Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kodowanie,programowanie kluczyka SHARAN lift 2002r -centraln

london2004 12 Kwi 2010 21:10 75663 52
  • #1 12 Kwi 2010 21:10
    london2004
    Poziom 19  

    Kodowanie,programowanie kluczyka SHARAN lift 2002r -centralny zamek.

    Pilot centralnego zamka nie zamyka i nie otwiera.

    Procedura programowania kluczyka-jak to zrobic?

    5 29
  • #3 13 Kwi 2010 07:44
    london2004
    Poziom 19  

    Jak to zrobic bez urzadzenia diagnostycznego???

    1
  • #5 13 Kwi 2010 07:54
    598035
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 13 Kwi 2010 07:57
    adrian1201
    Poziom 29  

    Tak ale tu jest mowa o immo a nie pilocie do zamka

    4
  • #7 13 Kwi 2010 08:41
    popo73
    Poziom 17  

    adrian1201 napisał:
    Tak ale tu jest mowa o immo a nie pilocie do zamka

    Kolego z całym szacunkiem, mylisz się. Od kiedy pilot centralnego zamka w grupie VAG odpowiada za immobilizer?
    london2004 procedura podana przez kines17 jest prawidłowa. Sam pilot oczywiście masz sprawdzony i jest sprawny?

    1
  • #8 13 Kwi 2010 09:44
    wloc
    Spec od samochodów

    Tak tylko w tym roczniku nie pójdzie ręcznie

    3
  • #9 13 Kwi 2010 09:57
    popo73
    Poziom 17  

    To zależy z którego miesiąca jest. Zmiana była chyba od maja 2002 ale pewności nie mam.

    2
  • #10 13 Kwi 2010 17:26
    adrian1201
    Poziom 29  

    Szacunek chodzi o pilot.Zakręciłem się

    0
  • #11 14 Kwi 2010 16:48
    london2004
    Poziom 19  

    W VW Sharan 2002r. w ktorym module programuje sie kluczyk-pilot centralnego zamka?

    Z powyzszego linku wynika ze w module 46-MODUL KOMFORTU lub
    35-CENTRALNY ZAMEK.

    W tym aucie VAG sie nie komunikuje z tymi modulami.

    Laczy sie z 09-CENTRALNY MODUL STERTUJACY czy mozliwe ze tu sie programuje kluczyk?

    0
  • #12 14 Kwi 2010 18:28
    palala
    Poziom 23  

    Witam

    Tak, bo to jest rozwiązanie rodem z galaxy :).

    Miałem ten sam problem - gdzieś ten temat był - u mnie działała procedura podana wyżej (z zamkiem kierowcy) - sprawdź wiązke (u mnie w sumie nie wyglądała na walniętą, a jednak - szczególnie cienkie kabelki.

    Druga sprawa - domykanie i otwieranie szyb z kluczyka działa ??

    pozdrawiam

    1
  • #13 15 Kwi 2010 07:29
    london2004
    Poziom 19  

    Domykanie i otwieranie szyb z kluczyka dziala.

    2
  • #14 15 Kwi 2010 23:39
    cr1
    Poziom 14  

    Opuszczamy i zamykamy przednie szyby -nitk nie wie po co ,ale tak ma być
    Kluczem w drzwiach 3 razy po 1 s na otwarcie,ma się zapalić dioda w drzwiach.Wciskamy klawisz zamykania w pilocie i trzymając go ,naciskamy 3 razy otwieranie i puszczamy zamykanie.Diada w pilocie zaczyna nigać ,a w drzwiach gaśnie .
    Żadne 46 czy 35 , Vag,Vcds- pełny manual -to jes Ford nie Vw.

