Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai Coupe 2.0 1997 Ładowanie, Zegarek

12 Kwi 2010 08:19 1887 4
  • Poziom 10  
    Witam,

    1. Ładowanie
    Problem wystąpił 3 razy, wieczorem, rano i raz gdzieś w ciągu dnia. Samochód pierwszy raz stał niegarażowany na powietrzu i po całym dniu gdy pod wieczór go odpaliłem to poczułem swąd palonej gumy/instalacji i zauważyłem ze słabo świeci się kontrolka ładowania i kontrolka odpowiedzialna za hamulec ręczny, przy czym dało się usłyszeć ze silnik dostał obciążenie. Wyłączyłem auto i po drugim odpaleniu problem zniknął.

    Zostawiłem auto pod chmurką na noc i rano około 8:00 gdy odpaliłem historia się powtórzyła, z tym ze nie gasiłem auta tylko szybko otworzyłem maskę i zauważyłem że się lekko kopci z alternatora, oczywiści zgasiłem samochód i po ponownym odpaleniu do dziś problemu nie ma (3-ci raz był nieistotny).

    Jednak nie daje mi to spokoju i próbuję znaleźć przyczynę; zauważyłem też ze dokładnie nad alternatorem jest pompa wspomagania która trochę się poci i przez to alternator jest w oleju. Czy olej + wilgoć możne w jakiś sposób zrobić zwarcie na alternatorze?
    Jeśli tak to jak mogę oczyścić alternator?


    I tu kolejne pytanie, szukając zwarcia odpiąłem wszystkie kable od alternatora i odpaliłem samochód, a kontrolka ładowania się nie zapaliła!? Co może być przyczyną?

    2. Zegarek
    Przy okazji postu zapytam czy ktoś rozwiązał problem ustawiania zegarka w tym modelu? Bo tak jak większość użytkowników w/w samochodu mam z tym problem gdyż przyciski nie działają.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 40  
    Jak odpiąłeś wszystkie przewody od alternatora to kontrolka nie ma prawa się zapalić.
    Moja rada - wymyj dokładnie alternator, uszczelnij pompę wspomagania.
    Co do zegarka to musisz go wyjąć i wyczyścić styki.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    Dzięki za odpowiedź.

    Pytanie tylko, czy mogę do czyszczenia alternatora zastosować ten sam środek co do czyszczenia silnika z oleju i czy bardzo muszę uważać na mycie wodą?
    Bo to jednak prąd, widoczne uzwojenia itp. nie chciał bym czegoś pogorszyć (a pytam bo ogólnie sam alternator nie jest szczególnie chroniony od warunków atmosferycznych więc się upewniam czy woda przy myciu mu nie zaszkodzi).
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Możesz spokojnie go umyć tą samą chemią co silnik, a po umyciu przedmuchaj go sprężonym powietrzem.
  • Poziom 10  
    Dzięki za podpowiedź wszystko wyczyściłem najlepiej jak potrafiłem i jak na razie problem nie występuje :)

    Tematu jeszcze nie zamykam by odczekać te kilka dni i zobaczyć czy już na pewno nic złego nie będzie się działo.