Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Okres testowy dysku u producenta Seagate?

JohnySpZOO 10 Kwi 2010 14:20 4211 18
  • #1 10 Kwi 2010 14:20
    JohnySpZOO
    Specjalista - Instalacje Elektryczne

    Witam.
    Ostatnio oddałem dysk na reklamację i dostałem z serwisu nowy dysk twardy Seagate 2,5' 250GB. Po rozpakowaniu go zauważyłem małe zarysowania jak i po stronie elektroniki jak i na etykiecie dysku. Z serwisem również miałem małe kłopoty - okres reklamacji trwał ponad 2 miesiące (teoretycznie powinna wynosić 14 dni bądź 30 dni w przypadku kiedy to podzespół trzeba sprowadzić z zagranicy), dopiero rozmowa z kierownikiem sklepu, tzn. jego 'opiepsz' przyczyniła się do wysłania mi nowego dysku.
    Po zainstalowaniu systemu i niezbędnego oprogramowania (max 2h) zainstalowałem pierwszy lepszy programik do diagnostyki dysku jaki wpadł mi pod rękę chcąc sprawdzić ile dysk już pracował. Co się okazało, dysk pracował ponad 1000h, dokładnie to 1239h co daje w przeliczeniu na doby 51 dni i 15h.

    Okres testowy dysku u producenta Seagate? Okres testowy dysku u producenta Seagate? Okres testowy dysku u producenta Seagate? Okres testowy dysku u producenta Seagate?

    Szczerze powiem że mnie to zaskoczyło więc zaraz sprawdziłem na stronie producenta Seagate termin gwarancji która jest do maja 2013 roku (jeszcze 3 lata gwarancji) po czym napisałem mejla do działu technicznego firmy Seagate z pytaniem jaki okres czasu dysk twardy pracuje - jest testowany przed dopuszczeniem go do sprzedaży. Jednak na to pytanie do tej pory nie dostałem odpowiedzi :(
    Podejrzewam że dysk choć nie jest wyeksploatowany i jest na gwarancji był użytkowany na serwisie - stąd te zarysowania (obrazki powyżej). Z resztą, dysk został mi dostarczony w nie oryginalnym opakowaniu, zapakowany był w koszulkę bąbelkową i włożony do tekturowego pudełka po systemie operacyjnym Win XP OEM.
    Okres testowy dysku u producenta Seagate?

    I tutaj moje pytanie do Państwa:
    Jaki okres czasu przykładowo może być testowany dysk na terenie zakładu w którym jest produkowany/badany w celu wykrycia wad powodujących, złą pracę dysku?
    Jaki jest sposób testowania dysku przed tym jak dostane go do własnej eksploatacji?

    Szukałem trochę informacji na ten temat ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na to nurtujące mnie pytanie. Znajomy który pracuje w sklepie komputerowym powiedział mi że nigdy nie miał okazji sprawdzić tego a w sklepie w którym pracuje wszystkie dyski są w oryginalnych opakowaniach zaplombowane i nie może samowolnie otworzyć nowego produktu a używki które leżą luzem mają już jakiś przebieg.

    Wiem że niektóre informacje są ściśle tajne i każda firma ma swoje sekrety których pilnie strzeże ale chciał bym pogłębić swoją wiedzę teoretyczną na ten temat :)

    Co do tego dysku to czy mogę ubiegać się o wymianę na nowy jeśli okaże się że ten dysk był już wcześniej używany - wszystko wskazuje na to że tak, bo skąd te rysy na etykiecie/elektronice i na stykach gniazd?

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź :)

    0 18
  • #2 10 Kwi 2010 14:44
    tzok
    Moderator Samochody

    Reklamowałeś dysk u sprzedawcy czy u producenta? Seagate nie naprawia reklamowanych dysków - odsyła "nowy" dysk. Piszę "nowy" bo tak naprawdę są to dyski "Factory Repaired". Mają inną etykietę niż nowe (są wyraźnie oznaczone jako poserwisowe) ale SMART mają wyczyszczony. Dyski są odsyłane w firmowych opakowaniach.