    3
  • #15 13 Maj 2010 16:08
    nuka2
    Poziom 10  

    Wszystkie te metody są dość ciekawe. Moje zdziwienie jest tym większe, że szukając owych metod (metody) na różnych forach, opisach, serwisach, etc. , co człowiek to opinia. I sposób. Mam Sharana 1999 rok, 1,9 TDI i nijak nie mogę tego zrobić. NIJAK.
    Nawet jak sprzwdzić, czy auto (a zostało kupione w Polsce, dostałem jeden kluczyk, bez pinu, co prawda z działającym transponderem) , a właściwie jego centralny działa na pilota radiowego, irda, czy w ogóle nie ma...zaś na skrzynce komfortu, tej przy bezpoiecznikach (pod siedzeniem nie ma ) nic nie ma . Oryginalnie była tam jakaś taka gąbko-guma i przy odklejaniu odeszło z papierkiem. Znam tylko numer owej centralki. 7M0 962 258 K . Pomóżcie!!!!!!!!!!!!!!!

    p.s. Vag czasem łączy sie z centralką , czasem nie...nie znalazłem reguły. Czy można podłączyć centralkę o innym numerze?

    3
  • #16 14 Maj 2010 18:32
    nuka2
    Poziom 10  

    Nie czekając na pomoc wymieniłem centralkę na inną , z końcówką B. I teraz kręcąc kluczem 3x na otwórz, dioda w drzwiach zapala się, zatem uważam, że da się zaprogramować...tyle, że nie mam obecnie klucza na 433,92MHz. Pozostał jednak problem z oświetleniem wewnętrznym. Non stop się pali. Po jakimś czasie trzymania otwartych drzwi, słychać jakiś przekaźnik w centralce i lampki gasną. Aktywować je można zamykając drzwi. I od tego momentu problem powraca. Wchodziłem VAG-iem do centralnej elektryki (09) i tam testując wyjścia sprawdza poszczególne obwody. Przy testowaniu wyjść 992 i 993 wyskakuje nieznany błąd, ale słychać przkaźnik i lampka gaśnie (przy 992). Zaś przy 993 zapala się ponownie.


    p.s. Zapomniałem dodać, że cały czas pali się również (tylko bardzo delikatnie) lewa śnieżynka, czyli ostrzeżenie +1 do + 4 stopnie C. Dlaczego? wymieniłem juz czujnik na podszybiu. Mam dogrzewanie silnika... Który czujnik odpowiada za temp. poniżej 0 ? Może gdzieś jest masa zwarta i przekaźnik ośw. wnętrza jest zwarty?

    Błagam pomóżcie, bo już mi ręce opadają.

    0
  • #17 26 Sie 2010 21:18
    irek001
    Poziom 9  

    Witam.
    Po przeczytaniu wszystkich możliwych postów - poddaję się.
    Posiadam Alhambrę rocznik 2004.
    Miałem jedem kluczyk (scyzoryk, 2 przyciski).
    Nabyłem na Allegro nowy, "oryginalny" kluczyk (scyzoryk, 3 przyciski).
    W poleconym zakładzie wyfrezowano mi grot w tym kluczyku.
    Zaprogramowanie pozostawiłem sobie.
    Razem z nowym kluczem otrzymałem instrukcję "jak zaprogramować".
    1. - Wkładamy kluczyk do stacyjki i włączamy zapłon.
    2. - Zamykamy wszystkie szyby i wychodzimy z samochodu.
    3. - Zamykamy samochód.
    4. - Wkładamy kluczyk do zamka drzwi od strony kierowcy z pilotem do programowania i naciskamy jeden przycisk otwóż lub zamknij przez ok. 3 sekundy. Powinien nam się odezwać klakson choć nie jest to regułą.
    5. - Otwieramy kluczykiem drzwii samochodu ( nie pilotem ), wyjmujemy kluczyk ze stacyjki. Proces programowania pilota zakończony. Pilot powinien być już aktywny.

