Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Poziom oleju w skrzyni automatycznej Mercedes B-180CDI 2006

11 Apr 2010 22:59 16109 24
  • Level 9  
    Poziom oleju w skrzyni automatycznej Mercedes B-180CDI 2006.
    Jaką długość powinien mieć bagnet(miarka)?:?:
    Jeśli ktoś posiada bagnet skrzyni automatycznej to niech da zdjcie.
    Z gory wielkie dzieki:D
  • TespolTespol
  • Helpful post
    Level 19  
    Możesz sobie zrobić miarkę do oleju z linki stalowej ( najlepiej z pancerza linki ). W tym celu weź taki pancerz o długości ok. 1 metra i z jednej strony na odcinku ok 20-25 cm go zmatuj papierem ściernym ( wtedy jest lepiej widoczny poziom oleju )
    Prawidłowy poziom powinien się zawierać pomiędzy 55-64 cm mierząc od góry. Odmierzone od firmowej miarki i jak dotąd nigdy mnie nie zawiodło. Oczywiście sprawdza się na rozgrzanym silniku ( temp. pomiędzy 58-65 stopni ) i wrzucony bieg "N". Życzę owocnych wyników.
  • Level 9  
    A z kąt masz te informacje pracujesz w serwisie mercedesa? Bo jak nie przy włączonym silniku wtykam ten zrobiony bagnet to mi się mieści jakieś 50cm i dalej nie chce iść.
    Skrzynia tiptronic.

    Dodano po 2 [godziny] 41 [minuty]:

    Czy mógł byś napisać ile tej miarki mam wsadzić do skrzyni (bo napisałeś że linka (miernik) ma 1m a poziom powinien być pomiędzy 55-64cm nie bardzo to rozumiem). Czy jeśli przy położeniu skrzyni na N przy odpalonym motorze wsadzę tą miarkę (za daleko) to cos się stanie bo trochę mam cykora. Czy ta miarkę mam wsadzić do końca żeby już dalej nie szła. Pytałem się mechaników w mojej miejscowości ale oni mówią że nie sprawdzą bo nie mają bagnetu i odsyłają do serwisu. DZIĘKI ZA POŚWIĘCENIE MI CZASU
  • Level 19  
    Nie nie pracuje w serwisie mercedesa, tylko naprawiam już od paru lat automaty. Sam na co dzień używam takiej miarki. Wkładasz ją do samego końca, aż się oprze o miskę olejową i dalej nie będzie chciała iść. Ne bój się nic tam nie uszkodzisz.
  • TespolTespol
  • Level 6  
    Witam nie chcę zakładać nowego wątku bo w Mercedesie B czy A to jest ta sama automatyczna skrzynia biegów
    A na miarce kupnej to w jakim przedziale skali powinien być poziom oleju aby było go dosyć
    Pozdrawiam i proszę o odpowiedz
  • Level 6  
    Witam
    Panowie nikt mi nie udzielił odpowiedzi jak zmierzyć odpowiedni stan oleju w automatycznej skrzyni biegów
    A ja Wam powiem jak to jest w mercedesie klasy a w 169 w automatycznej skrzyni biegów cvt
    Procedura
    Trzeba przejechać około 20 km aby rozgrzać skrzynię biegów
    Ustawić samochód na równej powierzchni
    I przełączać po kolei odstępem paru sekund wszystkie biegi w górę a potem w dół
    Następnie ustawić dzwignię na pozycji P i odczekać z pięć minut nie gasząc samochodu
    Wtedy zaczynamy mierzenie poziomu oleju w skrzyni cały czas silnik pracuje
    Poziom powinien się mieścić między cyfrom 5 a 7 a najlepiej jak jest na cyfrze 6 w tedy jest idealny stan
    Miarkę wkładamy z wyczuciem do tego momentu aż będzie wyczuwalny opór
    Pozdrawiam
  • A/T specialist
    Skrzynia po naprawie (pusta) - 6.5L, wymiana statyczna - 4.5L
  • Level 9  
    Panowie potrzebuje pomocy mam.Mercedesa A 170 benzyna W169 2005r.Naprawiany był sterownik skrzyni CvT. Podczas składania wiadomo nowy olej(6l) /filtr/ uszczelka wszystko z mercedesa.Ale okazało ze fakt okienko mam do spustu oleju z torq conwert/ sprzegła ale śróby już nie ma obracałem.z 10 razy i nie posiada owe sprzegło śróby spustowej.No więc poskładałem.zalałem olej przekopując fora Angielskie znalazłem, że powinienem wlać 5.2l oleju ,wiec tyle wlałem..Samochód odpaliłem była zmiana pozycji z P R/N-D...oraz spowrotem zero szarpnięć. Auto zjechało z najazdów normalnie.Przejażdzka wokoło osiedla ok 0.5mili niecały 1km /jazda przebiegła normlanie,po powrocie na podjazd auto zaczeło znowu myśleć nad ruszaniem, zmiana na wsteczny i nic...dopiero po dodaniu gazu szarpnięcie i rusza...to samo na D ...ale tylko gdy energicznie wcisnę gaz, Gdy dam gazu delikatnie tak do 1500/2000 zero reakcji i po chwili obroty spadają do 800 (jak by blokada elektroniczna ) po przełączeniu na N przegazówka -wkładam D czy R i rusza ale przy energicznym dodaniu gazu..dodam ze nie musze go gasic.Czy mozliwe ze powinienem dolac jeszcze oleju?niestety nie mam miarki by sprawdzic poziom w skrzyni...znalazlem na ebay ale niewiem nawet jakie wskazania powinny byc prawidłowe...Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
  • Level 13  
    Chyba najlepiej zainwestować w miarkę. Inny poziom oleju ma być na rozgrzanym oleju a inny na letnim.
    A różnica na miarce jest spora. Ja u siebie ustawiłem poziom na miarkę i jest ok. a piszą, że nawet 100 ml za dużo lub za mało może powodować błędną (nieprawidłową) pracę skrzyni.

    A i bardzo wązny jest rodzaj oleju.

    Podlinkuje mój temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3588481.html
  • Level 9  
    Miarka zakupiona ..ma byc jutro ...najpoźniej pojutrze.ale jakie maja byc wskazania na niej dla mojego Mercedsa A170 w tym modelu skrzyni CvT? Bym wiedział jak sie odnieść do poziomu..jak juz bede miał markę w ręku...
  • Level 13  
    Wraz z miarka będzie instrukcja.
  • Level 9  
    Witam ponownie..tak jak pisałem/sadziłem...bagnet doszedł....instrukcji nie ma ...poratuje ktos informacją.... ile powinno byc
  • Level 13  
    Jaka masz skrzynie biegów, model? 722.7xx czy 722.8xx ?
  • A/T specialist
    Uruchomić silnik, włożyć miarkę do rurki pomiaru/wlewu oleju i stan tak jak na zdjęciu.
    Ps. Mercedes klasa B miał montowaną automatyczną skrzynię biegów tylko 722.8xx (CVT). Skrzynia 722.7xx montowana była w pierwszych wersjach klasa A i Vaneo. Poziom oleju w skrzyni automatycznej Mercedes B-180CDI 2006
  • Level 9  
    Wszedłem pod ten samochod raz jeszcze ...więc tak skrzynia biegów jest 722801 tak wychodzi z naklejki,samochod z 17 wrzesien 2005r A170 benzyna w169 ...i teraz ktore zastosowanie z bagnetu i pomiarow stosowac...bo wedle tego co kolega ( romuald )napisał i zdjecie załaczone,to mam za niski stan.Ale wedle innych A-klas instrukcji- mam idealny ,czyli na poziomie bagnetu na ,,6" -36mm (bagnet Febi)Silnik i olej w misce rozgrzane...do nawet wiecej niz 50° bo miska skrzyni gorąca...a jezdzić nie mam jak,bo auto poprostu nie jedzie.Do skrzyni narazie weszło 4.8-4.9l oleju.Nadmienie że nie moge fizycznie spuścić oleju z torq conwert (sprzegla) brak śruby spustowej,wiec zalany jest nowy olej (ATF 28-CVT oryginalny mercedesa kupowany +filtr i uszczelka miski,)gdzie część jest napewno troche starego w systemie...Ręce juz mi opadają.. Skanowanie Auta komp.Snap-on daje 3 kody błędów 2723 / 0841 / 2732 .Kody wskazuja na zle cisnienie...ale nie podaje czy duze czy małe..tylko niewlasciwe.Dla zainteresowanych poważnie tematem, moge udostepnic zdjęcia na priv bo tu nie ogarniam jeszcze co i jak.
  • Level 13  
    Tak jak Ci mówiłem telefonicznie, wg mojej instrukcji do miarki (a dopytywałem to jeszcze u sprzedawcy) to dla tej skrzyni stosuje się podziałkę 12 stopniową na miarce i w pozycji tej w której wskazuje niższy poziom oleju (czyli podziałka w stronę tyłu samochodu).