    0
  • #3 10 Kwi 2010 14:50
    MarQs11
    Poziom 19  

    Sprzęt który wróci z gwarancji nie musi być nowy. Zazwyczaj działa to w ten sposób, że firma przyjmuje od Ciebie sprzęt, wydaje Ci jakiś inny i dopiero naprawia, bądź utylizuje Twój dysk. Taka rotacja sprzętu. Ty dostałeś naprawiony czyjś, ktoś może dostanie naprawiony twój.

    Ja w moim seagate mam "przebieg" 6.6 tys. h. Dysk ma już 2.5 roku i nie jest oszczędzany. Wynika z tego, że przebieg twojego dysku jest dość spory jak na towar "nowy".

    Jeśli zaś w protokole gwarancji masz wyszczególnione "odbiór nowego dysku" to powinieneś iść się wykłócać i ew. postraszyć UOKiK'iem.

    0
  • #4 10 Kwi 2010 14:53
    JohnySpZOO
    Specjalista - Instalacje Elektryczne

    Kolego tzok
    Dysk odesłany był do sklepu w którym kupowałem laptopa i sklep zajmował się reklamacją. Po ponad 2,5 miesiąca otrzymałem od serwisu sklepu nowy dysk którego teraz zdjęcia pokazuję - widoczny stan, zdjęcia były robione po rozpakowaniu pudełka. Dysk był wyczyszczony ale licznik pracy dysku jest nabity, te 1239h co daje w przeliczeniu na doby 51 dni i 15h.

    Wydaje mi się że to za długi okres czasu na testowanie dysku i podejrzewam że dysk był już wcześniej używany choćby przez serwis, dlatego ten temat założyłem.

    Kolego MarQs11
    Właśnie sprawdziłem kartę którą dostałem od serwisu sklepu i jest na niej napisane:
    'Wymiana dysku twardego na dysk o tych samych parametrach (wypisane parametry starego dysku)

    serwis
    (nazwa serwisu sklepu, pieczątka i podpis)'

    Przynajmniej ten plus że gwarancja na 3 lata jeszcze jest

    Rozumiem.
    Teraz co do czasu trwania testów w firmie produkującej dyski to jaki czas pracy dysk ma już nabity (ile przykładowo może być testowany) zanim trafi na rynek. Chodzi mi tutaj o nowy dysk, zaplombowany w oryginalnym opakowaniu,] jaki trafia na półkę sklepu?

    0
  • #5 10 Kwi 2010 14:56
    WojtasJD
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wygląda na używany dysk, po Twojej interwencji na szybko znaleźli jakiś działający, włożyli do walającego się pudełka i Ci dali.
    Wątpie czy było jakieś 'głębsze' testowanie :wink:

    0
  • #6 10 Kwi 2010 15:18
    tzok
    Moderator Samochody

    Dodam, że sposób zapakowania nie spełnia wymogów Seagate co do zabezpieczania dysków do wysyłki. Czas reklamacji dysku Seagate u producenta nie przekracza 2 tyg. (w moim przypadku było to ok 1 tyg.).

    Nie pamiętam natomiast licznika czasu pracy, ale wydaje mi się, że po testach jest zerowany... to w końcu żadem problem, na pewno testy nie trwają dłużej niż kilka h.

    Reklamacje załatwiałeś przez sklep i ewidentnie nie dostałeś nowego dysku. Czasem nie opłaca im się odsyłać uszkodzonego sprzętu i zostawiają sobie taki komputer na części, które wykorzystują do innych napraw. Protokół naprawy, z tego co piszesz, nie wspomina że dysk wymieniono na nowy.

    0
  • #7 10 Kwi 2010 15:35
    JohnySpZOO
    Specjalista - Instalacje Elektryczne

    Co do sposobu zapakowania dysku to zgadzam się, żadnych plomb zarówno na dysku jak i na opakowaniu, szczególnie że opakowanie w którym dysk został mi wysłany jest od produktu innej firmy tzn. Microsoftu.
    Co do okresu testowego to serwisy działają dość szybko - znajomy wysłał lapa do serwisu w pon a w czw miał już go sprawnego w domu.
    Dodam że laptop'a kupowałem przez portal allegro - kupując go 2 lata temu zaoszczędziłem ponad 1300pln niż bym kupował go w sklepie komputerowym w mojej okolicy, więc się opłacało.
    Jednak serwis tego sklepu (fili sklepów) poleciał w wielkie kulki z okresem reklamacji.

