Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p 1997rok elegant. Silnik dziwnie się zachowuje

Marekelegant 09 Kwi 2010 15:10 2326 12
  • #1 09 Kwi 2010 15:10
    Marekelegant
    Poziom 8  

    Witam jestem nowy na forum długo szukałem lecz nie znalazłem tematu odpowiadającego mojemu problemowi ;(
    Mianowicie posiadam eleganta z 97 roku i mam z nim taki problem czasem mu coś odbija i ma nie równą pracę silnika jak jadę zaczyna szarpać i potrafi zgasnąć jakby paliwa nie dostawał bez różnicy czy jest zimny czy ciepły silnik. Dodam że kable wn są nowe świece nowe gaźnik czyszczony czysty wymieniłem uszczelki w gaźniku podczas czyszczenia również pod podstawą, pływak jest szczelny. pompka podaje, mam w nim moduł zapłonowy NANOPLEX MED 213A.
    Również sprawdzałem kable na czujniku położenia wału i nie są przerwane/przetarte. Dziwi mnie natomiast gaźnik w tym maluszku ponieważ na przepustnicy jest jeszcze podpięty jakiś kabel, do tej pory spotykałem się tylko z gaźnikami z dyszą biegu jałowego a tu jeszcze to...

    Będę wdzięczny za uwagi

  • #2 09 Kwi 2010 15:46
    szczepanstjepan
    Poziom 20  

    Wężyki maxymalnie 2 od podciśnienia i tyle.

  • #3 09 Kwi 2010 16:15
    Marekelegant
    Poziom 8  

    A może rozwiniesz swoją wypowiedź?

  • #4 09 Kwi 2010 16:22
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wklej choć jeden link z materiałami, które do tej pory SAM zdobyłeś, by rozwiązać swój problem.

  • #5 09 Kwi 2010 17:17
    makidede
    Poziom 16  

    Ten kabelek to czujnik zamknięcia przepustnicy-hamowanie silnikiem-zostaje zamknięta dysza biegu jałowego.Odepnij go i zobacz czy jest poprawa.Te układy z czasem szwankują.

  • #6 09 Kwi 2010 19:17
    Marekelegant
    Poziom 8  

    Błażej na twoje życzenie ;
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1630846&highlight=fiat+126p&sid=
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1578846&highlight=fiat+126p&sid=

    Te tematy są podobne do mojego lecz u mnie dzieje się to bez różnicy czy zimny czy ciepły silnik dlatego założyłem swój temat.
    W tematach dużo piszą o pompkach lecz jak ściągłem wężyk który idzie do gaźnika od pompki i dałem go do butelki to po kręceniu bardzo ładnie lało się paliwo..
    Chyba że jest możliwość że w pewnych momentach pompka się zacina? Nie rozbierałem jej jeszcze tylko ją sprawdzałem w sposób opisany wyżej.
    Co do dyszy biegu jałowego to sprawdzałem i działa

  • #7 09 Kwi 2010 19:20
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Podstawka gaźnika cała? Gaźnik dobrze dokręcony?

  • #8 09 Kwi 2010 20:35
    Marekelegant
    Poziom 8  

    Gaźnik dokręcałem z czuciem nie na "chama" ponieważ czytałem na forum że łatwo o pęknięcie tej podstawki ale dla pewności jutro po pracy ściągnę go jeszcze raz i sprawdzę.
    Dla pewności zadam pytanie czy może mieć rozrząd coś w tym wspólnego?, uszczelka pod głowicą? pytam ponieważ wielu z was jest bardziej doświadczonych ode mnie w tym. Zapomniałem dodać że silnik nie był przegrzany ogólnie jak mu nic nie świruje to idzie bardzo ładnie, nie słychać żeby panewki stukały jak się nagrzeje. Jutro napisze odnośnie twojej rady Pawle jak na razie dziękuje uprzejmie wszystkim za rady.

  • #9 09 Kwi 2010 21:16
    sputnik1
    Poziom 16  

    A czy napewno pompka podaje paliwo dostatecznie wydajnie?

  • #10 10 Kwi 2010 04:43
    cichy34
    Poziom 12  

    witam,a moze nalezaloby wymienic filtr paliwa,pozdrawiam

  • #11 10 Kwi 2010 22:19
    Marekelegant
    Poziom 8  

    Witam objawy chwilowo ustały odpiąłem kabel od czujnika zamknięcia przepustnicy jak radził makikede. Mam pytanie kolejne zauważyłem że na 1 z świec pojawiły się małe ślady oleju czy to świadczy że dmucha mi już uszczelkę pod głowicą? (dużo tego oleju nie ma)

  • #12 10 Kwi 2010 22:44
    pioart
    Poziom 37  

    Marekelegant napisał:
    Witam objawy chwilowo ustały odpiąłem kabel od czujnika zamknięcia przepustnicy jak radził makikede. Mam pytanie kolejne zauważyłem że na 1 z świec pojawiły się małe ślady oleju czy to świadczy że dmucha mi już uszczelkę pod głowicą? (dużo tego oleju nie ma)

    A jaki to ma mieć związek?

  • #13 10 Kwi 2010 22:52
    Marekelegant
    Poziom 8  

    Wiesz nie wiem dlaczego się tam pojawił dlatego pytam skoro na 1 jest a na 2 nie ma, spytałem żeby się upewnić

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME