Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nierównomierna praca silnka przy stałych obrotach GOLF IV1.6

markovic131 09 Kwi 2010 14:48 26035 36
  • #1 09 Kwi 2010 14:48
    markovic131
    Poziom 8  

    Witam. miesiąc temu kupiłem golfa IV 1.6 105KM.przebieg 50 000km. Samochód służył tylko do dojeżdżania do pracy. 2 tyg temu zapaliły sie dwie żółte kontrolki EPC(sterowanie silnika) i lampka sygnalizacyjna spalin(świeci sie jeżeli występuje niesprawność, która pogarsza jakość spalin). Podjechałem do mechanika a ten podłączając pod kompa powiedział ze to cewki. Po wymianie wszystko było ok ale przez pół godziny. Znowu zapaliła sie kontrolka..EPC..ta gaśnie po jakims czasie a druga ciągle się pali. Na biegu jałowym odczuwam lekkie szapniecia silnika..(obroty na obrotomierzu ciagle sa stałe)... A gdy przełączam silnik na GAZ(zapomniałem wspomnieć ze autko posiada inst. gazową) to przy przyspieszaniu zaczyna szarpać całym silnikiem i autem. Mechanicy sprawdzili inst i wszytko jest zainstalowane ok. Wymieniłem olej, świece i wszystkie cewki zapłonowe. Wcześniej jak jezdziłem na benzynie i na gazie paliła sie jedna i druga kontrolka ale gasły po pół godz jazdy. I nie odczuwałem szarpnięć i z przyspieszaniem było ok. Teraz jest jak jest. Mechanicy rozkładają ręce. Proszę o pomoc

    0 29
  • #2 09 Kwi 2010 16:41
    KS2507
    Poziom 23  

    Kolego wiesz może czy jest w twoim silniku zawór EGR który to odpowiada za cyrkulacji spalin i gdy jest zepsuty to właśnie takie są objawy, przynajmniej w oplach tak jest.

    0
  • #3 09 Kwi 2010 18:13
    markovic131
    Poziom 8  

    No jest w tym modelu taki zawór,sprawdziłem w internecie. Myśli Pan że to może być wina tego zaworu?

    0
  • #4 09 Kwi 2010 22:18
    Faflok90
    Poziom 9  

    Witam jestem od niedawna zalogowany na elektrodzie postaram sie pomuc. Faktycznie moze to byc zawór egr jak wspomnial kolega. ten zawór mozna przeczyścić nie zawsze trzeba kupowac nowy.Poprostu z tych spalin osadza sie nagar na tzpieniu zaworu i go chwyta.

    1
  • #5 10 Kwi 2010 09:21
    markovic131
    Poziom 8  

    A lepiej dostać się do tego zaworu spod silnika czy z góry?Jeszcze zapytam: Gdyby faktycznie była to wina tego zaworu to mozliwe jest to że mechanik skasował błędy ....kontrolki nadal się świecą(zaświeciły się po króciutkiej jeździe)...a silnik pracuje normalnie? Bo teraz auto jest w takim stanie.

    3
  • Pomocny post
    #6 10 Kwi 2010 14:25
    KS2507
    Poziom 23  

    Przeważnie te zawory są montowane w kolektorach ssących lub wydechowych,dostęp do niego powieniś mieć z góry,co do błędów to zdejmij lkeme z akumulatora na kilka godzin i komputer powinien się zresetować.

    -1
  • #7 10 Kwi 2010 19:48
    markovic131
    Poziom 8  

    Jak przeczyszcze ten zawór i jak odłącze klemy od akumulatora to system
    (w aucie) czy jak to nazwać wróci do ustawień fabrycznych?Nie przeszkodzi to instalacji gazowej..bo ta też jest sterowana elektrycznie. Przepraszam za takie banalne pytania ale jestem zielony w tych sprawach.