    Co do otrzymanego w takim stanie dysku to czy mogę zgłosić powtórna reklamację tłumacząc ją tym że pisząc z serwisem serwis obiecał (napisał) mi że dostanę nowy dysk - a tutaj dysk używka?
    Słowo obiecał (napisał) mam w formie elektronicznej gdyż korespondencja odbywała się drogą mejlową np. mejl który otrzymałem po 2 miesiącach reklamacji, niby że serwis zapomniał o mnie:

    serwis napisał:
    'Dnia 6 marca 2010 10:34 ... napisał(a):

    Witam!
    W poniedziałek będę interweniował w tej sprawie, jak się okaże że nie wyślą nam go w następnym tygodniu zamówimy poprostu nową sztukę.
    serwis'


    W tej odpowiedzi jest jednoznacznie napisane że dysk dostanę nowy, tym bardziej że osoba z serwisu tłumaczyła mi proces postępowania podczas reklamacji a ja się pytałem o możliwość odzyskania danych z tego dysku:

    serwis napisał:
    Dnia 13 stycznia 2010 12:10 ... napisał(a):

    'adres się zgadza, niestety dyski odsyłamy do dystrybutora i nie zajmujemy sę odzyskiem danych
    serwis'


    lub inna wiadomość

    serwis napisał:
    Dnia 14 stycznia 2010 0:07 ... napisał(a):

    'Uszkodzone dyski odsyłamy do producenta, w zamian otrzymujemy nowy dysk
    Tak więc jeśli to możliwe to dane trzeba sobie zgrać zanim odeśle się nam dysk do reklamacji, jak odeślemy go do wymiany już nie jest możliwe odzyskanie go.'

    0
  • Pomocny post
    #8 10 Kwi 2010 22:17
    tzok
    Moderator Samochody

    To się kłuć... ale nowy dysk jest zapakowany w woreczek antystatyczny i tyle... woreczek jest albo zgrzany albo zaklejony rodzajem plomby. Do wysyłki używane są specjalne opakowania. Seagate nie wymienia dysków na nowe tylko na poserwisowe, ale one też są pakowane i mają nową etykietę, na której jest napis "Certified Repaired HDD" i mają zieloną obwódkę:
    Okres testowy dysku u producenta Seagate?

    0
  • #9 11 Kwi 2010 02:03
    JohnySpZOO
    Specjalista - Instalacje Elektryczne

    Serwis jednym słowem poleciał w kulki - brak kompetencji pracowników.

    0
  • #10 11 Kwi 2010 12:54
    jurek1980
    Poziom 26  

    Ten dysk ma oznaczenie dysku OEM - tzn. nie odpowiada za niego Seagate tylko firma produkująca dany komputer. Jeśli dysk kupiłeś w pełnej konfiguracji, czyli jako np. cały laptop hp , dell, IBM to taki dysk musi w trafić do tej firmy i to ona odpowiada za jego gwarancję. Dopiero taka firma kontaktuje się z Seagatem ( to oczywiście w telegraficznym skrócie). Jeśli od swojego sklepu kupiłeś cały laptop danej firmy, to ma on gwarancję producenta i tam powinien trafić cały ( nie jeden z podzespołów). Jeśli kupiłeś sam dysk, to nie powinien on być z takim oznaczeniem na nalepce. Jeśli natomiast w ramach zakupionego samego dysku z naprawy od sklepu dostałeś coś takiego, to sugeruje, że dysk po prostu został wyjęty z jakiegoś " brandowanego" komputera. Co do tego co pisze Tzok to w laptopowych dyskach OEM dla producentów nie stosuje się zielonych obwódek i opisów typu certifide repair ( ja się nie spotkałem). Co najwyżej spotkałem się z naklejaniem naklejki z numerem nowego firmware.

