Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Moduł zapłonowy skuter aprilia sr50

p-p141 12 Apr 2010 09:30 25838 18
  • #1
    p-p141
    Level 14  
    Witam

    Mam problem z zapłonem w skuterze aprilia sr50.
    Mianowicie skuter traci iskrę.
    Dzieje się to tak:
    Odpalę zimny silnik i pracuje do momentu zagrzania. Następnie "kicha" z wydechu i już po tym nie ma iskry.
    Czego to jest wina?? Modułu zapłonowego cz też czujnika położenia wału?? Cewka jest nowa.
    Proszę nie usuwać tego tematu. To naprawdę pilne i potrzebne.

    Bardzo proszę o pomoc.

    Moderated By Pawel wawa:

    A ja bardzo proszę, żeby Kolega pisał poprawnie. Błędy poprawiłem. Następnym razem będzie ostrzeżenie.

  • #2
    damian_11bos
    Level 12  
    Witam. Czy to samo dzieje się, gdy po odpaleniu trzymasz silnik na wyższych obrotach??
  • #3
    p-p141
    Level 14  
    Tak, właśnie tak jest
  • #5
    p-p141
    Level 14  
    Fajka jest nowa jak i również przewód. Świecę też zmieniałem.
  • #6
    jacekrado
    Level 13  
    Fajka czasem w brew pozorom może być uszkodzona. Jest w niej rezystor ograniczający, który może się uszkodzić i szaleć w pewnych warunkach. Modułu raczej się nie naprawia bo jest zalany żelem lub żywicą. radzę podmienić z innego skuterka i ewentualnie kupić nowy ( na all..ro ok 30 zł). Czujnik położenia wału sprawdź omomierzem na zimnym silniku i potem jak już nie odpala i porównaj wartości.
  • #7
    p-p141
    Level 14  
    a jak można sprawdzić moduł??

    Dodano po 4 [minuty]:

    i jeszcze jedno jeśli wartości będą inne oznaczać to będzie że jest uszkodzony tak mam to rozumieć?
  • #8
    jacekrado
    Level 13  
    Jeżeli na "ciepłym" silniku wartości będą znacznie większe najprawdopodobniej jest uszkodzony. Ale ja jeszcze sprawdzam to oscyloskopem. Moduł jak zdołasz otworzyć można posprawdzać luty, wszystkie elementy bierne i tranzystor mocy. Tylko,że Chińczycy zazwyczaj mają zatarte symbole. Sprawdź dokładnie połączenia w kostkach, przewody( czy nie stykają do masy) i czy ten czujnik na pewno jest dobrze dokręcony i czy jest poprawna szczelina między czujnikiem a magnetem.Aha i jeszcze kwestia cewki podającej napięcie z magneta na moduł( poprzez prostownik). Wszystko należy posprawdzać.
  • #9
    damian_11bos
    Level 12  
    Co do modułu to na rozgrzanym silniku (oczywiście wyłączonym) wykręć ostrożnie świece (uwaga łatwo gwint ukręcić) dotknij do masy silnika i daj mu rozruch świeca powinna iskrzyć. Ja w mojej maszynie w ten sposób oszczędziłem 30zł za diagnozę problemu w serwisie:D
  • #10
    p-p141
    Level 14  
    ok sprawdze to, i jeszcze jedno: w skuterze jest załączone cały czas elektroniczne ssanie. Nawet gdy stacyjka jest wyłączona.

    Dodano po 49 [minuty]:

    Jaką oporność, mierząc ten czujnik powinien mieć??

    Dodano po 1 [godziny] 39 [minuty]:

    Zmierzłem rezystancje tego czujnika i w każdym miejscu po delikatnym okręceniu wałem jest inna rezystancja. Spadająca nawet do 1ohm.
  • #11
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Napisz prędzej jaki rodzaj silnika posiadasz - Minarelli, Morini czy Piaggio.
    Podobne objawy mogą pojawiać się również z powodu złej pracy układu zasilania, np. zalewanie paliwem lub olejem. Świeca dostanie przebicia i silnik przestanie pracować.
  • #12
    p-p141
    Level 14  
    Jest to silnik Morini na gaźniku

    Dodano po 3 [minuty]:

    Lecz nie wydaje mi sie że to zależy w tym przypadku od zasilania, ponieważ po wykręceniu świecy i zmasowaniu jej w dalszym ciągu nie ma iskry.. Pojawia sie ona dopiero gdy parę minut skuter stoi bez próby odpalenia.
  • #13
    damian_11bos
    Level 12  
    Jak na mnie to magneto, zobacz czy daje napięcie na cewkę, gdy silnik jest rozgrzany i jak jest zimny. Porównaj te wartości.
  • #14
    p-p141
    Level 14  
    Magneto jest na 100% sprawne ale w tym momencie nie ma tu nic do sprawy magneto. Zasilanie zapłonu jest z aku. a aku jest mocny i nawet gdyby bło magneto nie sprawne to by silnik dosyć długo działał. Widać to po tym jak mocno kręci rozrusznik.
  • #15
    chudy911
    Level 15  
    Z objawów wynika że to moduł,miałem kilka takich przypadków i pomogła wymiana modułu.
  • #16
    p-p141
    Level 14  
    Hmm jaki moduł kupić?? taki z allegro.pl za 35zł? Oryginalny ma 5 pin i ten też tyle ma ale nie wiem czy warto taki kupić. Wyprodukowano w chinach....
  • #17
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Jeszcze nie spotkałem się z jakimiś chińskimi podróbkami tego modułu DC-CDI za 35 zł... Moduł oryginalny prawdopodobnie kosztuje około 300 zł.
    Spróbuj wykluczyć uszkodzenie modułu, sprawdź zasilanie modułu, impulsator, cewkę WN.
    Pokaż zdjęcie świecy zapłonowej wykręconej po pojawieniu się usterki zapłonu.
  • #18
    p-p141
    Level 14  
    Świecę wstawiłem nowa.. jak można sprawdzić impulsator?
    Wydaje mi się że to wina modułu zapłonowego, choć nie jestem do końca pewien bo jeśli była by to wina impulsatora to nie działał by on w ogóle?? Czy też by działał?? Spotkałem się z takim przypadkiem u kolegi któremu w skuterze brakło w ogóle iskry, przyczyna był właśnie impulsator. W moim przypadku iskra występuje ale po czasie zanika ;( Jeszcze jedno, po odłączeniu przewodu od zasilania całego skutera od aku. i jak go po pewnym czasie dotykam do aku. występuje samoistna iskra na świecy. To możliwe żeby tak się działo??
  • #19
    p-p141
    Level 14  
    Może ktoś wie co oznaczają dane oznaczenia na złączach tego modułu zapłonowego?
    Moduł zapłonowy skuter aprilia sr50