    I nic.
    Pierwsze co mnie dziwi - to fakt iż "nowym" kluczykiem mogę tylko zamknąć drzwi - ręcznie. Tzn. po włożeniu go w zamek, można go przekręcić tylko w "prawo". W lewo - nie da rady.
    Tak ma być? Czy grot jest źle dorobiony. Bateria w nowym kluczyku jest dobra.
    Naciskając przyciski - zapala się dioda.
    Stary kluczyk mogę przekręcać w "lewo" i w "prawo". No nic. Mam VAG-COM'a.
    Doczytałem, że mogę zaprogramować taki pilot przy pomocy tego interface'u.
    No i podobno należy przejść przez ścieżkę: 46-MODUL KOMFORTU lub
    35-CENTRALNY ZAMEK.....
    Tylko że te funkcje nie działają, co zresztą zostało też już wyżej wspomniane.
    Radzicie aby przejść przez 09-CENTRALNY MODUL STERTUJACY. I co dalej?
    Boję się umieruchomienia auta - jak tak zacznę przy tym grzebać.
    Ciągle natykam się na jakieś szczątkowe informacje. Tu "..przytrzymaj 3 sek",
    tam "przyciśnij UNLOCK". Ciągle nic z tego.
    Jeśli ktoś mógłby mi wskazać miejsce gdzie zostało to opisane
    dla samochodu: Seat Alhambra rocznik 2004. Bo jak widzę - ważne są szczegóły.

    1
  • #18 20 Wrz 2010 15:14
    irek001
    Poziom 9  

    cd...
    Poprawiony został grot w nowym (dorabianym kluczyku). Działa, i można już "ręcznie"
    zamykać i otwierać.
    Pozostało jeszcze zaprogramować pilota (immo - czy cokolwie to jest, bo już się gubię).
    Jak już wspomniałem, stary kluczyk (oryginał - ma 2 przyciski). Nowy - ma 3 przyciski.
    Link
    z tym nowym, nie mogę sobie poradzić. Wszystkie kombinacje programowania
    zamieszczone na forach nic nie dały. Mam też VAG'a - ale jak wspomniałem - jest problem z podłączeniem do [35] i [46].
    I tak mnie tknęło. A co, jak nowy kluczyk pracuje na złej częstotliwości?
    Sprzedawca podał imformację - iż jest to 434 Mhz. Jak sprawdzić, na jakiej
    częstotliwości pracuje "stary" pilot?
    Czy jest jakaś różnica (częstotliwość radiowa) pomiędzy pilotami 2 i 3 przyciskowymi?
    Jeżeli różnica jest - to ... ? Kupić pilota dwu przyciskowego i przełożyć grot?

    -1
  • #19 24 Paź 2010 10:59
    mirko1962
    Poziom 8  

    dzieki za pomoc,z tego co tu czytam to musze najpierw dorobic drugi kluczyk,kupilem auto z jednym,mam nadzieje ze uda mi sie zaprogramowac ten klucz.

    3
  • #20 18 Lis 2010 21:55
    Osak
    Poziom 1  

    Zrobiłem tak jak napisał cr1 i zadziałało. Dziękuję i jeszcze dodam że wykonałem te czynności przy włączonym zapłonie. Jeszcze raz dziękuję cr1.

    2
  • #21 15 Gru 2010 12:19
    maly855
    Poziom 8  

    witam. mam taki problem ponieważ mam wymieniony moduł komfortu w swoim sharanie 2002r i nie działa mi pilot od centralnego. Auto odpala normalnie mozna je zmaknąć z kluczyka lecz nie działa pilot. próbowałem go zaprogramować tak jak piszecie powyżej, ale nie mogę jak przekręcę 3 razy nie zapala się czerwone światełko, co najwyżej miga. musze jeszcze dodać że nie mam drugiego kluczyka, i nie mogę się połączyc przeż vaga 311.2 oraz 4.9 z modułem komfortu ani z centralnym zamkiem, wszystkie inne moduły się łączą lecz te dwa nie pomocy...