    0
  • #11 11 Kwi 2010 13:28
    tzok
    Moderator Samochody

    Możliwe, ale na własnej skórze przekonałem się o tym, że OEM, OEMowi nie równy. Bo sam reklamowałem u Seagate'a dysk (3,5" serii 7200.11) oznaczony jako OEM i został mi wymieniony na dysk "Factory Repaired". Jak sprawdzałem na ich stronie dyski oznaczone jako OEM wystawiane na Allegro, to w większości dostawałem informację, że dysk nie jest objęty gwarancją Seagate ale jednak przy niektórych egzemplarzach - była informacja, że jest gwarancja.

    Na pewno też Seagate ani żaden szanujący się serwis nie wysyła dysku zabezpieczonego jedynie folią bąbelkową w jakimś przypadkowym kartonie wyciągniętym ze śmietnika...

    Instrukcje pakowania uszkodzonego dysku do zwrotu:

    Cytat:
    Use original packaging when possible, such as packaging sent with Advanced Replacement Order:

    * Enclose each drive in an ESD (electrostatic discharge) bag, in an anti-static plastic shell (SeaShell) or anti-static bubble wrap.
    * Secure each unit in 2 inch-thick foam rubber in a corrugated box. Do not use popcorn, peanuts, bubble wrap or newspaper. If packaging more than one drive, use a separate container for each drive.
    * Print the order number on the outside of each box.
    * For more information on how to pack your unit, please view: http://www.seagate.com/support/service/pdf/pack.pdf

    0
  • #12 11 Kwi 2010 17:09
    JohnySpZOO
    Specjalista - Instalacje Elektryczne

    Kolego jurek1980
    Laptop'a kupiłem całego za pośrednictwem portalu allegro.pl dwa lata temu (na każdy podzespół osobna gwarancja z wyszczególnieniem jej okresu). I wszystko było pięknie dopóki jednego pięknego mroźnego poranka próba odpalenia dysku zakończyła się niepowodzeniem.
    Więc po nieudanych próbach odpalenia dysku, wcześniej próbowałem go uruchomić bądź zrobić jego obraz, zadzwoniłem do serwisu z pytaniem jak tą sprawę rozwiążemy - dysk na gwarancji, po czym dostałem odpowiedź żebym napisał im mejla odnośnie zaistniałej sytuacji po czym dostałem od nich odpowiedź:

    serwis napisał:
    Dnia 13 stycznia ... napisał(a):

    Proszę odesłać do nas sam dysk - czas oczekiwania na wymianę ok 2-3 tygodnie.
    Proszę dołączyć kopię faktury oraz adres zwrotny pod który ma zostać wyslany spowrotem.


    Zdziwiło mnie też trochę to ale ok, w końcu to na dany podzespół jest gwarancja więc spytałem się jeszcze o kieszonkę - czy z kieszonką na dysk mam im ten dysk wysłać czy nie. Następnie dostałem odpowiedź:
    serwis napisał:

    Dnia 18 stycznia 2010 11:45 ... napisał(a):

    kieszonkę proszę sobie zostawić a dysk zabezpieczyć (najlepiej folią bąbelkową)


    Po czym zapakowałem dysk w kopertę bombelkową i pudełko wypchane pogniecioną gazetą w celu lepszego zabezpieczenia dysku. Następnie przeszedłem się po komisach i serwisach w celu kupienia jakiegoś dysku który posłuży mi przez okres reklamacji do pracy na laptopie - sesja, zaliczenia i laborki do zrobienia a na Knopix'ie i przenośnej pamięci Flash 4GB mało co dało się zrobić :(
    Poszperałem dalej za dyskami i dostałem używkę 4 miesięczną dysku po zalaniu płyty głównej (laptop był kupiony nowy w tym sklepie 4 miesiące temu a jego przebieg był ok 600h) Toshiba 250GB za 115pln - myślę że się opłacało kupić.
    Na tym dysku jest nalepka:
    Okres testowy dysku u producenta Seagate?
    Oprócz tego dostałem pisemną gwarancję na ten dysk Thoshib'y od klepu na okres ok 2 lat, potwierdza to stronka Toshib'y.
    Co do reklamowanego dysku Seagate to takiej nalepki nie ma (zdjęcie na samej górze).
    Dostałem tylko kartkę z danymi sklepu, podpisem i pieczątką:
    Cytat:
    Wymiana dysku twardego na dysk o tych samych parametrach (wypisane parametry starego dysku)

    Nawet okresu gwarancji mi nie podali ale to już sprawdziłem na stronie Seagate - 3 lata.