    Dodano po 4 [godziny] 19 [minuty]:

    Próbowałem odkręcić cały zawór recyrkulacji spalin..póżniej tylko połowę...ale nic z tego..odkręcenie dwóch śrub przy zaworze udało się lecz połowa zaworu nie chciała zejść..trzymała ją stalowa rurka odchodząca z zaworu do dalszej partii silnika..ja tez próbowałem odkręcic i udało się(trzymała się na dwóch śrubach). Lecz niestety rezultat był taki ze połowa zaworu nie chciała zejsc z dwóxh śrub(szpil) poznieważ zejscie uniemozliwiala stalowa rurka która mimo odkręcenia nie chciał drgnać.. Zaobserwowałem odchodzący przewód z zaworu zakończony białą plastikową końcówka i zastanawia mnie to czy tak to powinno być..czy aby nie powinien być podłączony jakiś przewód pod ta końcówkę...??proszę o pomoc i poradę co zrobić.... załączam zdjecia zaworu i tego odchodzącego przewodu z zaworu

    Nierównomierna praca silnka przy stałych obrotach GOLF IV1.6 Nierównomierna praca silnka przy stałych obrotach GOLF IV1.6

    Tradycyjny link:
    https://obrazki.elektroda.pl/43_1270921657.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/53_1270921657.jpg

    0
  • #8 10 Kwi 2010 19:50
    KS2507
    Poziom 23  

    Tak po zdjęciu klemy sterownik powinien powrucić do ustawień fabrycznych,instalacji LPG nic nie będzie.Podczas czyszczenia EGR zwróć uwagę na grzybek jeśli on jest zacięty i nie będzie lekko się przesuwał to raczej do wymiany.Jeśli EGR będzie sprawny i kontrolki nadal będoł się palić to musisz podjechać do dobrego elektromechanika i podpiąć się pod komputer.

    0
  • #9 10 Kwi 2010 19:57
    markovic131
    Poziom 8  

    ten krótki przewód z białą końcówką na zdjęciu to jest ten grzybek?

    1
  • #10 10 Kwi 2010 20:02
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    ja bym sié nie czepial egr, ale wysokiego napiecia, wtrysków, cewek
    zrób analize spalin, adaptacje przepustnicy i pojezdzij troche na benzynie

    0
  • #11 10 Kwi 2010 20:10
    KS2507
    Poziom 23  

    KS2507 napisał:
    Tak po zdjęciu klemy sterownik powinien powrucić do ustawień fabrycznych,instalacji LPG nic nie będzie.Podczas czyszczenia EGR zwróć uwagę na grzybek jeśli on jest zacięty i nie będzie lekko się przesuwał to raczej do wymiany.Jeśli EGR będzie sprawny i kontrolki nadal będoł się palić to musisz podjechać do dobrego elektromechanika i podpiąć się pod komputer.
    W dolnej części EGR powinien być podłączony przewód podciśnienia,zaś w górnej części przewód elektryczny .Co do wymontowania to najlepiej spryskaj wszystkie połączenia WD40 uszczelki są zapieczone.

    0
  • #12 10 Kwi 2010 20:13
    markovic131
    Poziom 8  

    to zdjęcie wytrzasnąłem ze sklepu internetowego ale to (chyba) ten zawór EGR co mam w aucie i od tego miejsca(dziubka)zaznaczonego na zdjęciu strzałką.. odchodzi krótki przewodzik zakończony białą końcówką..i jest nie podłączony do niczego..... to tak powinno być...czy po prostu ktoś kiedys zapomniał podłączyć go do czegoś..albo sie samo odłączyło?

    Nierównomierna praca silnka przy stałych obrotach GOLF IV1.6

    2
  • #13 10 Kwi 2010 20:34
    KS2507
    Poziom 23  

    Może kolega [ fuelinyourblood ]wie coś więcej na temat wolzwagienowskich silników,ja posiadam EKOTEKA i w moim aucie EGR ma tylko wtyczkę elektryczną niema podciśnienia. Tam własnie powinien być podłączony przewód podciśnienia widocznie ktoś już tam kombinował,najlepiej to jakbyś podejrzał u kogoś z takim silnikiem jak to jest podpiente

    0
  • #14 10 Kwi 2010 20:46
    markovic131
    Poziom 8  

    W poniedziałek podjade do mechanika i niech rozkręci mi ten zawór i zobaczymy co jest dokładnie..a dziś jak go troche pomęczyłem..poszarpałem..to po dopaleniu przejechałem 200m i dopiero zapaliły się kontrolki...EPC i sygnalizacja jakości spalin..ale silnik pracował normalnie... ciekawe jaka będzie ich przyczyna pojawiania się

    1
  • #15 10 Kwi 2010 23:54
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    KS2507 napisał:
    Może kolega [ fuelinyourblood ]wie coś więcej na temat wolzwagienowskich silników,ja posiadam EKOTEKA i w moim aucie EGR ma tylko wtyczkę elektryczną niema podciśnienia. Tam własnie powinien być podłączony przewód podciśnienia widocznie ktoś już tam kombinował,najlepiej to jakbyś podejrzał u kogoś z takim silnikiem jak to jest podpiente


    moze sie myle ale nic nie wskazuje na egr, wie niewiem czemu sie tak rozpisujecie na temat tego zaworu.

