Witam kolegów
Volvo FH12, 2006r tyle co kupione z leasingu, już nie mogło dojechać do domu.
Samochód wyposażony w ADR; po włączeniu kluczyka wykazuje tylko jeden błąd aktywny ECU silnika (MID 128 SID 231 FMI 2 - błąd komunikacji łącze SAE J1939). Po uruchomieniu silnika chwilowo pracuje on poprawnie, po czym przestaje reagować na gaz i pojawiają się dodatkowe błędy:
ECU pojazdu MID 144 SID 231 FMI 2
ECU pojazdu MID 144 PPID 312 FMI 0
ECU hamulców MID 136 PSID 200 FMI 9
ECU hamulców MID 136 PSID 31 FMI 2
Zawieszenie pneumatyczne MID 150 SID 231 FMI 2
Klimatyzacja MID 146 SID 250 FMI 9
Immobilizer MID 163 PID 244 FMI 2
ECU Skrzynia MID 130 SID 250 FMI 9
Wyświetlacz MID 140 SID 250 FMI 9
Błędy te są nieaktywne i można je kasować, jednak po chwili znów wystąpią (nie zawsze wszystkie) i znów stają się nieaktywne, oprócz ECU silnika, w którym błąd przeważnie jest aktywny. Wiązkę między kabiną a modułem silnika sprawdziłem i jest dobra. Jeżeli odłączę wiązkę od modułu silnika, na wyświetlaczu pojawi się informacja, że nie można się połączyć z ECU silnika, a w pozostałych modułach wyżej wymienione błędy mają status aktywny.
Podejrzewam, że jest problem w wiązkach w kabinie, bo podczas jazdy czasami pojazd zachowuje się normalnie i reaguje na gaz. Chciałem zapytać, gdzie znajdują się pozostałe moduły w kabinie i jak wzajemnie są połączone w ramach komunikacji CAN (które piny jak oznaczone).
Pozdrawiam
Volvo FH12, 2006r tyle co kupione z leasingu, już nie mogło dojechać do domu.
Samochód wyposażony w ADR; po włączeniu kluczyka wykazuje tylko jeden błąd aktywny ECU silnika (MID 128 SID 231 FMI 2 - błąd komunikacji łącze SAE J1939). Po uruchomieniu silnika chwilowo pracuje on poprawnie, po czym przestaje reagować na gaz i pojawiają się dodatkowe błędy:
ECU pojazdu MID 144 SID 231 FMI 2
ECU pojazdu MID 144 PPID 312 FMI 0
ECU hamulców MID 136 PSID 200 FMI 9
ECU hamulców MID 136 PSID 31 FMI 2
Zawieszenie pneumatyczne MID 150 SID 231 FMI 2
Klimatyzacja MID 146 SID 250 FMI 9
Immobilizer MID 163 PID 244 FMI 2
ECU Skrzynia MID 130 SID 250 FMI 9
Wyświetlacz MID 140 SID 250 FMI 9
Błędy te są nieaktywne i można je kasować, jednak po chwili znów wystąpią (nie zawsze wszystkie) i znów stają się nieaktywne, oprócz ECU silnika, w którym błąd przeważnie jest aktywny. Wiązkę między kabiną a modułem silnika sprawdziłem i jest dobra. Jeżeli odłączę wiązkę od modułu silnika, na wyświetlaczu pojawi się informacja, że nie można się połączyć z ECU silnika, a w pozostałych modułach wyżej wymienione błędy mają status aktywny.
Podejrzewam, że jest problem w wiązkach w kabinie, bo podczas jazdy czasami pojazd zachowuje się normalnie i reaguje na gaz. Chciałem zapytać, gdzie znajdują się pozostałe moduły w kabinie i jak wzajemnie są połączone w ramach komunikacji CAN (które piny jak oznaczone).
Pozdrawiam