Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia MPI 1.4 2003r. problem z zegarami

12 Kwi 2010 15:43 5022 6
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich forumowiczów. Mam wieli problem ponieważ jadąc autem nagkle zaswiecily mi się wszystkie kontrolki, zegary wszystkie max w prawo po sekundzie zgasło i unormowaly się zegary i auto jechało dalej. Po tym wszystkim postanowiłem zobaczyć wszystkie blędy ponieważ dysponuje programem VAG COM no i po usunięciu tych błędów pojechałem sie przejechac i to samo ;/ co może być grane przy takim zachowaniu auta? co może powodować te wszystkie "bajery"?
    Oto wykaz blędów ktore wyczytałem w zakladce "silnik","licznik", "Airbag":
    1316 STer ABS
    1322 nieznany ( to mnie tez dziwi)
    1321 Poducha
    1317 ster tablicy przyrządów- J285
    1314 (którego niezapamietalem co tam pisało)

    Wszystkie te błedy sa podpisane że jest to magistrala CAN i wszystkie błędy to Sporadyczne

    Skoda Fabia 1.4 MPI 8V 2003 Przebieg:106000

    Z góry dziękuję
    Pozdrawiam
    Piotr
  • Poziom 2  
    co to znaczy CAN?? Jak to leczyć?? Bo na innych forach piszą że to może być cewka.
  • Poziom 29  
    1322 - - - - - 052A Wielofunkcyjna jednostka kontrolna J501

    CAN jest magistralą systemową umożliwiającą wzajemną komunikację pomiędzy modułami elektronicznymi. Ponieważ jest siecią multimaster, dlatego możliwa jest sytuacja, gdy każdy moduł może mieć dostęp do szyny i jeżeli wysyła dane o odpowiednio wysokim priorytecie, zajmuje szynę na czas transmisji jednego telegramu. Modułami łączonymi za pomocą tej sieci mogą być zarówno proste układy wejścia-wyjścia, układy mikroprocesorowe a także komputery. Właśnie dzięki możliwości podłączenia układów o dużej mocy obliczeniowej, tworzy się system realizujący funkcję inteligencji rozproszonej.
  • Poziom 14  
    Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post. Miałem kilka takich przypadków. Jeśli dobrze pamiętam to w jednym przypadku była to cewka zapłonowa a w pozostałych świece.
  • Poziom 43  
    Sieje zapłon, sam w to kiedyś nie wierzyłem
  • Poziom 3  
    Też mam fabię 1.4mpi 8v 2002r, też miałem te same objawy: 1.w czasie jazdy zapalała się kontrolka wspomagania - po chwili gasła, 2. jadąc nagle robiła się choinka - na chwilę zapalały się wszystkie kontrolki na desce by po chwili zgadnąć, 3. jadąc nagle wskazówki zegarów opadały na zero i wszystko się zerowało a auto jechało normalnie dalej, 4. obroty falowały od 6 tyś do 12, 5. spalanie benzyny było potężne bo ok 5- 6 litrów ledwie starczało na 30 km, problemem okazały się świece które wymieniłem. Do tego auta muszą być świece tzw współpracujące z opornikiem w środku a ja włożyłem zwykłe pierwsze lepsze, po wizycie u mechanika i wymianie świec na właściwe problem ustąpił, obroty wskazówka nie szaleje i spalanie normalne. Niestety mechanik poinformował mnie że w wyniku tego błędu ze świecami pewnie niedługo padnie cewka bo to potrafi ją uszkodzić, że może dojść do uszkodzenia imobilajzera i zegarów. Teraz jest tak że auto pali i pracuje normalnie ale po odpaleniu po ok sekundzie do dwóch dopiero podnosi się wskazówka obrotomierza i potem już działa