    Prawidłowe zakresy to:
    - olej w skrzyni biegów o temp. 50 C - stan między znakami 2 i 4
    - olej w skrzyni biegów o temp. 80 C - stan między znakami 5 i 7

    Pomiar na uruchomionym silniku po uprzednim wykonaniu P-R-N-D-N-R-P (na każdym położeniu odczekać 5 sekund) i po wykonaniu sekwencji odczekać ok 2 minut w pozycji P. Następnie dokonywać pomiarów.

    Do bezstopniowej skrzyni biegów CVT (722.8xx) w Mercedesie możesz zastosować oleje:
    Fuchs Titan ATF CVT
    Ravenol CVT Fluid
    Shell CVT Fluid 0282
    Mercedes-Benz 0019894603

    Specyfikacje znajdziesz tu (klikasz po lewej stronie na specyfikację i otwiera się lista olejów):
    https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/bevo-sheets-sort1.html#close
  • Level 9  
    No i tak dokladnie zrobiłem....olej mam Mercedesa nr A 001 989 46 03( ATF 28-CVT)czyli taki jak powinien być.Odlalem 0.8l z tych zalanych 5.2l...i dolewalem powolutku..po 50 ml,..podzialka do 12 i wskazania 1wsze jak i 2gie sa takie same jak byc powinny,cala procedura robiona juz 3ci raz,a Auto nadal stoii a jak już ruszy to przy przygazowaniu i mocnym szarpnieciu..po czym rozłancza znowu do pozycji blokady wolnych obrotów.Rozmawialem wczoraj z ktorymz z serwisantow z electro-Bip z Redy, ci ktorzy naprawiali ów sterownik z mechatronikem.Kazał przeskanować..ale jak widac za wiele to nie dało odpowiedzi.
  • A/T specialist
    P0841 - Podczas jazdy rzeczywiste ciśnienie hydrauliczne jest niewiarygodne w porównaniu z określonym ciśnieniem hydraulicznym w przekładni CVT.
    P2723 - W przekładni CVT nastąpiło niedopuszczalne otwarcie hamulca hydraulicznego „bieg wsteczny”.
    P2732 - W przekładni CVT nastąpiło niedopuszczalne otwarcie sprzęgła hydraulicznego „bieg do przodu”.

    Komputer mechatroniki do naprawy.
  • Level 1  
    Witam.
    Mercedes b klasa w245 2005r diesel automat
    Mam taki problem ze skrzynią jak kolega. W sterowniku zapisane błędy takie jak na zdjęciu..
    Sterownik czy płyta hydrauliczna czy sprzęgło hydrokinetyczne do naprawy ?
    Pomoże ktoś?
    Pozdrawiam

    Poziom oleju w skrzyni automatycznej Mercedes B-180CDI 2006
  • Level 6  
    Wiadomość powiązana z
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=18606211#18606211

    Witam Cie serdecznie. Widzę że masz dużą wiedzę na temat CVT. Mam problem jak kolega o dodatkowo błędy 0894 0896 0730 auto rusza na wysokich obrotach z piskiem opon tak samo do przodu i do tyłu. Na zimnym oleju jest lepiej ale tylko przez jakieś 15 minut potem coraz gorzej. W SD pokazuje dużo niższe ciśnienie w stosunku do zadanego na biegu jałowym a po włączeniu biegu robi się przepaść pomiędzy mierzoną a zadaną. Pytanie czy to sterownik elektroniczny, hydrauliczny, zawory, a może pompa lub sprzęgło hydrokinetyczne. Bardzo proszę o pomoc
  • Level 9  
    Sprawdzil bym mechatronic...czy ta auminiowa plyta jest cala,?najczestsza awaria to wlasnie to.stracilem mnustwo kasy i chyba cala skrzynie cvt przestudiowalem..oraz mam tu W Londynie goscia co robi tyko te merce A i B z cvt na codzień,sciagnij miske...rozepnij wtyke uwazaj elektronki bys nie wyłamał przy demontazu i zobacz w okolicy ,,suwaka" po lewej stronie wybieraka skrzyni czy nie ma pęknięć...doslownie ryska jak włos....obstawiam na 99.9% ze tam wlasnie jestAle nie od spodu...a od środka...kiedy rozkrecisz juz plastikowe sterowanie od alumioniwego,, valvebody"....Co cie czeka...albo spawanie u dobrego speca od alu co wie co i jak i zaleje Ładnie..albo druga dobrą uzywke..Nowa to cena kosmos.Druga skrzynia to na 95% padaczka,wiekszosc jest zajechanych...Te CVT maja 1 generalny problem...zbyt dlugie miedzy serwisy olejowe ponad 60 tys mil a przy okazji i tak przeganiane o kolejne 20 czy nawet 30, ..i to je wykancza, oraz brutalnych użytkowników..co odpala..i nie da sie nawet olejowi zagrzac a odrazu but..tak samo zmiana biegu...z Wstecznego na DRIVE czy Parking, musisz sie zatrzymac doslownie stanac wtedy przelozyc bieg ...tam.sa naprawdę duże cisnienia i to powoduje pekanie plyty.A dalsze gazowanie moze tylko narobic to ze po naprawie plyty moze zaczac slizgać sie łańcuch na kole sprzęgła, lub nawet pekniecie koła ...Daj nac co zdiagnozujesz.Powodzenia
  • Level 6  
    Dzięki za podpowiedź niestety to o czym napisałeś już znalazłem było małe pęknięcie więc wymieniłem na drugie. Niestety nie pomogło. Nadal na zimnym jedzie ale szarpie a na ciepłym porusza się jak żółw i słychać jak się pas ślizga. Co mogę jeszcze sprawdzić przed demontażem całej skrzyni?? Posiadam SD i wygląda na to jak by było za niskie ciśnienie lub gdzieś ubytek oleju. Nie wiem gdzie szukać.

    Dodano po 5 [godziny] 21 [minuty]:

    Dziś wsiadłem rano aby go jeszcze pomęczyć SD I nie ruszył z miejsca wyje nawet na N przy dodanym gazie jak by się gdzieś olej przelewał albo pas ślizgał
  • Level 9  
    Zmieniajac mechatronic...rozbierales go? Myłeś...?a jak z zaworami na płycie?jak ze stanem oleju...?Mozesz mieć pekniety conwerter, lub pekniete kolo te po ktorym pas leci...moze byc ze nie naciaga oleju i nie ma sily naciagnac pasa/ łańcucha.. dlatego szarpie i sie ślizga.U mnie bylo wyrobione troche sprzęgło jeszcze przed awaria i dolewalem do oleju Specjalniego Autodoctora do CVT ,ktory uszczelnia troche w ubytkach i nie powoduje slizgania łańcucha z tym ze u mnie jechał ale czasami podszarpywal...i pomoglo... byl to olej z ebay z USA wlasnie do cvt skrzyń
  • Level 6  
    Nie sprawdzałem zaworów ponieważ nie znam procedury jak to zrobić. Jeśli wiesz jak to zrobić napisz proszę. Co do konwertera to powiedz jak go sprawdzić? Bo według mnie jeśli by pekła obudowa to olej by wyciekł na zewnątrz mam rację??