Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wypadanie zap這nu na pierwszym cylindrze.Peugeot 406 2.0 16V

10 Apr 2010 11:40 24685 33
  • Level 15  
    Witam. Posiadam Peugeota 406 2.0i 16V, z 1999 roklu po lifcie, z silnikiem EW10J4. Komputer (OBDII Dominator) wykazuje b陰d "przypadkowe wypadanie zap這nu na cylindrze 1".

    Objawy problemu:
    - obroty faluj na biegu ja這wym (+/- 50 rpm) oraz w zakresie do 3000 rpm,
    - nier闚ne przyspieszanie do 3000 rpm,
    - charakterystyczne, przypadkowe 'prykni璚ie' z wydechu,
    - wydaje mi si, 瞠 do 3000 rpm jest przymulony,
    - osmolona 鈍ieca na pierwszym garze.

    Co zosta這 zrobione:
    - wymiana p造n闚, filtr闚,
    - wymieniono 鈍iece,
    - wymyta przepustnica, silniczek krokowy, czujniki itp...
    - wymieni貫m modu zap這nowy (400 pln w b這to :( )
    - sprawdzi貫m ci郾ienie na cylindrach i na ka盥ym jest r闚no po ~16,5 bar闚,
    - zamieni貫m miejscami wtryski i wykasowa貫m b喚dy

    Powy窺ze zabiegi niestety nic nie da造. Zanim wymieni p馧 samochodu i wydam na to tyle co na nowe auto mo瞠 poradzicie co jeszcze mo積a sprawdzi samemu?


    Pozdrawiam
  • Level 15  
    Dzisiaj sprawdzi貫m rezystancj czujnika po這瞠nia wa逝 w skrzyni i ma 387 om闚. Producent okre郵a rezystancj sprawnego sensora na 400 om闚. Czy taka r騜nica jest dopuszczalna?

    Dodatkowo sprawdzi貫m szczelno嗆 kolektora dolotowego przez opsikanie go i przepustnicy plakiem.

    Brakuje mi ju pomys堯w. Pom騜cie z 豉ski swojej :D
  • Level 42  
    Pisz帷 modu zap這nowy , masz na my郵i listw z cewkami zap這nowymi?
  • Level 15  
    Dok豉dnie tak
  • Level 15  
    Pierwszy post:

    drednot wrote:

    Co zosta這 zrobione:
    (...)
    - sprawdzi貫m ci郾ienie na cylindrach i na ka盥ym jest r闚no po ~16,5 bara,
    (...)
  • Level 42  
    Sprawdz sterowanie cewk z ECU / s dwie / na 1 i 4 cylindrze.
  • Level 15  
    Jak w skr鏂ie wygl康a obw鏚 ECU-Cewka? Do cewki id 3 przewody, jeden, r騜owy, idzie z modu逝 (?), kt鏎y znajduje si w obok ECU. Niestety pozosta造ch dw鏂h nie da貫m rady wy郵edzi (nie chc pru wi您ki). Sprawdza貫m przej軼ie omomierzem.

    emeryt2 podpowiesz mi jak wykona sprawdzenie?
  • Level 42  
    Na listwie cewek masz wtyczk. Ten przew鏚 / pin nr.4/ id帷y , jak napisa貫 do "modu逝" , to zasilanie 12 V. Zostaw go w spokoju. Skup si na pozosta造ch dw鏂h. Z opisu wida ,瞠 jeste elektronikiem, dioda LED z opornikiem i sprawdzaj /pod陰czaj帷 do plusa i kolejno do tych dw鏂h przewod闚/ , na pracuj帷ym silniku , patrz na miarowo嗆 "migania " diody. Najlepiej to oscyloskopem , ale na pewno go nie masz.
  • Level 15  
    Dzi瘯i Kolego. Najpierw podejrz diod - do oscyloskopu mam dost瘼, ale potrwa to kilka dni. W przypadku ewentualnych anomalii, gdzie szuka przyczyny?
    Przy okazji bardzo Ci dzi瘯uj za zainteresowanie. Jestem ju troszk sfrustrowany, bo problem pozornie banalny - okaza si trudny w diagnozie. Pozdrawiam, mi貫go wieczoru :)
  • Helpful post
    Level 12  
    przyczyn mog by hydrauliczne popychacze zawor闚 cz瘰ta awaria w tych silnikach

    Dodano po 6 [minuty]:

    zanim sprawdzisz popychacze zobacz czy nie 豉pie ci gdzie powietrza za przepustnic na kolektorze ss帷ym
  • Level 15  
    Bodzio1980 Podobno awaria popychaczy charakteryzuje si tym, 瞠 na zimnym i ciep造m silniku s wyczuwalne r騜nice w pracy silnika. U mnie temperatura nie wp造wa na problem. Uszkodzenie popychaczy powinno r闚nie objawi si podczas pomiaru kompresji?

