Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Alhambra 1.9 110KM 99r pali bezpiecznik 28,

dkarold 10 Kwi 2010 22:01 5790 5
  • #1 10 Kwi 2010 22:01
    dkarold
    Poziom 10  

    Witam, mam problem z przepalającym się bezpiecznikiem nr 28, który wg FUSECARD jest m.in. od przełącznika wycieraczek (wg tłumacza google). Po wymianie kolejnego przepalonego bezpiecznika, w szereg podłączyłem amperomierz i pomierzyłem pobór prądu. Przy działających wycieraczkach z przodu i z tyłu pobór był minimalny (0,0 na zakresie 20A), przy włączonym spryskiwaczu ok. 3A. Po przejechaniu kilometra kolejny bezpiecznik spalony. W tym tygodniu miałem "przygodę" z nie działającym mechanizmem podnoszenia/opuszczania szyby pasażera za kierowcą - powodem był uszkodzony przewód w przepuście pomiędzy drzwiami a karoserią, ale chyba nie powinienem łączyć tego zdarzenia, ale podejrzewam, że to samo mogło się stać z przepustem pomiędzy karoserią a klapą bagażnika i tam zwiera przewód od wycieraczek do masy. Niestety nie wiem jak mam to sprawdzić, bo nie mogę otworzyć bagażnika. Od czasu jak kupiłem samochód nie mogłem przekręcić kluczykiem zamka w bagażniku, a od dzisiaj przestał działać siłownik/silniczek od otwierania bagażnika po pociągnięciu klamki bagażnika. Bardzo proszę o pomoc. Jak mogę otworzyć awaryjnie klapę bagażnika od środka? Gdzie mogę coś wypiąć żeby móc jeździć ze sprawnymi wycieraczkami przednimi (przy założeni że faktycznie robi się zwarcie w tylnej klapie)?

    0 5
  • Pomocny post
    #2 10 Kwi 2010 22:24
    DziadzioMiecio
    Poziom 27  

    Zdejmij ostrożnie tapicerkę tylnej klapy od środka samochodu wystarcz czasem odchylić od góry otwórz ręcznie pociągając za dźwigienkę . Napraw kable sprawdź wyłącznik otwierający tylne drzwi .

    0
  • #3 10 Kwi 2010 22:33
    dkarold
    Poziom 10  

    Dzisiaj za dnia, dałem sobie trochę więcej czasu i faktycznie udało mi się po odchyleniu tapicerki od góry, śrubokrętem pociągnąć siłownik i otworzyć bagażnik od środka. Zdjąłem tapicerkę całkowicie na wszelki wypadek :) i zabrałem się za szukanie przełamanych kabli. Faktycznie jeden przewód w prawym przepuście był urwany i kilka innych przełamanych na izolacji. Po złączeniu przewodu siłownik działa prawidłowo, po wciśnięciu klamki :). Zanim złożę tapicerkę mam zamiar zamocować do siłownika jakiś sznurek i zostawić sobie na przyszłość możliwość awaryjnego otwierania bagażnika bez konieczności demolowania samochodu. Szkoda że konstruktor nie przewidział takiej możliwości. W instrukcji obsługi samochodu opisane jest otwieranie awaryjne klapki wlewu paliwa, ale bagażnika nie.
    Zastanawiam się, czy jak bym miał sprawny zamek w bagażniku, to kluczykiem mógłbym otworzyć bagażnik (mechanicznie), czy zamek ten służy tylko do sterowania elektrycznego centralnego zamka a otwieranie i tak odbywa się przez styk w klamce i siłownik?
    Pozostaje jeszcze kwestia przepalania bezpiecznika, ale dowiem się pewnie po jakimś czasie czy przestanie się przepalać bezpiecznik.
    Dziękuję bardzo za pomoc.

    0
  • #4 11 Kwi 2010 11:44
    DziadzioMiecio
    Poziom 27  

    jeśli masz zacięcie mechaniczne to powinieneś sobie poradzić z rozebraniem wkładki czasem na zapadkach w samej wkładce powstają małe zadziory i to powoduje nie działanie zamka chyba że ktoś kiedyś wymienił ci stacyjkę i wtedy masz inny kluczyk do tylnych drzwi

    0
  • #5 11 Kwi 2010 14:48
    dkarold
    Poziom 10  

    Zrobiłem fotkę dla potomnych :)
    Seat Alhambra 1.9 110KM 99r pali bezpiecznik 28,
    Jak na razie nie przepala się bezpiecznik, a otwieranie klapy działa bez problemu.

    0
  • #6 22 Cze 2010 18:36
    dkarold
    Poziom 10  

    Po miesiącu szukania i walki znalazłem prawdziwego winowajcę - była nim cewka od sprzęgła klimatyzacji. Co któreś włączenie brała zbyt wysoki prąd i paliła bezpiecznik. Inne awarie (przetarte przewody) to zbieg okoliczności. Po wymianie cewki, jeżdżę miesiąc z włączoną klimą i jest wszystko OK.

    0