Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 100 C4 problem z przepływomierzem powietrza

o7hoges 11 Kwi 2010 20:13 2952 8
  • #1 11 Kwi 2010 20:13
    o7hoges
    Poziom 12  

    Witam wszystkich serdecznie. Posiadam Audi 100 C4 2,2 turbo quatro z silnikiem R5-20V. Mój problem polega na tym że auto dużo pali, w mieście w granicach 26 litrów na 100km. Czytając różne tematy doszedłem do wniosku że nie zaszkodzi przemyć przepływomierz powietrza. Posuniecie to okazało sie bardzo słuszne i auto zaczęło palić w granicach 13 litrów na 100. Niestety cieszyłem sie tylko do następnego dnia ponieważ następnego dnia komputer tak jak by sobie dodawał dane z poprzedniego dnia i znów zaczął palić 26 litrów. Byłem już z tym u trzech elektryków i każdy mówi to samo- zero błędów. Chcąc auto oszukać co drugi dzień odłączam na chwile kleme i znów pali 13 lecz to nie jest wyjście. W związku z tym proszę wszystkich o pomoc może ktoś wie jak sie za to zabrać lub może ktoś ma choć jakąś rozpiskę wyprowadzeń tego przepływomierza to będę bardzo wdzięczny.

    0 8
  • #2 11 Kwi 2010 23:00
    endrju7403
    Poziom 13  

    Witam. Podaj rok produkcji auta, kod silnika i moc silnika, to może będę mógł pomóc.

    0
  • #4 12 Kwi 2010 10:41
    o7hoges
    Poziom 12  

    Witaj kolego endrju7403. Auto jest z 1992 roku moc auta z tego co wiem to 280 koni choć czytałem że też występują w wersji 230 konnej. Co do silnika to jest to silnik typu R5-20V 2,2l z turbo doładowaniem nr. AAN 007912.
    Kolega T5 pytał jakie pokonuje odcinki drogi. Z tym to bywa różnie czasami to typowa jazda po mieście w granicach 5-10 km a czas typowa trasa po 100 lub i więcej km. Na trasie najmniejsze spalanie wyszło 10,5l przy szybkości 120 km/h a bywa że potrafi pokazać spalanie w granicach 15l. Jeżeli te dane cos pomogą to będę bardzo wdzięczny za dalszą pomoc.

    0
  • #5 12 Kwi 2010 14:00
    alpha01
    Poziom 21  

    Co do przepływomierza to zaczoł bym od odczytu kodów błędów.Nie pamiętam ale tam są chyba błyskowe.Poza tym pomiar sygnału wychodzącego z VAF do sterownika silnika i sygnał z czujnika temperatury powietrza w dolocie.

    0
  • #6 12 Kwi 2010 14:31
    Karolo MPower
    Poziom 30  

    Kolega ma setke S4 takową. Jego auto bierze sporawo oleju i sporawo pali.
    Podwyższone spalanie było winą mocno zapchanego intercoolera oraz zepsutym przepływomierzem. Załozył nową chlodnice powietrza na przód ( tunignową ), zrobił downpipe i cały dolot a do tego kupił przepływke od jakiegoś rozbitka. Problemy zażegnał ( poza braniem oleju jak pałuje ).
    Może rzuć okiem na te elementy. Nie zawsze przeczyszczenie MAF-a daje oczekiwane efekty wbrew pozorom, czasem potrafi sie zepsuć mimo iż wydaje sie sprawny to i tak bedzie podawał błedne dane. W silnikach turbo to bardzo istotny element.

    0
  • #7 12 Kwi 2010 21:25
    o7hoges
    Poziom 12  

    Witam kolege alpha 01. Serdecznie dziękuje za podpowiedz ale niestety musze sie przyznać że nie bardzo wiem jak się za ten pomiar zabrać. Może co więcej to będę bardzo wdzięczny. A koledze Karolo MPower musze sie przyznać że niestety nie sprawdzałem tego intercoolera, ograniczyłem sie tylko do oględzin wizualnych. Może też jakaś podpowiedz jak to najlepiej zrobić a jutro na pewno sie tym zajmę. A co do auta to faktycznie jest to audi S4 tylko że mój silnik nie bierze grama oleju ale za to pali jak smok. Choć dziś musze sie pochwalić jeździłem bardzo dużo po mieście i jakoś 20l nie przekroczył.:D

    0
  • #8 12 Kwi 2010 23:53
    endrju7403
    Poziom 13  

    Tutaj jest opis jak odczytać kody błędów: Link

    0
  • #9 13 Kwi 2010 21:44
    o7hoges
    Poziom 12  

    Witam ponownie. Dziś sprawdziłem cały dolot powietrza i poza normalnymi śladami użytkowania wszystko jest ok. Sprawdziłem jeszcze co dzieje sie na wtyczce od przepływomierza i musze powiedzieć ze mam tylko jedno napięcie zasilania 12v i nie wiem czy jest to pin 1 czy 5. Z tego co sie zdążyłem dowiedzieć to ma być jeszcze jakieś napięcie na 2 pinie z bezpiecznika ale tego nie jestem pewny wiec na razie nic nie tworze. Jak ktoś wie co tam powinno sie jeszcze pokazywać to bardzo proszę o podpowiedz a jak nie to kończę temat bo nie mam do dziadostwa zdrowia. Wszystkim którzy okazali zainteresowanie serdecznie dziękuje. Cześć.

    0