Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW E39 - problem z elektryką szyb i centralnym zamkiem

501238975 10 Apr 2010 16:52 23616 20
Texa Poland
  • #1
    501238975
    Level 21  
    Witam

    Od niedawna mam problem w swoim aucie e39 z 97r z centralnym zamkiem i szybami elektrycznymi.
    Po zamknięciu z kluczyka zamykają/otwierają się wszystkie zamki oprócz kierowcy. Stronę kierowcy zamykam kluczykiem. Jeżeli chodzi o szyby to z pulpitu kierowcy nie mogę otworzyć żadnej szyby, pasażer swoją szybą może sterować z tyłu również nie można sterować szybami. Jednak kluczykiem mogę otworzyć i domknąć szyby tylne oraz pasażera.

    Problem pojawił się przy tych wielkich mrozach (-20 /-30) wtedy centralny mi szwankował. Sterownik szyb już podstawiałem z innego auta i jest sprawny. Jeżeli chodzi o moduł komfortu to go wyciągnąłem, wyczyściłem kostki i sprawdziłem czy nie ma zimnych lutów, wygląda że jest OK.

    Ma ktoś jakiś pomysł ?
  • Texa Poland
  • #2
    Ireneo
    Level 42  
    Kabelki z drzwi do kabiny sprawdzone?
  • Texa Poland
  • #3
    501238975
    Level 21  
    W sumie nie sprawdzałem ich ponieważ jest to bardzo dobrze wykonane. W karoserii jest gniazdo, a wszystko co idzie z drzwi jest na wtyku w gumowym peszelku, ciągłości nie sprawdzałem jedynie optycznie wyglądają na sprawne.
  • #4
    mpietras
    Level 17  
    Nie wiem jak jest w BMW ale przypuszczam, że w drzwiach jest sterownik który za to wszystko odpowiada. Może jakaś diagnoza na kompie.
  • #5
    Norcio12
    Level 13  
    Witam masz może poduszkę w tych drzwiach??Od centralki jest moduł i sterowania szybami tak samo.W bmw są styczniki i jest na nich cały czas +12V.Sprawdz czy nie masz gdzieś przerwy w obwodzie,przyczyną może być klapa tylna a mianowicie złącze elastyczne.
    Pozdrawiam Norek12
  • #6
    autoelektryk
    Level 17  
    modul zke czyli centralna elektryka ale w dzwiach kierowcy e39 jest sterownik pod przyciskami w którym czesto jest problem ale podstawa to diagnoza bardzo ladnie widac diagnoze własna tego modul
  • #7
    krzysztof-lbn
    Level 11  
    A czy ze światłem w środku wszystko ok ? Podobne objawy mogą pojawiać się przy uszkodzonym module komfortu on odpowiada za centralny, szyby i oświetlenie wnętrza auta kumpel miał podobnie padł właśnie ten moduł.
  • #9
    Dr.Zepsuj
    Level 20  
    mam komplet zamków do tego bmw. info na priv
  • #10
    501238975
    Level 21  
    Co do zamków to wymiana ich nic nie rozwiąże. wtyczkę przy pompie centralnego też można wyelminować gdyż problem jest również z szybami elektrycznymi. Światło w środku działa poprawnie.
    Jeżeli chodzi o tylną klapę to nie ma tam złącza elastycznego, ostatnio wymieniałem zawiasy klapy (wersja kombi) i przewody są tam dobrze zabezpieczone nie ma szans aby przewody były naruszone. W drzwiach jest poduszka powietrzna. Przekaźniki od centralnego jak najbardziej są sterowane + tylko dobre pytanie gdzie one się znajdują ? Sprawdziłem wszystkie przekaźniki za schowkiem pasażera i są sprawne ale gdybym dokładnie wiedział który z nich jest odpowiedzialny za ryglowanie mógłbym sprawdzić czy do cewki przekaźnika dociera napięcie, jednak sądze że dociera gdyż nie działa tylko strona kierowcy.
  • #11
    Norcio12
    Level 13  
    To może świadczyć że Bumka jest po wypadku.Gdzieś kiedyś czytałem ,ze występuje taka opcja że auto nie zamknie drzwi z pilota i szyba nie będzie działać (jak było po wypadku).Nie wiem nie jestem pewien ale wtedy sterownik takie drzwi widzi jako uszkodzone i można je tylko zamknąć z kluczyka.ja osobiście czegoś takiego nie doświadczyłem.A ty możesz zamykać kluczykiem.??
  • #12
    501238975
    Level 21  
    Nie wydaje mi się, aby to była prawda, przy wypadku wszystkie drzwi się otwierają. Z ponad rok temu puknełem dzika, ale nie sądzę, aby to było przyczyną :-)
    Wczoraj podstawiłem nowy moduł komfortu i niestety po wstawieniu rezultat jest ten sam, czyli zostają przewody, jak znajdę duuuuuużo wolnego czasu to zajmę się przedzwanianiem o rezultatach oczywiście poinformuje.
  • #13
    Nerwus
    Level 18  
    Kolega podstawa to diagnostyka. W INPA mozesz sobie ladnie obejzec kazdy sygnal przychodzacy/wychodzacy w modulach.
    Co do tego gdzie co jest itp to poszukaj sobie WDS i bedziesz mial schemat + rozmieszczenie wszystkich elementow w aucie.
  • #14
    fizyk1984
    Level 2  
    kolego nerwus mam pytanie do ciebie jak wyłaczyc w e53 w module centralnego tryb transportowy inpa dala rade z radiem pozycjami i klimatyzacja stało sie to wszystko po długim postoju

    Dodano po 14 [minuty]:

    kolego 501238975 sprawdz dowolnym testerem diagnostycznym czy nie masz tego problem co ja czyli tryb transportowy nr błędu 5 lub 180 np z inpy 180 z innego 5 u mnie szyby otwieram i zamykam poprzez wkładke i z pakietu za to nie ma centralnego z pilota a z wkładki jest nie ma oswietlenia wnetrza za to jest osw bagaznika. jak podmieniam moduł wraca do normy prawie bo mam biały a podstawiam czarny troche inny soft dodam ze problem mam z e53 a e39 ma taki sam komfort i w nim sa przekazniki do centralnego, tylnej klapy i chyba tylnych szyb.
  • #16
    501238975
    Level 21  
    Panowie może wiecie dlaczego po instalacji INPY nie mam możliwości wyboru auta do diagnostyki? Wygląda to mniej więcej tak jak na zdjeciu.
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    Nerwus
    Level 18  
    501238975 wrote:
    Panowie może wiecie dlaczego po instalacji INPY nie mam możliwości wyboru auta do diagnostyki? Wygląda to mniej więcej tak jak na zdjeciu.


    Bo masz pusty folder C:\INPA\CFGDAT. Wejdz do instaliki i poszukaj archiwum INPA_CFG i wypakuj zawartosc do wspomianego folderu.
    Czasami instalator nie kopiuje tego poprawnie. Kompletna zawartosc co cos takiego:

    2010-05-29 16:39 <DIR> .
    2010-05-29 16:39 <DIR> ..
    2002-10-24 12:22 7˙881 BMW_ALT.ENG
    2002-10-24 12:15 7˙605 BMW_ALT.GER
    2001-10-02 17:35 3˙186 E36.ENG
    2001-10-02 17:35 2˙510 E36.GER
    2003-02-28 10:02 3˙841 E39.ENG
    2003-02-28 09:56 4˙152 E39.GER
    2003-08-13 10:36 4˙128 E46.ENG
    2003-08-13 10:36 5˙151 E46.GER
    2003-02-28 10:02 1˙741 E52.ENG
    2003-02-28 09:56 2˙048 E52.GER
    2003-02-28 10:30 3˙210 E53.ENG
    2003-02-28 10:30 3˙190 E53.GER
    2003-07-02 12:42 4˙114 E60.BAK
    2003-08-27 15:25 4˙192 E60.ENG
    2003-08-27 15:23 4˙729 E60.GER
    2003-04-04 16:40 4˙238 E65.ENG
    2003-04-04 16:39 4˙665 E65.GER
    2003-08-13 10:36 2˙435 E83.ENG
    2003-08-13 10:36 2˙406 E83.GER
    2003-08-13 10:36 2˙565 E85.ENG
    2003-08-13 10:36 2˙700 E85.GER
    2003-08-27 15:21 2˙991 E87.BAK
    2003-08-27 15:22 3˙030 E87.GER
    2003-08-27 15:21 3˙596 E90.BAK
    2003-08-27 15:22 3˙640 E90.ger
    2001-10-02 17:35 1˙023 GETRIEBE.ENG
    2001-10-02 17:35 1˙032 GETRIEBE.GER
    2002-10-24 12:46 2˙664 INPA.INI
    1995-04-07 00:00 111 INPASCR.INI
    2003-08-04 11:04 737 KXY.GER
    2010-05-29 16:39 0 list.txt
    2003-08-13 10:41 3˙694 MOTOR.ENG
    2003-08-13 10:41 3˙958 MOTOR.GER
    2003-02-28 10:02 2˙178 R50.eng
    2003-02-28 09:56 2˙224 R50.GER
    2002-10-22 16:48 4˙008 RR1.ENG
    2002-10-16 16:39 3˙871 RR1.GER
    2001-11-07 12:35 1˙553 SONDER.ENG
    2001-11-07 12:35 1˙688 SONDER.GER
    2002-12-05 13:09 14˙793 STARTGER.IPO
    2002-12-05 13:09 14˙490 STARTGER.IPS
    2010-05-21 23:25 131 startus.ini
    2002-12-05 13:09 14˙805 STARTUS.IPO
    2002-12-05 13:09 14˙500 STARTUS.IPS
    44 plik(˘w) 181˙404 bajt˘w
  • #19
    501238975
    Level 21  
    Wszystko się zgadza z tym co napisałeś ale u mnie w archiwum INPA_CFG nie ma tych plików co wypisałeś tylko są różne katalogi które zupełnie różnią się od tych co napisałeś w archiwum NCS_CFG także nie ma, mógłbyś spakować te piki i rzucić mi na maila maciekm85(malpa)o2.pl.
  • #20
    Nerwus
    Level 18  
    Poszkuaj innej wersji instalatora bo to co masz jest lipne.
  • #21
    501238975
    Level 21  
    Panowie szyby naprawione, przerwa w obwodzie znaleziona. Usterka z jednej strony oczywista dla BMW czyli jak zwykle lipne kostki połączeniowe, podciekło trochę wody i zaszły korozją. Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to że w kostce pękł jeden z pinów i pozostał w gnieździe. Wyrzuciłem kostkę i połączyłem na krótko - wszystko wróciło do normy - dzięki wszystkim za pomoc.