Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi lancer problem z uruchomieniem na ciepłym silniku

@Kamil 10 Kwi 2010 20:34 2910 6
  • #1 10 Kwi 2010 20:34
    @Kamil
    Poziom 23  

    Witam, posiadam Mitsubishi lancer 1.5 12V C62A 1991r. Problemem w nim jest to że zimny zawsze odpala, ale gdy chwile pochodzi i silnik się nagrzeje zaczyna "przerywać, szarpać" problem po chwili znika, ale gdy zgaszę silnik i po chwili chce go uruchomić to nie da rady, strzela z rury i nic więcej. Musze odczekać jakieś 20 min i wtedy pali normalnie. Znajomy sugerował czujnik temperatury, ale dziś go sprawdziłem, zimny ma około 2,7kΩ a gdy się nagrzeje to około 400Ω, więc wydaje mi się że czujnik jest sprawny. Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ?

    0 6
  • #2 10 Kwi 2010 23:34
    MLQDY
    Poziom 15  

    Który czujnik sprawdziłes?
    Nie wiem jak lancer,ale zazwyczaj auto ma wiecej niz jeden czujnik temperatury, nieraz nawet kilka.
    Byc moze sprawdziles czujnik dla zegarów.
    Czujnik dla komputera jest zazwyczaj dwuprzewodowy, na zegary byla tylko z jednym konektorem.
    upewnij sie,ze nie masz wiecej lub ze sprawdziles poprawny czujnik, bo moze to być wlasnie objaw blednego odczytu temperatury silnika

    0
  • #3 11 Kwi 2010 08:38
    @Kamil
    Poziom 23  

    Są dwa obok siebie, jeden jest jedno-przewodowy więc jest to raczej ten od zegarów, a drugi jest dwu-przewodowy i to właśnie ten sprawdzałem, więc wydaje mi się że to ten.

    0
  • #4 11 Kwi 2010 09:20
    MLQDY
    Poziom 15  

    W porzadku wiec jesli meirzyles dwuprzewodowy to pomiar jest w granicach normy, przy rozgrzewaniu jego rezystancja powinna spadac, przy maksymalnie rozgrzenaym okolo 300ohm powinien miec, wiec zakladam,ze jest ok.

    Sprawdz cały uklad podcisnien silnika i ich szczelność, regulator ciśnienia paliwa tam takze jest podciśnieniowy, chociaz raczej bym go wykluczyl to sprawdz szczel;nosc przewodów do niego podlaczonych.

    Dla zasady tez wypadałoby sprawdzic czujnik powietrza zasysanego i potencjometr przepusnicy.

    Jesli to wszystko bedzie ok to zmierz dla swietego spokoju na rozgrzanym silniku cisnienie spręzania.

    0
  • #6 11 Kwi 2010 11:28
    MLQDY
    Poziom 15  

    raczej nie widze zwiazku pomiedzy temperatura a iskra, aczkolwiek takie rzeczy jak przewody i siwece to zaleca sie sprawdzic zawsze.\

    0
  • #7 11 Kwi 2010 11:45
    @Kamil
    Poziom 23  

    No tak z temperaturą to nie ma związku jednak szarpanie i strzelanie z rury to ponoć jeden z problemów związanych z przewodami a u mnie mają już trochę latek.

    0