Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sommer marathon 550s - brak pilotów

12 Kwi 2010 21:24 2535 19
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich serdecznie i mam pytanie.
    Mam możliwość zakupu używanego napędu sommer matathon 550s z małym mankamentem -bez pilotów. No i pytanie - czy da się do tego dograć jakieś piloty i ile taka impreza może kosztować? Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 16  
    Witam.
    Na pewno będą współpracować oryginalne piloty Sommera. Jeśli jesteś zainteresowany, zapraszam na priva. Jeszcze tylko musisz określić ile lat ma ten napęd, bo Sommer zmieniał radia /częstotliwość/ - foto elektroniki wyjaśniłoby wszystko. Piloty innych producentów nie będą pracować z oryginalnym radiem.
    Jeśli chciałbyś koniecznie zastosować inne piloty, musisz kupić również odbiornik radiowy, który współpracowałby z nimi. Połączenie takie jest możliwe.
    Pozdrawiam
    Ps. Bardzo dobry napęd :)
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 21  
    Co jeszcze mogę dorzucić od siebie to że piloty sommera będą lepsze i raczej na pewno będzie na nich lepszy zasięg. Sprawdzone doświadczalnie :)
  • Poziom 9  
    a jaki jest koszt pilota sommera ? dziękuję za rzeczową odpowiedź.
  • Poziom 16  
    Witam.
    Jeśli radio jest na 868,8 MHz to pilot 4-kanałowy kosztuje ok. 100 zł, 2-kanałowy 90 zł (netto).
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    No i kupiłem ten napęd no i nie wiem jak sprawdzić czy jest sprawny tzn. czy jak dokupię piloty to będzie śmigał. Jak go podłączam do prądu to zapalają się kontrolki od napięć 5v i 12v. Jak naciskam START zapala się dioda od tego przycisku a potem zapala się dwukrotnie dioda CLOSE i jednocześnie słychać jakiś przekaźnik "tyk tyk tyk tyk" i napęd nie rusza. Próba ta odbyła się w pozycji na plecach a wiem że masa jest na szynie a plus na łańcuchu i może jest jakieś małe zwarcie. Podpowiedzcie coś jak to uruchomić. Wielkie dzięki!
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Witam.
    1. Zapoznaj się z instrukcją mintażu i obsługi Link
    2. W razie niejasności - pytaj.
    3. Powodzenia :D
  • Poziom 9  
    Instrukcja przestudiowana (dzięki bardzo) i dalej nic. Zbadałem napięcia na szynie i łańcuchu w momencie włączania przyciskiem "start" no i pojawia się zamiennie ok. 12V i ok 24V. Są to chwilowe skoki takie na 1-2 s.Zapala się oświetlenie a potem samo gaśnie. Nadmieniam że nie kupiłem jeszcze pilotów do tego napędu gdyż nie jestem pewien czy warto ten napęd reanimować. Pomóżcie co dalej. Może wie ktoś jak ten napęd powinien się zachowywać po podłączeniu napięcia i jeśli coś w nim mogło paść to co konkretnie.
  • Poziom 9  
    napęd działa !!!! Wyczyściłem szynę i ślizgacze, zdjąłem trochę smaru z łańcucha i żyje!! Teraz mam nadzieję ostatnie pytanie : jak dodać piloty ?
  • Poziom 16  
    Wszystko jest w instrukcji.
    Czarno na białym.
    Powodzenia
  • Poziom 7  
    Dzień dobry,
    nie zakładam nowego wątku, bo problem jest podobny.
    Mam automat Sommer Marathon S 800 N, bez pilotów. Jest to chyba trochę starszy model i instrukcja od Marathona 800 SL (aktualnie produkowanego) nie pasuje. Znalazłem do niego instrukcję w językach obcych, która jednak niewiele mi wyjaśniła - zwłaszcza, że języki obce są mi obce :) Czy ktoś zetknął się z tym modelem i potrafi min pomóc?
    Jak kodowane było radio? Czy aktualne piloty o częstotliwości 868,8 MHz będą pasowały? Jeżeli tak, to jak je dodać do systemu?
    Jeżeli nie, to jakie są inne rozwiązania?
  • Poziom 7  
    Znalazłem na tabliczce rok produkcji - 11/99.
    Czy ktoś potrafi odpowiedzieć na moje pytania?
    Pomóżcie!!!
  • Poziom 16  
    Zdejmij obudowę głowicy i zrób fotki - pomyślimy.
  • Poziom 16  
    Witam
    Teraz jest dużo jaśniej. Masz starszy model napędu z radiem pacujacym na częstotliości
    FM 40,685 MHz. Oczywiście piloty są dostepne u producenta. Jest tylko jedno ale - cena katologowa to 370 PLN netto / szt.
    Sommer marathon 550s - brak pilotów

    Opcją jest dokupienie drogi radiowej z potrzebną ilością pilotów innego producenta w rozsądnej cenie. Może to być np. Proxima - mają duży wybór.
  • Poziom 7  
    Dziękuję bardzo za zainteresowanie.
    Rzeczywiście, teraz wszystko jasne. Znalazłem nawet na ebay-u te piloty po 42 Euro + przesyłka, ale to i tak drogo.
    Chętnie skorzystałbym z drugiego rozwiązania, niestety nie jestem na tyle kumaty, żeby zamontować alternatywną drogę radiową.
    Czy to skomplikowane i czy przy małej pomocy mógłbym zrobić to sam?
  • Poziom 16  
    Jasne
    Ale, po pierwsze musisz kupić radio i piloty.
    Twój napęd jest sprawny ?
  • Poziom 7  
    Wydaje się być sprawny.
    Po naciśnięciu przycisku Start (zdjęcie 1) otwiera, po ponownym naciśnięciu zamyka.
    Jeśli chodzi o radio, to nie wiem jakie kupić, żeby pasowało. Proszę o jakąś sugestię, najlepiej z DTM, bo takie radio mam przy bramie wjazdowej. Może chodziłyby na jednym pilocie?
    Dziękuję i pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    Obecnie używam pilotów DTM Neo 4 przyciskowych pracujących na częstotliwości 433,92 MHz w systemie Kelooq.
    Obecnie każdy przycisk ma przypisaną jakąś funkcję, więc nie rozumie, jak może on obsługiwać 2 bramy i co oznacza, że radio jest jedno, lub dwu kanałowe?
    Tu znalazłem jakieś radia DTM, ale nie wiem, które będzienajlepiej pasowało:


    Moderowany przez suworow:

    Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens. a przecież ma też służyć innym użytkownikom którzy będą chcieli skorzystać za jakiś czas z archiwum forum.W miejsce usuniętych linków proszę wpisać modele. Proszę napisać czym sterują pozostałe przyciski pilotów, może coś się wyjaśni. Widzę że kolega wybrał metodę " na blondynkę" - może okazać się zdradliwa