    0
  • #22 30 Gru 2010 20:00
    ramzesdebno
    Poziom 2  

    ten sposób działa również w sharanie i alhambrze (ten co podał Cr1) jesli pilot sie nie koduje ja bym zaczął od sprawdzenia czy jest on 7M3 (tylko taki sie zakoduje w sharan alhambra galaxy po 2000roku)

    0
  • #23 27 Mar 2011 00:38
    łącz
    Poziom 11  

    Witam!
    Po przeczytaniu wszelkich postów w temacie programowania pilota (Scyzoryk) do vw Sharan 2001 podłączam sie do tego postu bo uzyskałem z niego chyba największą wiedzę.
    Udało mi się dopisać manualnie nowego pilota 7M3 959 753F (nazwijmy go "B") do swojego auta bo zaczął szwankować pilot stary 7M3 959 753 (nazwijmy go A).
    Korzystając z procedury podanej przez cr1 nowy pilot B zaczął działać.
    Po jakimś czasie stwierdziłem że stary pilot A w ogóle przestał działać.
    Więc postanowiłem dopisać jeszcze raz stary pilot A. Pilot A przeszedł procedurę wskazaną przez cr1 i zaczął działać już bez problemów, lecz tym samym przestał działać nowy pilot B.
    Dopisując ponownie pilot B - przestaje działać pilot A.
    Dopisując pilota A - przestaje działać pilot B. I tak w koło.
    Czy coś robię nie tak?

    Vag nie ma komunikacji z modułem komfortu i centralnym zamkiem.
    Czy przez Vag da się w jakiś sposób dopisać kolejne piloty?
    Tylko np w tym poście są różne opinie co do sposobu programowania pilotów w tym roczniku.
    Interesuje mnie tyko kwestia programowania w tym modelu lub pochodnych z roczników 2000-2002.

    Czy to się programuje w innym module?

    A jak dopisać więcej pilotów ręcznie?

    Proszę o ewentualne sugestie i podpowiedzi znawców tematu.

    0
  • #24 27 Mar 2011 01:19
    cr1
    Poziom 14  

    Witam. Procedura kodowania jest taka sama dla jednego lub dwóch pilotów.Zapłon ,3 razy wkładka,klikanie jednym pilotem i klikanie drugim.Zawsze działa

    4
  • #25 27 Mar 2011 12:40
    łącz
    Poziom 11  

    Witam!
    Dzięki za szybką reakcję.

    Mój błąd polegał na tym, że programowałem raz pilot A a następne po jego zakończeniu wyłączałem zapłon i zamieniałem klucze wraz z pilotami by następnie dopisać pilot B.

    procedura podana przez użytkownika cr1 jest sprawdzona i skuteczna.
    Piloty działają! Dodawać nowe piloty możemy dopóki dopóty świeci się jeszcze dioda w drzwiach kierowcy. Po zgaśnięciu diody proces nazwijmy to synchronizacji, przypisania pilotów kończy się.

    Piloty, które były wcześniej dopisane a ponownie przypisywaliśmy kolejne i ich nie dopisaliśmy zostały odłączone!

    Wielkie Dzięki za pomoc dla użytkownika cr1

    Jeśli definitywnie potwierdzamy, że przez VAG nie da się przypisywać pilotów(Scyzoryk) do vw Sharan 2001,
    i w tym przypadku jet to tylko manual, wskazane jest zamknięcie tematu.

    1
  • #26 25 Lip 2011 13:03
    Bou
    Poziom 1  

    Cr1 dziekuje bardzo po wielu probach twoja metoda przyniosla efekt. super!!! sprawdzalem ja juz wiele razy, zawsze bez skutku. Trzeba zrobic to powoli i dokladnie, no i co najwazniejsze posiadac dwa kluczyki!!! A ja probowalem zaprogramowac kluczyk bez wlaczania zaplonu haha. Jeszcze raz dzieki. pozdrawiam.