    Kolego tzok
    Co do gwarancji to też obserwowałem i pisałem do użytkowników allegro czy komisów o aktualność gwarancji i też było z tym różnie. Przy dyskach 60, 80, 100 GB był brak gwarancji - wiadomo starszy dysk datowo i gwarancja po prostu wygasła bądź osoba sprzedająca dysk nie umiała sprawdzić w internecie okresu gwarancji, powyżej 120 GB i więcej okres gwarancji był jak i go nie było. Nie wspominam tutaj już o cenie w stosunku do pojemności. Z reguły na dyski nie objęte gwarancją komisy jak i niektórzy posiadacze dają miesięczną gwarancję rozruchową.

    Co do sposobu zapakowania tego dysku reklamowanego to masz rację. Po prostu brak profesjonalizmu serwisu do którego wysłałem dysk.
    I tutaj znalazłem na polskiej wersji strony Seagate Link:

    Cytat:
    Co należy wysłać i w jaki sposób produkt powinien być zapakowany?


    W przypadku wewnętrznych dysków twardych:

    Należy odłączyć wszelkie akcesoria i/lub części zamienne. Przesłać należy WYŁĄCZNIE DYSK. Firma Seagate nie ponosi odpowiedzialności za akcesoria — nie podlegają one zwrotowi.

    Do akcesoriów zalicza się:

    * adaptery
    * obudowy
    * karty kontrolerów
    * panele przednie obudowy
    * literaturę
    * instrukcje
    * zatrzaski mocujące
    * zasilacz
    * szyny przesuwne
    * oprogramowanie

    Jeśli jest to możliwe, należy skorzystać z oryginalnego opakowania, np. opakowania otrzymanego w ramach zamówienia zaawansowanej wymiany:

    * Każdy dysk należy umieścić w torbie chroniącej przed wyładowaniami elektrostatycznymi lub w plastikowym opakowaniu SeaShell.
    * Każde opakowanie z dyskiem należy umieścić w pudełku z tektury falistej wypełnionym gumą piankową o grubości 2 cali. Nie należy w tym celu używać prażonej kukurydzy, orzeszków ziemnych, folii bąbelkowej ani gazet. Jeśli pakowany jest więcej niż jeden dysk, użyj oddzielnego opakowania dla każdego z nich.
    * Na każdym pudełku należy umieścić numer zamówienia.
    * Więcej informacji na temat sposobów pakowania urządzeń przed wysyłką można znaleźć w dokumentacji pod adresem: http://www.seagate.com/support/service/pdf/pack.pdf

    W przypadku klientów zamieszkałych w Europie: do przesyłki może być konieczny dokument T1 (należy powiadomić o tym pośrednika).

    W celu uzyskania odpowiedniego dokumentu, który MUSI być wysłany razem z dyskiem twardym, aby gwarancja została uznana, klienci z Brazylii powinni skorzystać z witryny znajdującej się pod adresem: http://www.parceiroseagate.com.br/

    Do przesyłki nie należy dołączać własnych komentarzy. Nie zostaną one przekazane do działu wsparcia gwarancyjnego.

    Zaktualizowano: 12 listopada 2008

    0
  • #13 11 Kwi 2010 22:44
    jurek1980
    Poziom 26  

    Oj jak to czytam to dochodzę do wniosku, że w Polsce sprzeda się wszystko i każdemu. Jeśli chodzi o ten dysk Toshiby i to w dodatku z komputera Toshiby to nie ma on gwarancji od producenta. Do serwisu trzeba wysłać komlpetny laptop, a nie jego podzespół. Komputery rozczęściowane nie są przyjmowane przez serwisy na gwarancji. I tak jak w przypadku tego laptopa zakupionego przez portal aukcyjny wszystko pięknie dopóki takiej gwarancji nie będziesz chciał wyegzekwować.

