Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PEUGEOT 407 SW - samoczynne włączanie się wentylatora

SZCZECINJAREK 09 Kwi 2010 17:12 10543 10
  • #1 09 Kwi 2010 17:12
    SZCZECINJAREK
    Poziom 9  

    Cześć !!!

    Czy ktoś wie, co może być przyczyną samoczynnego włączania się wentylatora po wyłączeniu silnika ????

    Jarek

    2 10
  • #2 09 Kwi 2010 20:44
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Praca wentylatora po wyłączeniu silnika ma miejsce gdy temperatura płynu chłodniczego w silniku wymaga schłodzenia.Obwód wentylatora jest niezależny i podłączony poza stacyjką i dlatego jego uruchomienie następuje mimo wyjęcia kluczyków ze stacyjki.Po schłodzeniu płynu w chłodnicy a zarazem silnika następuje wyłączenie wentylatora.

    0
  • #3 10 Kwi 2010 07:29
    SZCZECINJAREK
    Poziom 9  

    Witaj !

    Sory ale nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem. Mam traktować to zjawisko jako coś normalnego i prawidłowego ???
    Servis mówił, że może to być spowodowane tzw. wyrównywaniem się poziomu FAP-u. Notabene wczoraj znów włączał mi się wentylator, chodził ok. 10 min. "non stop" i spowodował w konsekwencji uruchomienie alarmu i częściowe rozładowanie akumulatora a to znowu spowodowało, że nie mogłem uruchomić samochodu. Reasumując zmuszony zostałem posiłkować się kablami i kolegą z samochodem.
    Jarek

    0
  • #4 11 Kwi 2010 11:18
    vauer6
    Poziom 17  

    Witam.Moge Ci to zdiagnozowac.Jestem ze Szczecina.Mam pps i odpowiednia dokumentacje.Zapraszam na pw.

    2
  • #5 11 Kwi 2010 12:44
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 11 Kwi 2010 20:25
    SZCZECINJAREK
    Poziom 9  

    Witam ponownie !

    Bardzo dziękuję za szybką pomoc. Odpowiadając na Wasze pytanie, informuję, że jest to silnik 1.6 HDI z FAP - rok produkcji - listopad 2006.
    Rozumiem, że wentylator musi chodzić tzn. chłodzić silnik tak podczas jazdy jak też i po jej zakończeniu. W takim przekonaniu tkwiłem aż do ubiegłego tygodnia kiedy to samochód nigdy nie sprawiał mi kłopotów !!! Ale tak trwało do ubiegłego tygodnia: najpierw zaczęła sie świecić (nie zawsze i nie za każdym razem) pomarańczowa kontrolka przedstawiająca silnik, potem doszła sprawa włączającego się wentylatora.
    Będę wdzięczny za każdą informację umożliwiającą mi wyjść z kłopotów w tym też i finansowych związanych z poszukiwaniem i "testowaniem" źródła pochodzenia błędnego działania silnika.

    Jarek

    0
  • #7 14 Maj 2010 00:39
    robgraf
    Poziom 2  

    Mam ten sam problem i wybieram sie do mechanika. Znalazłem takie sugestie!Poczytaj.

    1)o rozładowywaniu akumulatora "Rozumiem ze silnik HDI .Jest tam specjalny filtr dopalajacy czasteczki sadzy . Wentylator go chłodzi jeśli przed zatrzymaniem była jazda na wyzszych obrotach filtr dopala te czasteczki i musi byc chłodzony wentylatorem."

    2)FAP!!!

    1)
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic888760.html

    2)
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1308447.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1497919.html#7508344
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1308447.html
    http://www.peugeot-klub.pl/forum/viewthread.php?thread_id=9832
    http://www.autocentrum.pl/autorentgen/peugeot/407/filtr-czastek-stalych-1295223737/


    Zobaczymy co mi jutro zdiagnozują :/Pozdrawiam

    0
  • #8 15 Maj 2010 20:42
    SZCZECINJAREK
    Poziom 9  

    Witaj !!!

    Widzę, że "odrobiłeś lekcje" z zakresu elektroniki samochodu. Tak jak pisałem wcześniej miałem podobne objawy tj. mój samochód.
    1/ W servisie mechanik stwierdził, ze jest to sprawa wymiany przekaźnika regulującego działanie silnika tzw. PSF.
    2/ to, że włączał sie wentylator to skutek pokonywania przeze mnie krótkich odległości i braku możliwości ustawienia się FAP-u. Zalecono mi jazdę autostradą na 3 lub 4 biegu tak aby wartość obrotów wynosiła ok. 4500 obr/min przez okres ok. 8 min. ja jechałem tak przez ok. 20 min. Później się zatrzymałem i o dziwo ....... pomogło ale na jakiś czas.
    3/ po próbach skasowania błędu w komputerze tj. błąd nr 626, system samoczynnie uruchamiał wentylator i było dokładnie tak jak u Ciebie.

    Reasumując - poraz kolejny pojechałem do servisu. Tam, ten sam mechanik wyjął a następnie włożył wszystkie wtyczki w komputerze, sprawdził (wzrokowo) bezpieczniki i ..................... co ????? cholera pomogło !!!! To było ok. 1 m-c temu. Do dnia dzisiejszego wszystko jest OK !!!!
    ZRÓB TO SAMO - może pomoże !!!

    0
  • #9 20 Maj 2010 20:15
    robgraf
    Poziom 2  

    Witam pownownie.
    Późno ale jestem.
    U mnie wystarczyło podpiąć się pod komp. Były to jakieś drobne błędy systemu:)
    Jedynie BŁĄD STAŁY czy jak tam to zwał brak ogranicznika pedału gazu czy coś tam.
    Pozdrawiam.

    0
  • #10 22 Maj 2010 16:45
    SZCZECINJAREK
    Poziom 9  

    Pozdrawiam i gratuluje usunięcia problemu.

    Jarek ze Szczecina

    1
  • #11 01 Maj 2013 17:08
    kstaszak
    Poziom 10  

    Witam, miałem podobny problem w 407 2004 1.6 hdi. U mnie okazało się ze uszkodzony był czujnik temperatury za katalizatorem, ten który wchodzi w tą puszkę gdzie jest także FAP, czujnik na klucz 14 wykręciłem sam odpiąłem wtyczkę i sam wymieniłem. Dodam jeszcze ze, czujnik ten można kupic tylko w serwisie i cena jest powalająca bo kosztuje 360zł, ja zalozylem uzywke z allegro za 80zł i od tamtej pory wentylator mi się już nie włącza. Błąd w komputerze także się nie wyświetla autko śmiga.

    1