    EGR w oplu jest nagminna usterka, a w vw raczej nie. Dlatego stawiam na wysokie naopiecie i wtryski.

    0
  • #16 11 Kwi 2010 12:57
    markovic131
    Poziom 8  

    Podam koledze jeszcze następujące fakty:
    1. samochód jeźdżił na krótkich dystansach..a możliwe wtedy że powstawał nagar (nagar powstaje ze skoksowanych – niedopalonych cząstek paliwa i oleju) który nie mógł się wypalić na krótkich dystansach
    2. Po zapaleniu obydwóch kontrolek..zmieniono olej,paski,napinacze,świece,2cewki,filtr oleju.
    3. Odrazu założono gaz wszystko było ok...po paru tyg na gazie auto szrpało..szarpał silnik..po przełączeniu na benzynę było trochę lepiej ale nie dało sie jeżdzic.
    4. Mechanicy wymienili reszte cewek..auto jezdzi normalnie na gazie i na benzynie... dwie kontrolki palą się nadal.

    Dodatkowo napiszę że akumulator jest od nowości (2003)..nie świeci sie kontrolka że jest rozładowany. Mechaik podłączał auto pod VAGa ale nic nie może poradzić

    0
  • #17 11 Kwi 2010 14:43
    KS2507
    Poziom 23  

    Z tego co piszesz wysokie napięcie jest ok,pozostało sprawdzić EGR Sądę Lambda i Katalizator może być zapchany.Wtryski nie mają nic wspólnego z jazdą na LPG,z tego co napisałeś ze przewód podciśnienia nie jest podłączony to oznacza że EGR nie działa i będzie palić się kontrolka od spalin,jeśli EGR jest w pozycji zamkniętej to pól biedy ale jak jest otwarty silnik będzie się mulił i szarpał najbardziej po rozgrzaniu.

    0
  • #18 03 Lip 2010 13:55
    markovic131
    Poziom 8  

    Witam ponownie..po wyinanie cewek i innych rzeczy ktore wymieniłem wyżej autko jeździło spokojnie..Do dnia w którym przestało jeździc..w czasie jazdy- przyspieszania do okolo 40km/h auto porprostu zgasło..powtorzylo sie to dwa razy...za drugm kreceniem silnik dopiero odpalil..wyswietlila sie kontrolka akumulatora..(nie pomoglo ladowanie po pierwszym takim zajsciu,ale spr u miechanika akumulator jest ok,lecz nie ukrywajac jest od nowosci auta-2003r). Nastespna czescią do wymiany byl sterownik silnika,komputer... okazuje sie ze jest firmy magnetii marelli...tej samej co wyprodukowane byly wadliwe cewki do VW. Komputer wymieniony.....auto nada jeżdzi z dwoma kontrokami EPC i Sygalizacja jakosci spalin:( Lecz przyznam ze przez okolo pol dnia auto jeżdziło ok..ruszanie,przyspieszanie super. napewde bylem pod wrazeniem...nie ten sam samochod..(tak sie dziwie powniewaz nie mam tego auta od nowosci i nie wiem na co go stac)..Teraz wiem ze ten silnik 1.6 16V BCB z 2003r aktualnie mi zamula..znowu zapalily sie te dwie kontrolki a ruszenie z piskiem opon graniczy z cudem. Prosze o pomoc bo juz sil nie mam

    0
  • #19 03 Lip 2010 20:59
    jurekk55
    Poziom 34  

    fuelinyourblood poradził Ci gdzie szukać nic nie pisał o wymienianiu części,jakie błędy zgłasza ECU?
    Parametry pracy silnika w normie?

    Odwiedź w końcu warsztat w garażu niewiele zdziałasz.

    0
  • #20 04 Lip 2010 19:12
    galernik79
    Poziom 14  

    posprawdzaj przewody w komorze silnika przede wszystkim główną wiązkę ta kontrolka jak ją nazywasz od spalin to check engine miałem podobny przypadek z VW Caddy i dopiero wyczyszczenie kostek i porządna adaptacja przepustnicy pomogła

    0
  • #21 07 Lip 2010 17:45
    markovic131
    Poziom 8  

    Panowie dzis bylem u mechanika i wyskoczył błąd:
    - błąd pomiaru doładowania

    moze wie ktos co to znaczy?

    1
  • #22 07 Lip 2010 20:20
    boozyt
    Poziom 19  

    17550 - błąd pomiaru doładowania (najprawdopodobniej z czujnik w kolektorze dolotowym)

    Dodano po 2 [minuty]:

    17550- blad pojawia sie przy za niskim sygnale z jednostki sterujacej przepustnica, map sensora, maf sensora i app. na początek możesz powyciągać wtyczki poczyścić ew. psiknąć jakimś płynem do styków typu kontakt

    Dodano po 4 [minuty]:

    wyczyść przepustnice . spirytusem najlepiej . szybciej odparowywuje i czyści

    Dodano po 2 [minuty]:

    i zrób adaptacje przepustnicy jak by co

    1
  • #23 01 Sie 2010 16:04
    markovic131
    Poziom 8  

    W czasie przyspieszania ( np. wyprzedzania) przestaje działać pedał gazu. Nagle spadają obroty na minimum. Wyłączenie silnika i ponowne odpalenie auta powoduje że pedał gazu działa poprawnie. Dzieje się tak co kilkanaście kilometrów a niekiedy co kilkaset kilometów. Nadal pala się te dwie kontrolki opisywane wyżej.( EPC i CHECK ENGINE. )

    0
  • #24 03 Sie 2010 02:27
    svavecone
    Poziom 23  

    Niezle zabrnales ze swoja usterka , az zal sciska ,ze wladowales tyle czasu i mamony w to wszystko .
    Chetnie bym cos doradzil ,ale wymaga to procedury krok po kroku i szybciej chyba zrobiliby to w ASO.
    Opisz dokladnie co mozesz,jeszcze raz , co sie dzieje od odpalenia zimnego silnika .

    0
  • #25 03 Sie 2010 14:26
    markovic131
    Poziom 8  

    A więc dzien wyglada tak: Odpalam auto w garażu..odrazu po urucomieniu zapala sie kontrolka CHECK ENGINE....powoli ruszam...przyspieszam do skrzyzowania do prędkosci 35km/h i zapala sie także kontrolka EPC. Więc jade z dwoma juz zapalonymi kontrolkami. Silnik niby dziala normalnie ..nie ma szarpnięć ani dziwnych odgłosów. Niekiedy bywa tak że zaraz po uruchomieniu (po sekundzie) skaczą obroty ale wszystkostabilizuje sie po 2 sekundach. Wiec jade z dwoma kontrolkami w trase albo nawet i po osiedlu a tu masz...silnik sie wyłącza..wspomaganie przestala dzialac..kontrolka akumulatora sie zapala i cisza..po drugim kreceniu dopiero silnik zaskakuje iauto znow dziala..(to wydarzenie powtorzylo sie juz z 5 razy)..koejnym dziwnym zjawiskiem jest "zapadanie pedału gazu w podłoge" ..podczas wyprzedzania auto nagle traci moc i obroty drastycznie spadaja. Jedynym ratunkiem jest "schowanie się" jezeli to jest mozliwe i zjazd na pobocze. Udało mi sie odpalic auto zaraz po spadku obrotów i pedał znow zaskoczył i było mozliwe kontynuowanie manewru wyprzedzania. Nie wiem co robic..kupować kolejny uzywany komputer silnika czy brnąć w coś innego..

