisi mała kropla płynu. Nie widać, żeby było nakapane na osłonach plastikowych pod nią, płynu w zbiorniczku jest na minimum (wyczytałem, że na zimnym zgaszonym sprawdza się na szabelce na zakreskowanym polu - jego dół pokrywa się z MIN i tyle jest płynu).

    1). Czy płyn wspomagania identyfikuje się po korku zbiorniczka? Wyczytałem, że ma być zielony G002000 a w niektórych VW stosuje się czerwony. To co jest w zbiorniczku na upartego można podciągnąć pod zielony. Korek jest zielony.

    2). Czym uzupełniać ubytki? W sklepie pytałem o G002000 ale proponowano mi zamienniki. Czy brać wszystko jedno jaki zamiennik czy może coś polecacie?

    3).Jak długo taki stan może się utrzymywać i jak długo da się z tym jeździć? Auto robi rocznie około 2tyś km a wg licznika ma obecnie 97tyś km. Czyli ile mam czasu na szukanie używki?

    4). Co mogło spowodować tak szybkie zużycie pompy, czy takie rzeczy często się zdarzają? (pompę używaną mniej więcej z jakim przebiegiem warto jeszcze kupić)?

    5). W przypadku samodzielnej wymiany pompy jak zluzować napinacz paska i jak potem prawidłowo ustawić naciąg paska? Z resztą (hydraulika) raczej podołam.

    0 7
  • #2 07 Kwi 2010 23:44
    mortalbird
    Poziom 15  

    autko ma 11 lat do takiego autka wchodzi 0.7-0.9L oleju na miarce jest zakres ok 1cm wiec ma prawo byc minimum a ta kropla to moze faktycznie byc wyciek ale kropla
    dolej płynu i sprawdz za tydzien jak zejdzie to pisz ponownie ktos zawsze pomoze.



    a tak wogule piszesz ze poradzisz sobie z resztą hydrałliki ok ale jak skoro nie wiesz jak zluzowac pasek a to akurat jet bardzo prost

    0
  • #3 10 Kwi 2010 21:50
    ma3-4ysz
    Poziom 24  

    Cytat:
    a tak wogule piszesz ze poradzisz sobie z resztą hydrałliki ok ale jak skoro nie wiesz jak zluzowac pasek a to akurat jet bardzo prost

    Diabeł tkwi w szczegółach więc zapytać nie zaszkodzi. Nie grzebałem jeszcze w VW.

    0
  • #4 27 Kwi 2010 20:59
    ROBERT.Q
    Poziom 19  

    A nie lepiej naprawić pompe, czyli wymienić uszczelniacz i po kłopocie

    0
  • #5 28 Kwi 2010 19:19
    ma3-4ysz
    Poziom 24  

    A da się? Jaki tam uszczelniacz przychodzi? Można go kupić czy trzeba wytoczyć z grafitu?

    0
  • Pomocny post
    #6 29 Kwi 2010 00:01
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 09 Maj 2010 21:10
    ma3-4ysz
    Poziom 24  

    Cytat:
    Za wcześnie się zaczynasz przejmować tą kroplą.
    Jeśli nie musiałeś jeszcze dolewać po 50-100 mililitrów raz w miesiącu to daj sobie spokój przy tak małym przebiegu.
    Dla G002000 zamiennikiem jest Febi 6162.

    Narazie płyn FEBI 6162 na dolewki. Od czasu do czasu bywam na złomach to będę się pomału rozglądał za pompą.

    0
  • #8 09 Maj 2010 22:27
    klimosz
    Poziom 18  

    Kolego bodek434.
    Jedna kropla oleju potrafi zanieczyścić 1000 litrów wody pitnej.
    Więc myślę że jest się czym przejmować.
    pozdrawiam Janusz

    0