    Nieszczelno軼i kolektora i przepustnicy sprawdzone (patrz post 1)
  • Level 15  
    Kolego emeryt2 Zrobi貫m test diod, bo oscyloskop b璠 mia dopiero za kilka dni i miganie (na oko) wydaje si by r闚nomierne. Co ciekawe, sygna z przewodu bia貫go ma co najmniej dwukrotnie mniejsz cz瘰totliwo嗆 ni sygna z niebieskiego. W bia造m mruganie jest ledwie widzialne, w niebieskim wida je wyra幡ie.
    Tak powinno by?
  • Helpful post
    Level 42  
    Nie pami皻am , kt鏎y kolor to cewka na cylindry 1 i 4 , ale chyba bia造, Takie "Niemrawe" mruganie diody 鈍iadczy o braku kluczowania "pe軟ym " minusem z ECU , co 鈍iadczy o uszkodzeniu Tranz. ko鎍owego lub s豉bego kontaktu na linii ECU wtyczka listwy cewek.
  • Level 15  
    Ale jak to jest, 瞠 skoro obie 鈍iece "wyzwalane" s w jednej chwili, jednym tranzystorem, to wypadanie zap這nu dotyczy tylko cylindra pierwszego? Dlaczego na czwartym nie ma objaw闚?

    W moim poprzednim po軼ie, zdanie pogrubione jest b喚dne. Podsumowuj帷:

    W przewodzie niebieskim sygna jest tak szybki, 瞠 mruganie jest ledwie dostrzegalne.
    W przewodzie bia造m sygna jest stosunkowo wolny i mruganie wida wyra幡ie.

    Przepraszam za b陰d.

    Jutro zdejmuj cewk i 鈍iece i zobacz iskr podczas kr璚enia rozrusznikiem oraz zdejm i wyczyszcz kolektor dolotowy.
    砰cie w ko鎍u zmusi這 mnie do zakupienia ksi捫ki z cyklu "sam naprawiam". A d逝go si opiera貫m (czyt. sk徙i貫m ;P )

    Pozdrawiam!!!
  • Level 15  
    Witam wszystkich zainteresowanych! Dorwa貫m oscyloskop i sprawdzi貫m co tam s造cha na kablach steruj帷ych monoblokiem zap這nowym ( :) ).
    I tak: przebieg na przewodzie niebieskim jest 豉dniutk sinusoid, natomiast na przewodzie bia造m s piki, oraz co wida na filmie, sygna przesuwa si w czasie (tak 這patologicznie m闚i帷).
    Poni瞠j zamieszczam filmiki i od razu przepraszam za marn jako嗆...

    Obrotomierz:
    \

    Sygna prawid這wy - przew鏚 niebieski:


    Sygna zak堯cony - przew鏚 bia造 (1):



    Sygna zak堯cony - przew鏚 bia造 (2):






    Przed pomiarami zdj掖em i wyczy軼i貫m kolektor dolotowy, sprawdzi貫m uszczelki i wszystko jest OK.

    Jaki czas temu czyta貫m na jakim forum, 瞠 komu kto mia podobne problemy wlutowali w ASO kondensator (chyba 0,22µ), mo瞠 pomo瞠? :turn-l:

    A tak na powa積ie to pom騜cie wyci庵n望 wnioski z obserwacji....


    Pozdrawiam:)
  • Moderator of Cars
    Nic si nie przesuwa, przez te szpilki oscyloskop gubi synchronizacj... dziwne jest ta r騜nica w miganiu diody w 鈍ietle to co wida na oscyloskopie.
  • Level 15  
    Nie wiem czy opisuj帷 pr鏏 z diod nie pomyli貫m kolor闚. P騧niej sprawdz to jeszcze raz, tym razem wezm notatnik :/
  • Level 42  
    Tam masz kondensator pomi璠zy zasilaniem /+12v/ , a mas.
    Trzok - masz racj , mnie si to te " nie widzi".
    Sterowanie na cylinder 1 i 4 to pin na wtyczce nr.1 , a 2 na cylinder 2 i 3.
  • Level 15  
    We wtyczce przy "cewce" pin 1 to przew鏚 bia造, pin 2 - r騜owy /12V/,
    niebieski nie ma oznaczenia. Wieczorem sprawdz jeszcze raz diod. Wracaj帷 do oscyloskopu, pomiar wykonywa貫m wzgl璠em przewodu r騜owego - poprawnie? W pomiarach osc. jestem troszk niedouczony (z braku praktyki).
  • Level 15  
    Witam ponownie zainteresowanych. Postanowi貫m odwiedzi serwis i co si okaza這, 鈍iece by造 za kr鏒kie o jakie 5-8 mm :O A dobierane by造 w sklepie wg katalogu i przy wymianie por闚nywa貫m je ze starymi i by造 identyczne... szok. No i jest troch lepiej, auto odzyska這 moc, problem nier闚nej pracy troch zmala. Komputer nie wykaza b喚d闚, tylko info o z造m stanie krokowca i potencjometru po這瞠nia przepustnicy. Krokowca wymieni貫m bo to tania sprawa, z pot. jeszcze si wstrzyma貫m.
    Niestety problem lekkiego podszarpywania podczas jednostajnej jazdy pozosta (2-3 ty obr). No i pojawi豉 si "dziura" w mocy r闚niutko na 2 ty obrot闚 gdy silnik jest zimny. Jak si nagrzeje to lekko j czu na drugim i trzecim biegu.
    Coraz bardziej przekonuje mnie teoria o zu篡tych popychaczach, ale to dalej strzelanie w ciemno.
    Na serwisie si zawiod貫m, nadaj si tylko do wymiany 鈍iec i do wystawiania wysokich rachunk闚.
  • Level 15  
    Przepraszam za trzeci post ale dopisz jeszcze swoje najnowsze spostrze瞠nie: zatankowa貫m dro窺ze paliwo 98 ultimate (poprzednio je寮zi貫m na 95) i co ciekawe wszystko jest OK! silnik pyka jak powinien- 瘸dnego falowania czy braku mocy przy 2k rpm :) tak瞠 zostaje mi lanie wachy za 5.07 z :]]] 篡 nie umiera....
  • Level 10  
    Witam mam takie pytanie da si jako sprawdzi cewk zap這now w tym silniku??
  • Level 11  
    Pozwol sobie zapyta - jak tam kolego drednot dalsza eksploatacja 406? Czy faktycznie lanie 98 oktan闚 pomog這 i nadal pomaga, czy to by chwilowy sukces? Mam w moim dok豉dnie te same objawy (dziura przy 2 tys i niezbyt r闚nomierna si豉 ci庵u przy obrotach 2-3tys) i zastanawiam si, w kt鏎ym i嗆 kierunku.

    Pozdrawiam
    J璠ras
  • Level 15  
    No niestety auto mia這 tylko chwilow popraw. Ja poszed貫m w kierunku sprzeda篡, niestety bo auto by這 fajne.
  • Level 11  
    podepn si.
    Mam problem z tym samym silnikiem tylko zamontowanym w 206-tce. Wywala b陰d p1337 (wypadanie zap這ny 1-go cylindra). Objaw jest tylko do osi庵ni璚ia temperatury ok 70 stopni - pracuje na 3 garach. P騧niej idzie jak w軼iek造. Cewka - druga, 鈍iece nowe. Spaliny charakterystycznie 鄉ierdz niespalonym paliwem mimo 瞠 鈍iece s takie same (瘸dna nie zalana). Powoli pomys造 mi si ko鎍z.
    Czy kto ma jeszcze jakie pomys造 ??
    Czekam jeszcze tylko a si ociepli i wtedy zmierz mu ci郾ienie na zimnym.
  • Level 11  
    no i si zmierzy貫m. Cylindry maj po r闚no w okolicy 14.
    Zg逝pia貫m....
  • Level 19  
    a mo瞠 we i zamie wtryskiwacz z 1 na 3 jak poje寮zisz sprawd czy nie masz wypadania zap這n闚 na 3 . wszystko sprawdzacie panowie a nikt nie zaiteresowa si tym 瞠 opr鏂z iskry potrzebna benzyna i to w odpowiedniej ilo軼i .