Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czujnik temperatury W RENO LAGUNA 2001r

tomaszmro 08 Kwi 2010 10:04 7909 7
  • #1 08 Kwi 2010 10:04
    tomaszmro
    Poziom 8  

    Witam mam problem z wskazaniami czujnika temperatury w reno laguna 1.9 dci 2001 .Po wlozeniu karty do czytnika temperatura podnosi sie do samej gory wlacza sie wentylator poczym opada temperatura i wskazowka podczas jazdy sie juz niepodnosi sie .Samochod zostal podpiety pod komputer ktory stwierdzil nieokreslony blad 1806 .Czy ma to cos ztym wspolnego czujnik cieczy chlodzacej .POZDRAWIAM

    1 7
  • #2 08 Kwi 2010 11:02
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 11 Kwi 2010 10:55
    ARh-
    Poziom 11  

    witam, mam podobny problem, po diagnostyce Gutmanenn-em uszkodzony czujnik temp., po jego wymianie zero poprawy, podejrzewam uszkodzone łącze zwrotne, ponieważ zasilanie na czujnik jest (5V), jak zdejmę wtyczkę z czujnika nie ma żadnej reakcji, może ma ktoś schemat instalacji na jaki pin do komputera idzie kabel zwrotny od czujnika temperatury (laguna II, 1,9dci, 2001r)

    2
  • #4 14 Kwi 2010 17:22
    malfred3
    Poziom 11  

    witam mam podobny problem z zapaleniem na zimnym silniku przeważnie rano. Gdy podłączyłem pod komputer to na zimnym silniku pokazywało 102 stopnie celsjusza plynu chlodzacego , wymieniłem czujnik cieczy chłodzącej i dalej pokazuje tom samom temperaturę i nie wiem co jest grane.Może ktoś wie

    0
  • #5 14 Kwi 2010 18:01
    B0berek
    Poziom 13  

    Czujnik temperatury chłodziwa działa następująco:
    Niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku.

    dane:
    napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
    opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
    opór: 200 - 300 omów / 90 °C

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ja bym sprawdził czy tak jest w rzeczywistości.

    0
  • #6 15 Kwi 2010 11:16
    malfred3
    Poziom 11  

    czy można to samemu sprawdzić i w jaki sposób

    0
  • #7 15 Kwi 2010 13:42
    B0berek
    Poziom 13  

    Tak.
    Miernikiem do pomiarów (Ohm). Jak wrócę do domku to opisze po kolei co jak zrobić.

    0
  • #8 15 Kwi 2010 20:37
    B0berek
    Poziom 13  

    Zgodnie z obietnicą poniżej przedstawiam sposób na naprawę.

    "Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
    Sprawdzić opór:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
    Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 3 i 2 czujnika. Porównać z podanym oporem.
    Sprawdzić napięcie zasilania:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
    Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
    Sprawdzić podłączenie do ECU:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
    Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 3 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
    Sprawdzić uziemienie:
    Wyłączyć zapłon. Zdjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 2 złącza uziemienia a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU."

    0