    0
  • #14 12 Kwi 2010 16:06
    JohnySpZOO
    Specjalista - Instalacje Elektryczne

    Odnośnie mojego laptopa to cały był składany w sklepie komputerowym, to nie jest oryginalny Asus czy HP. Składany był w firmie komputerowej która się tym ponad dwa lata temu zajmowała, czytałem nawet o niej na necie jak lapa miałem kupować i opinie o tej firmie były pozytywne. Miałem możliwość wybrania podzespołów jakie w nim chciał bym posiadać i tak było w przypadku grafiki jak i pamięci RAM np. aukcja dotyczyła konfiguracji gdzie w propozycji było 3GB RAM a ja wziołem sobie 4, albo grafika była Radeon'a a ja wziąłem sobie GeForce'a GS8600. Także nawet w ofercie jak pamiętam było podkreślone że dany podzespół jest objęty osobna gwarancją a nie gwarancja na cały produkt - mam to wyszczególnione w domu w rozpisce.

    Co do tego dysku Toshiby to nie wiem jak dokładnie to jest z serwisówką na poszczególne podzespoły Toshiby ale jak znajomy miał problem z RAM to wysłał całego lapa - szczegółów nie znam.
    Co do tego dysku który nabyłem to nie jestem w stanie powiedzieć z jakiego laptopa on był - marka ale gwarancję z sklepu na niego mam (z pieczątkom), jak by coś się z nim działo to oddam go do sklepu z którego go dostałem, niech oni się tym martwią.
    Z tego co piszesz powyżej to wynika że gwarancja na ten dysk przepadła Jeśli by tak było to dlaczego sklep wystawił by mi gwarancję na ten dysk skoro nie ma ona pokrycia? W takim bądź razie co to za naklejka na tym zdjęciu Toshiby?

    0
  • #15 12 Kwi 2010 20:16
    tzok
    Moderator Samochody
  • #16 14 Kwi 2010 12:37
    Xyrovaqs
    Poziom 23  

    Ja tylko w kwesti SMART-a. Otóż zarówno dyski nowe, jak i te z reklamacji mają zerowy przebieg w SMART, sprawdzałem na kilku egzemplarzach.

    0
  • #17 14 Kwi 2010 13:51
    Hucul
    Poziom 39  

    JohnySpZOO napisał:
    ...Z tego co piszesz powyżej to wynika że gwarancja na ten dysk przepadła Jeśli by tak było to dlaczego sklep wystawił by mi gwarancję na ten dysk skoro nie ma ona pokrycia? ...

    Sklep wystawił Ci gwarancję i to on ryzykuje wymianę Twojego dysku w wypadku awarii na swój koszt .
    Dyski sprzedawane przez producenta bez gwarancji są sporo tańsze od tych z gwarancją .

    0
  • #18 14 Kwi 2010 14:15
    jurek1980
    Poziom 26  

    Dlatego pisałem o braku gwarancji producenta. Dysk pochodzi z komputera przywiezionego z USA, na który została zdjęta już gwarancja producenta ( pewnie zalany albo rozbity). Oczywiście jest jak pisze Hucul, gwarancję daje sprzedwca. Tylko potem musisz ewentualnie taką gwarancję wyegzekwować, a to już problem. Firmy nie chętnie dokładają do interesu i mocno kombinują. Potem jak w przypadku pierwszego dysku, dostaniesz jakąś używkę po 3 miesiącach walki.

    0
  • #19 11 Kwi 2011 17:07
    JohnySpZOO
    Specjalista - Instalacje Elektryczne

    Z portalu elektroda.pl dostałem mejla o tytule: 'Rozwiazales swoj problem? Opisz jak a dostaniesz punkty!'
    To więc odpisuje (nie ze względu na punkty rzecz jasna).

    Co do tematu 'Okres testowy dysku u producenta Seagate?' to zareklamowałem owy dysk. Reklamacja trwałą 2 miesiące ale dostałem nowy dysk.

    Pozdrawiam :)

    0