Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane 1ph2 - czasami nie odpala. Immo? Komp?

annc_pl 11 Kwi 2010 09:38 5002 4
  • #1 11 Kwi 2010 09:38
    annc_pl
    Poziom 1  

    Witajcie,

    Od dluzszego czasu mam pewne przeboje z moim samochodem.
    JEst to Megane Classic 99r - 1.6 16V K4M.

    Problem objawia sie tym, ze co losowy okres czasu nie moge uruchomic silnika.
    Czasem dzieiej sie to 1x dziennie, czasami 4x dziennie, czasami raz na kilka dni

    Auto rano odpala zwykle bez zarzutu. Gdy zapali - obroty sa OK, dynamika OK, nie kopci - ogolnie brak problemow.

    Natomiast dosc czesto jest tak, ze jezdze krotkie odcinki - np do sklepu, pracy, klienta itp.
    I czesto po kilku odpaleniach silnika i przejechaniu paru-parunastu km wsiadam do auta, przekrecam kluczyk - lampka immo gasnie, silnik kreci jak zwykle - ale nie ma zupelnie zadnej ochoty zaskoczyc. Tak jakby nie mial iksry albo paliwa.
    Gdy tak sie stanie - proby ponownego rozruchu w 99% przypadkow nic nie daja. JEDEN raz mi sie tylko zdarzylo, ze za 6 czy 7 razem odpalil.

    Mam swoj patent na uruchomienie silnika wtedy.... wystarczy zamknac samochod pilotem, poczekac az uzbroi sie alarm (robie to nawet nie wyciagajac kluczyka ze stacyjki), otworzyc ponownie i samochod odpala za pierwszym razem. Po takim odpaleniu czasami (choc nie zawsze) na moment wchodzi na troszke wyzsze obroty. Pozniej znow jezdzi OK

    Wymieniony zostal czujnik polozenia walu na nowy oryginalny z ASO. Przerobiona zostala tez kostka przy w/w czujniku (bo stara nie pasowala - w miedzyczasie renault lekko zmienil wyglad kostki).
    Problem ustapil na 2-3 dni (mysle ze to zbieg okolicznosci) - i poznie znow.


    Koledzy pomozcie - macie jakies pomysły ?

    Oryginalny CLIP reanult wykazuje czasami bledy "blad pierscienia - zwarcie do masy" oraz "blad pierscienia - zwarcie do plusa" - w sekcji Immobiliser.
    Po wykasowaniu tego bledu na chwile jest spokoj, po czym znow powraca.

    Niby wszystko wskazuje na immobilizer..... ale. No wlasnie - przeciez dioda gasnie i wyglada to tak, jakby sie poprawnie rozbrajał.
    Zrobilem test polegajacy na wyciagnieciu grota kluczyka i probie uruchomienia nim samochodu. Dioda wtedy NIE zgasla, a silnik nie dal sie uruchomic w sposob identyczny, jak moj opisywany problem.


    Mam pewnego elektryka/elektronika z tej branzy (na codzien pracuje w ASO pewnej innej marki). Zaproponowal mi calkowite wyciecie immobilizera lub wymiane sterownika silnika

    Co myslicie o tym problemie?
    Wszelkie pomysly bardzo mile widziane.

    1 4
  • #2 07 Cze 2010 21:24
    slaw00000
    Użytkownik obserwowany

    ja bym Ci poradził wymontowanie całego immobilizera i zamontowanie drugie bo po co masz sie denerwowac i stresowac czy autko odpali, powiem Ci jeszcze ze to mogą być zawory w silniki moga byc lekko wypalone dlatego raz Ci pali raz nie, masz autko na gaz czy sama benzyna ?

    0
  • #3 07 Cze 2010 21:29
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 08 Cze 2010 10:58
    BOGDAN P
    Poziom 11  

    Wspomniałeś coś o włączeniu i wyłączeniu alarmu. Czy jest jakaś blokada ?
    Może tutaj jest problem. Sprawdź iskrę i pracę pompy paliwa w momencie
    gdy nie można uruchomić.

    0
  • #5 11 Paź 2010 20:29
    jurekchm
    Poziom 1  

    mialem to samo.moj patent byl taki ze odlaczalem akumulator i po podlaczeniu bylo ok.no ale doszedlem ze kostka od alarmu byla zasniedziala i po oczyszczeniu jest ok.

    0