    0
  • #27 25 Lip 2011 17:24
    raf02
    Poziom 10  

    Witam!
    Staram się tak robić wg. metody kolegi Cr1, ale coś mi nie idzie, nie zapala się dioda w drzwiach. Mam Seata Alhambrę z 2005 roku i rozkodował mi się pilot w kluczyku, w scyzoryku wszystko jest ok.
    - Zapalam zapłon scyzorykiem,
    - otwieram zamykam przednie szyby,
    - wysiadam z auta, wkładam kluczyk do zamka po stronie kierowcy, zamykam i otwieram trzy razy, nie zapala się dioda w drzwiach,
    - naciskam w kluczyku zamykanie i trzy razy otwieranie i puszczam przycisk zamykania, dioda w kluczyku miga i przestaje.
    Niestety jak pisałem, nie miga mi dioda w drzwiach, więc chyba coś robię źle. Może jakieś podpowiedzi?

    2
  • #28 25 Lip 2011 23:32
    raf02
    Poziom 10  

    Witam ponownie!
    A jednak udało się. Opiszę dokładnie jak to zrobiłem, nie wiem czy ten początek jest taki ważny, ale zgodnie z radą kolegi Cr1 wsiadłem do auta włączyłem zapłon dobrym kluczykiem (u mnie scyzoryk), opuściłem i podniosłem przednie szyby, zostawiłem włączony zapłon, wysiadłem z auta.
    - Drugim kluczykiem, przekręciłem zamek w drzwiach kierowcy w lewo (jak przy otwarciu drzwi) dość krótko dwa razy, a za trzecim zapaliła się dioda w drzwiach, wtedy przytrzymałem dłużej ok. 5 sek.
    - wyjąłem kluczyk z zamka wcisnąłem zamykanie na nim i trzymając ten przycisk wciśnięty trzykrotnie nacisnąłem otwarcie, i puściłem przycisk zamykania, zaczęła migać dioda w kluczyku, jednocześnie też parę razy mignęła dioda w drzwiach (wcześniej pali się ciągle), kiedy zgasła, wyjąłem scyzoryk ze stacyjki i zamknąłem auto zakodowanym kluczykiem. Może mój opis się komuś przyda.
    Niestety w ten sposób przestał działać pierwszy kluczyk :cry:
    Błąd polegał na pozostawieniu pierwszego klucza w stacyjce. Żeby było dobrze musimy mieć oba klucze, najpierw kodujemy nie działający klucz wg tego co napisałem wyżej. Następnie jak dioda w drzwiach przestanie szybko migać i zacznie świecić ciągle, kodujemy drugi kluczy (u mnie był to scyzoryk) naciskając w przyciski w kluczu, jak wyżej. Ważne, musi się świecić dioda w drzwiach. Jak znowu zamiga dioda w drzwiach, a później zgaśnie, procedura jest zakończona.
    Teraz już oba klucze działają :D

    3
  • #29 27 Sty 2012 23:09
    marfi2
    Poziom 9  

    Ja w swoim Sharanie 2001r miałem zapasowy scyzoryk rozkodowany , natomiast w drugim którego używałem wymieniłem baterię i po wymianie też się rozkodował. Ponieważ Sharan to to samo co Galaxy wykorzystałem instrukcję z Galaxy : [w załączniku] - strona 84 i 85 i zaprogramowałem 2 piloty. Nie trzeba przekręcać żadnego zapłonu. W instrukcji jest wszystko prosto opisane. Pozostał mi tylko jeden problem bo w zapasowym kluczyku mam rozkodowany IMMO i nie wiem jak go dokodować ?

    Dodałem załącznik, usunąłem link. Mod.[CameR]

    1
  • #30 31 Sty 2012 21:32
    15darekvw
    Poziom 27  

    Potwierdzam procedura taka jak podał cr1 jest jedna z najbardziej chyba prostych i skutecznych procedur do programowania pilotów SEAT ALHAMBRA,VW SHARAN dzis programowałem piloty 2szt. SHARANA z 2002 i wszystko działa poprawnie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    i tak na marginesie nie trzeba włączać zapłonu i wykonywac innych czynnosci jak np.kluczyki w stacyjce musza byc itd.

    2
  Szukaj w 5mln produktów