Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault megane 1,6.8V.97r.nieprawidłowa praca silnika.

09 Kwi 2010 10:12 5676 7
  • Poziom 2  
    Witam i proszę o pomoc.

    Wracając do domu zauważyłem , że coś się dzieje z moją meganką,
    w silniku słychać hałas, brzęczenie gdy zatrzymałem samochód,to wskaznik
    obrotów drgał. Silnik pracował nierównomiernie jakby nie na wszystkich garach.
    Sprawdziłem świece na wszystkich jest iskra,wkręciłem zamienne i to samo.
    Sprawdziłem i przeczyściłem silniczek krokowy i bez zmian.
    Na tablicy świeci się kontrolka z spiralką . Z rury wydechowej wyrzuca paliwo.
    W silniku nadal słychać jakieś trzaski po lekkim dodaniu gazu i czuć paliwo.
    Ponadto sprawdziłem wtyczki .
    Proszę o poradę co może być powodem?
  • Poziom 28  
    Witam sprawdz czy pracuje sonda lambda podlanczajac miernik do koncowki z sygnalem i masa pojazdu

    Dodano po 4 [minuty]:

    Kolor przewodu to szaro-bialy pin C+ masa pojazdu
  • Poziom 2  
    Witam guard10 czy możesz bliżej zlokalizować gdzie znajduje się sonda
    lambda, a co do pomiaru to i tak nie mam miernika.
    Ponownie sprawdziłem działanie silnika zaznaczam w sposób amatorski
    na pewno pali na 2 gary, nie wiem czy to się tak określa, ale stojąc z
    przodu to 3 i 4 pali, a 1 i 2 nie , te dwie świece są mokre.
    Ponadto sprawdziłem wszystkie 4 przy wkręconych świecach na iskrę
    używając dodatkowej świecy i bez wątpienia iskra jest prawidłowa.
    Kontrolka ze spiralką na tablicy się już nie świeci.
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    3 i 4 pali, a 1 i 2 nie

    Masz dwie podwójne cewki wysokiego napięcia, gdyby któraś zdechła, to nie było by iskry na 1-4 albo 2-3
    Prawdopodobnie poszła uszczelka pod głowicą pomiędzy cylindrami
    Acha, w Renault liczy się cylindry od strony koła zamachowego
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    W tym silniku często obrywa sie przewód (wężyk) idący od kolektora ssącego do czujnika podciśnienia (jest poprostu za krótki (sprawdź czy nie popękał, jest on często powodem nierównych obrotów i wariacji silnika oraz świecącej kontrolki.
    Jeżeli jest iskra na każdym cylindrze to dobrze, powinno paliwo spalać się a nie wydobywać z wydechu.
    Koniecznie sprawdź zawory (oczywiście na zimnym silniku).
    Tak na marginesie w tym motorze uszczelka pod głowicą nie tyle co się przepala co częściej puszcza na kanale olejowym od strony przodu silnika i wówczas jest cieknący olej bezpośrednio za kolektorem wydechowym.
    Posprawdzaj czy nie przestawia się zapłon może jakiś luz na którymś kole rozrządu)
  • Poziom 10  
    myślę, że to uszczelka pod głowicą. Zrób gazometrię.
  • Poziom 2  
    Witam ponownie i dzięki za pomocne wskazówki.
    Okazało się, że to usterka uszczelki pod głowicą pomiędzy cylindrami.
    Naprawę przeprowadzono w warsztacie samochodowym-koszt 300 zł.
    Jeszcze raz podziękowania za trafne wskazania w celu zlokalizowania
    usterki.
    Pozdrawiam.