    0
  • #26 03 Sie 2010 15:15
    svavecone
    Poziom 23  

    Nie bede wracal do tego co bylo zrobione , byc moze ze powtorze poprzednikow .
    Powinienes miec dostep do VAGa , wykasowac bledy i odczytac je ponownie jak tylko cos sie pojawi .
    Nie bardzo moge skojarzyc wszystkie objawy w jedna usterke .
    "Szukanie" wolnych obrotow juz nawet na zimnym silniku ,przewaznie spowodowane jest "lewym" powietrzem .
    ( ponoc sprawdzales , najlepiej szukac lekko mokrych miejsc ,olej,na przewodach gumowych/plastikowych ).
    Nie pasuje mi to jednak do gaszenia silnika podczas jazdy , piszesz ,ze silnik podczas jazdy gasnie bez zadnych szarpniec czy nierownej pracy...
    ....po prostu traci moc lub gasnie .
    Limitowanie mocy czy wylaczanie totalne silnika podczas jazdy jest rzecza ,ktora moze zdarzyc sie tylko w ekstremalnych warunkach .
    Kojarzy mi sie to tylko z przegrzewaniem silnika, jak sterownik dostanie sygnal z czujnika o za wysokiej temp to nawet bez bledow w pamieci potrafi zmniejszyc moc silnika ,jak to nie pomaga moze ,tak mysle ,wylaczyc silnik. Brak sygnalu z czujknika bedzie mial podobne skutki .
    ( mamy dwa rozne czujniki temp ,to co widzisz na kokpicie to jest z innego czujnika niz sygnal temp podawany do ECU, wiec Ty mozesz widziec ,ze temp jest ok a ECU moze dostawac inne dane )
    Nie wiem jak to sprawdzali w serwisie , prawdopodobnie to sprawdzili ,ale cholera ich wie.Czujniki temp maja to do siebie ,ze potrafia gubic sygnal w roznych przedzialach temp .Same polaczenie ,kostka ,moze byc luzne ,albo skorodowane.
    Czyli pierwsze co .... MOIM ZDANIEM .... nie wymiana a monitoring sygnalu z czujnika temp silnika dla ECU i porownanie go z aktualna temp .
    ( termometr laserowy swietnie sie nadaje ,ale mozna porownac z tym co widac na kokpicie )
    Potem , co lepszy elektryk ,moze wstawic konkretna rezystancje zeby oszukac ECU podajac mu stala temp np. 89 stopni i tak pojezdzic .
    ( stracisz "ssanie" silnika ,ale latem to nie jest uciazliwe ).
    Sprobuj :) chyba ze masz inne pomysly . Daj znac jak Ci idzie ;)
    Pozdrowionka

    0
  • #27 04 Sie 2010 09:05
    svavecone
    Poziom 23  

    Tak dumalem i dumalem i ...... poniekad Twoja usterka pasuje tez do czujnika predkosci obrotowej silnika.
    Jest to malo prawdopodobne ,ale byc moze warte uwagi.
    Czujnik ten wysyla sygnal sinusoidalny do ECU . Jak prdkosc obrotowa zebow pod czujnikiem jest zbyt mala to sygnal jest niewystarczajacy ,tzn amplituda fali sygnalu jest o zbyt niskich napieciach i jest nierozpoznawalna przez ECU .
    Na pewno predkosc obrotowa silnika jest ok ,gdyz silnik odpala i mozna go rozbujac do wyzszych rpm , ale....... taki sam efekt,zbyt slaby sygnal, daje .....zabrudzony sensor (opilki metalu ) / zbyt duza odleglosc czujnika od zebow / uszkodzenie czujnika . Amplituda rosnie wraz z przyrostem predkosci obrotowej zebow , wiec skojarzylem Twoje spostrzezenie ,ze powyzej 2500 silnik dziala ok.
    Najpierw zrobilbym jednak test z powyzszego postu. :)

    0
  • #28 04 Sie 2010 17:33
    markovic131
    Poziom 8  

    A mam pytanie czy jak bym zrobił analize składu spalin cz ona by w czymś pomogła?

    0
  • #29 05 Sie 2010 02:26
    svavecone
    Poziom 23  

    Nie wiem ,ale jak problem pojawia sie nawet na zimnym silniku to nie ma sensu sprawdzac spalin , chociaz byc moze co madrzeszy moze cos z tego by wyczytal.

    0
  • #30 31 Sie 2010 10:26
    lotnik1984
    Poziom 9  

    Miałem podobny problem w seat ibiza 1.4 16V, 2003r. Paliły się te 2 kontrolki, a najgorsze jest to że auto potrafiło zgasnąć na skrzyżowaniu. Podłączałem Mega Macsa i wyskoczyło bardzo dużo różnych błędów. Ale słyszałem, że w tym silniku jest czasami problem z przepustnicą. Wyczyściłem przepustnicę spirytusem i wszystko śmiga. Można zrobić ponowną adaptację, ale nie wiem czy do końca jest to potrzebne.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo