Czujnik temperatury silnika bedzie dwupinowy przy tmperaturze pokojowej bedzie mial w granicach 2500ohm , im bedzie cieplejszy silnik tym opornosc musi byc coraz mniejsza, w granicach rozgrzanego w pelni silnika powinna wynosic około 200ohm, wtedy czujnik temp jest w porzadku.
Zmierz tez czujnik połozenia przepustnicy o ktorym pisałem, jest popiety 3-pinowa wtyczka z tyłu przepustnicy obok silniczka krokowego.
najpierw zrob pomiar voltomierzem na aucie. Nie rozlaczaj kostko wepnij sie w skrajne przewody przy kostce, srodkowy zostaw w spokoju narazie i wlacz zaplon. Na zamknietej przepustnicy powninines miec napiecie w granicach zera, a na maksymalnym otwarciu jej prawie 5volt.
Napiecie musi roznac rownomiernie w calym zakresie.
Niedopuszczalne sa jakies gwaltowne skoki czy przerwy.
Aby sprawdzic czy jest zasilanie w ogole na czujnik wypnij kostke i zmierz od stronyu kostki, bedzie to przewod srodkowy oraz ten od strony przepustnicy, na wlaczonym zaplonie musisz miec tu 5V.
I silniczek krokowy mozesz tez sprawdzic omomierzem czy w ogole jest przejscie.
Kostka to 4 piny, na skrajnych musisz miec okolo 50ohm oraz na srodkowych tyle samo, wtedy jest teoretycznie sprawny elektrycznie, co nie znaczy,ze musi dzialac prawidlowo i tak...